Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Ah zo.

    Furch/Stonebridge Vintage Bluegrass, Durango of Millenium serie.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quasimodo Bekijk bericht
    Gisteren dus de Richwood RD-12-CESB binnen gekregen en het was een enorme teleurstelling. Hoge E-snaar gaf ontzettende fretbuzz. G-en B-snaar vanaf de 7de positie ook behoorlijke fretbuzz. Versterkt een hoop gekraak en tijdens het spelen viel het volume soms weg. Minder erg maar wel hinderlijk is dat de zwarte "slagplaat" al gedeeltelijk losliet. Gitaar is dus retour naar afzender.

    Kennelijk ben ik een pechvogel en heb ik een "maandagmorgen-monster" toegestuurd gekregen, aangezien ik op dit forum en elders op het internet alleen maar positieve reviews had gelezen.

    Balen! Wel heb ik ontdekt dat ik op een zgn. westerngitaar wel het lekkerst speel. Dus ik ga nog wel op zoek naar een andere.
    Tja, dat van die fretbuzz kan gewoon afstelling zijn. Die is bij een nieuwe gitaar af fabriek bijna nooit goed en kan pas eigenlijk goed gedaan worden a.d.h.v. de snaren (dikte) en de speelstijl van de koper.
    Maar een (gratis) afstelbeurt zoals je die in een goede winkel krijgt, zit er voor jou niet in. Je hebt het ding ergens besteld omdat dat waarschijnlijk goedkoper was. En dat prijsverschil zie je op deze manier terug.

    Gekraak en een loszittende slagplaat mogen natuurlijk nooit! Maar zoals al zo vaak te lezen op dit forum, moet je nooit ongezien / ongespeeld een gitaar zomaar bestellen, ook al zijn overal de reviews positief. Geen gitaar is gelijk en je mist de service die erbij hoort.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Maar zoals al zo vaak te lezen op dit forum, moet je nooit ongezien / ongespeeld een gitaar zomaar bestellen, ook al zijn overal de reviews positief. Geen gitaar is gelijk en je mist de service die erbij hoort.
    Tenzij je een custom bestelt, uiteraard.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    Notre Dame (Almere-Buiten)
    Berichten
    152

    Thumbs up Ibanez V72ECE-NT

    Na omruil van de Richwood en bijbetaling vandaag een Ibanez V72ECE-NTontvangen. Bijna € 60,= duurder maar een wereld van verschil in kwaliteit! Iets boven het maximum wat ik wilde uitgeven, maar dan ook een betere gitaar. Speelt heerlijk en klinkt goed, zowel acoustisch als versterkt. Ook mooi afgewerkt en goed afgseteld. Ingebouwde tuner is ook wel handig. Me happy


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quasimodo Bekijk bericht
    Na omruil van de Richwood en bijbetaling vandaag een Ibanez V72ECE-NTontvangen. Bijna € 60,= duurder maar een wereld van verschil in kwaliteit! Iets boven het maximum wat ik wilde uitgeven, maar dan ook een betere gitaar. Speelt heerlijk en klinkt goed, zowel acoustisch als versterkt. Ook mooi afgewerkt en goed afgseteld. Ingebouwde tuner is ook wel handig. Me happy
    Een geluk bij een ongeluk dus. Ibanez heeft ook in de goedkope sector een goede naam, net als b.v. Yamaha. Doorgaans waar voor je geld.

    Ik zie dat deze gitaar 159 Euro kost en volgens schrijven bijna 60 Euro duurder is dan die krakkemikkige Richwood die je hebt teruggestuurd. Die was dan dus rond de 100 Euro en dat voor een electro-akoestische gitaar

    Daar had je m.i. nooit aan moeten beginnen, voor dat geld kun je niks verwachten van een gitaar met element.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    Notre Dame (Almere-Buiten)
    Berichten
    152

    Standaard

    Ik heb een Richwood precisionbas gehad (pre-lawsuit) waar helemaal niks mis mee was. Zelfs één van m'n fijnste precisions gebleken te zijn! Bovendien las ik enkel goede reviews op het internet over deze semi-acoustische gitaar en heb daarom de gok gewaagd en de RD-12-CESB besteld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top