Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2003
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    167

    Cool Foto/bijlage plaatsen

    Na zero reactie op twee mailtjes aan de moderatoren zal ik mijn probleem met het gitaarforum in deze box aan de orde brengen. Het lukt mij niet foto's en bijlagen in mijn discussie- onderwerpen te plaatsen. De knop 'beheer bijlagen' is voor mij onvindbaar. Zou dat wellicht te maken hebben met de mededeling 'je mag geen bijlagen versturen' in het kader 'regels voor berichten'? Als dat zo is zou ik graag willen weten hoe ik deze mededeling kan veranderen in 'je mag bijlagen versturen'. Is er iemand die een tip van de sluier zou kunnen oplichten?

    Dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Als gewoon lid mag je geen bijlagen plaatsen. Dat mag geen enkel lid, blijkbaar zo besloten door het forumbeheer.

    Foto's plaatsen moet gewoon lukken, het helpt wel dat je plaatje al ergens online staat. Als je berichten aanmaakt staat bij de opmaakelementen ook een knop "Afbeelding invoegen", maar anders werkt het ook met de img tags ( [IMG]weblocatie afbeelding[/IMG] )

    Succes!
    Turn it up • Bring the noise

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blindmouse Bekijk bericht
    Na zero reactie op twee mailtjes aan de moderatoren zal ik mijn probleem met het gitaarforum in deze box aan de orde brengen. Het lukt mij niet foto's en bijlagen in mijn discussie- onderwerpen te plaatsen. De knop 'beheer bijlagen' is voor mij onvindbaar. Zou dat wellicht te maken hebben met de mededeling 'je mag geen bijlagen versturen' in het kader 'regels voor berichten'? Als dat zo is zou ik graag willen weten hoe ik deze mededeling kan veranderen in 'je mag bijlagen versturen'. Is er iemand die een tip van de sluier zou kunnen oplichten?

    Dank
    Wie had je dat gestuurd dan en wanneer? We staan niet 24u online hè...
    Bijlagen toevoegen staat voor leden inderdaad uitgeschakeld. Zal wel voor de performance zijn of misschien domweg vergeten bij een update, vroeger stond dat wel ingeschakeld. Wij kunnen daar zelf niet direct iets mee, wel kunnen we het doorgeven aan de beheerder.
    Foto's plaatsen is al een handige tutorial voor in dit subforum. Gebruik de button "zoeken in dit subforum", toets 'foto' in en je komt vanzelf bij dat topic.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2003
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    167

    Standaard

    Enige tijd geleden heb ik een email gestuurd naar 'E-mail ons'. Gisteren nogmaals geprobeerd. Maar ik geloof dat ik er uit ben. Ik had ooit de eenvoudigste tekstverwerker aangevinkt, nu de geavanceerde. Op deze laatste is de optie afbeelding toevoegen wel aanwezig. Ik ben nu bezig
    a: mij in te schrijven voor photobucket;
    b: een image resizer te downloaden;
    c: de te uploaden foto's te verkleinen;
    e: de verkleinde foto's op photobucket te plaatsen;
    f: de photobucket url in mijn forumbericht te plaatsen.
    g: het bericht te versturen.

    Het zal allemaal wel veel eenvoudiger kunnen. We leven tenslotte in 2010, maar voor iemand uit de eerste helft van de vorige eeuw ben ik toch al een aardig eind gekomen, lijkt mij.

    Dank voor uw reactie.

    PS De termen 'opmaak-elementen' en 'afbeeldingen invoegen' kom ik op mijn scherm nergens tegen. (computer uit 2009)
    Laatst gewijzigd door blindmouse; 4 augustus 2010 om 21:04 Reden: bij nader inzien

  5. #5

    Standaard

    Tja, dat is een simpele manier om foto's te plaatsen, zo doen de meesten het hier.

    Wat betreft die e-mail, die komen niet bij het moderator-team aan. Sneller is het om een PM (Private Message) naar een van de mods te sturen. Gewoon op de naam van de mod klikken en het wijst zichzelf. Stuur geen profielboodschap, want die zijn openbaar, en vrij nutteloos.)

    Namens de mods, Bert K
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2003
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    167

    Standaard

    Het is gelukt!!! De foto's staan bij het forumbericht. Eind goed, al goed. Hartelijk dank voor de hulp.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Daar sluit ik mij volledig bij aan, de "email ons" optie gaat rechtstreeks naar de beheerder.
    Als je bij Photobucket bent kun je overigens prima een full size foto uploaden. Photobucket heeft namelijk in de Edit funktie een Resize optie, waar ook "message board" als standaard formaat zit. Forumgrootte dus. 600x400 is ook goed. Maar...photobucket is niet de snelste site en het kost wel weer wat tijd om te resizen. Met een programma gaat dat vaak wat sneller.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top