Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Probleem met truss rod!!

    Beste

    Naar goede gewoonte probeer ik altijd zelf mijn gitaar af te stellen, dit is altijd gelukt bij mijn eerste gitaar (Epiphone g400). Dus dacht ik, waarom niet proberen met mijn Epiphone Prophecy EX.

    Voor de halskromming af te stellen ging ik dus op zoek naar een inbus sleuteltje dat erin past, ik dacht er eentje gevonden te hebben. Ik moest een beetje meer kracht zetten dan ik gewoon was maar echt niet overdreven ofzo. (rekening houdende met max-1-kwartslag-per-keer)

    Nu scheen ik er eens met een lamp in terwijl ik draaide & zag dat de inbus bout niet mee draaide. =O De 6 hoekjes zijn dus afgesleten volgens mij waardoor de inbus geen grip meer heeft. maw, onmogelijk om nu nog mijn hals af te stellen. Gelukkig staat mijn hals ongeveer goed(net iets teveel fretbuzz). Het lastige is dat ik niet weet of het mijn fout is of dat dit al was voor ik hem kocht.

    Iemand enige oplossing? Wat kan ik best doen? Of gwn zo laten & geen andere dikte meer gebruiken.

  2. #2

    Standaard

    Je hebt ook imbussleutels in inch maten die net ietsje groter zijn dan de maten in europa. Voor mijn oude Fender had ik die nodig omdat de imbussleutels hier net ietsje te klein waren. Misschien heb je hier wat aan.

  3. #3

    Standaard

    Als het eerst zwaar ging lijkt het me dat jij door gebruik van een iets te kleine inbussleutel de inbus hebt gemold. En wat bedoel je met ongeveer goed?
    Als de holling goed is hoeft je enkel je actie iets te verhogen om de fretbuzz weg te halen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Als het eerst zwaar ging lijkt het me dat jij door gebruik van een iets te kleine inbussleutel de inbus hebt gemold. En wat bedoel je met ongeveer goed?
    Als de holling goed is hoeft je enkel je actie iets te verhogen om de fretbuzz weg te halen.
    Welja mijn hals is net ietsje te recht, er is een holling maar echt héél klein. 'k Zal eens zoeken naar die inbussleutels in inch maten

  5. #5

    Standaard

    Als de holling bij de 7e fret 0,3mm is moet het goed zijn (met capo op 1e fret en bij laatste fret ingedrukt). Anders is een iests zwaarder setje snaren ook een oplossing.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je écht niet aan een inbussleutel kunt komen die goed aan de maat is, kun je -voor een keer- nog wel aardige resultaten behalen door een klein beetje teflontape om de inbussleutel te draaien, om zo de maat iets te vergroten; het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Als de holling bij de 7e fret 0,3mm is moet het goed zijn (met capo op 1e fret en bij laatste fret ingedrukt). Anders is een iests zwaarder setje snaren ook een oplossing.
    0,3mm =o met het blote oog zie ik zelfs dat het bijna 1mm is, maar toch heb ik nog een beetje last van fretbuzz

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    0,3mm =o met het blote oog zie ik zelfs dat het bijna 1mm is, maar toch heb ik nog een beetje last van fretbuzz
    met snaar ingedrukt op 1ste en 12de fret?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    met snaar ingedrukt op 1ste en 12de fret?
    op de 24ste zei hij toch ? "(met capo op 1e fret en bij laatste fret ingedrukt)"

  10. #10

    Standaard

    ff naar de gamma. die pakken een apparaatje en slijpen t bij , waarschijnlijk heb je eerst een net te kleine imbus gehad en heeft dat de hoekjes beschadigd waardoor het een circel werdt en het niet meer werkt, het moet gewoon bijgeschaafd worden.
    komt wel goed ik heb tzelfde gehad met een epiphone les paul 100


    woeps iets te snel gereageert, die imbussleutels krijg je ook bij de gamma in zon
    pakketje met 10 verschillende maten xD

    succes

    Grtz Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top