Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    ....een JMI PT kom je echt heel zelden tegen, ik heb hier nog wel een begin 70er jaren AC30 PT liggen (van Lemark). zonder 5V...

    Aart
    De originele (1983) PT van mijn AC30 is wijlen, heb wel interesse, wat moet je er voor hebben?
    Laatst gewijzigd door tommus42; 2 augustus 2010 om 22:39

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    ik ben het met Chris eens dat een MM gezien wordt als de vervanger die dicht ligt bij het origineel en minder waarde verlies oplevert. voordeel van een MM is ook dat ze gewoon passen en er hetzelfde uitzien als het orgineel, inclusief de kappen
    Aart
    Ik ging er vanuit dat de Hammond ook 1:1 zou passen, maar heb net even de kapotte Woden opgemeten en vergeleken met de specs van Hammond. De Hammond is idd een fractie groter.

    .. maar zou het echt zo zijn dat iemand de MM als minder waardeverminderend zou zien .. Voor mij blijft het, ondanks dat het technisch een prima trafo zal zijn, toch een niet origineel onderdeel.

    Maar goed, ik zoek verder en als dat niets oplevert ga ik voor de MM.

  3. #13

    Standaard

    Tja, kun je doen. Ik vind je wel een purist, wat moet je met een zo originele Vox? Je hoeft er niet gelijk hifi ringkernen in te zetten, maar ik vind een Vox vrij uitgesproken klinken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Tja, kun je doen. Ik vind je wel een purist, wat moet je met een zo originele Vox? Je hoeft er niet gelijk hifi ringkernen in te zetten, maar ik vind een Vox vrij uitgesproken klinken.
    Uhh, het is niet mijn wens. Ik repareer gitaarversterkers voor een aantal winkels in Nederland, en dit is er een van een klant. En het is zijn wens waar ik aan probeer te voldoen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door master99 Bekijk bericht
    Ik ging er vanuit dat de Hammond ook 1:1 zou passen, maar heb net even de kapotte Woden opgemeten en vergeleken met de specs van Hammond. De Hammond is idd een fractie groter.

    .. maar zou het echt zo zijn dat iemand de MM als minder waardeverminderend zou zien .. Voor mij blijft het, ondanks dat het technisch een prima trafo zal zijn, toch een niet origineel onderdeel.

    Maar goed, ik zoek verder en als dat niets oplevert ga ik voor de MM.
    Wel eens overwogen de woden opnieuw te laten wikkelen?
    Nico


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Wel eens overwogen de woden opnieuw te laten wikkelen?
    Ja, wel aan gedacht. Helaas ontbreekt de kap en is het blikpakket niet geheel jofel meer. Maar wie zou het kunnen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top