Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 115
  1. #1

    Standaard Thomann en b-stock, is het wel eerlijk??

    Een vriend van me had een Ltd bij thomann besteld en na 3 weken had hij weer gas op een andere gitaar. Natuurlijk wou hij gebruik maken van zijn 30 dagen geld terug recht. Dat was geen probleem. Weer een ander besteld en deze beviel hem beter. Nu was ik benieuwd of deze gitaar als b-stock voorbij zou komen... En nu na een dikke maand.... Geen b-stock Ltd in dat model. Wat ik me nu af vraag..... Als thomann zo groot is, en het bijna niet anders kan als dat veel mensen iets terug sturen. Dan moeten ze een ENORME hoeveelheid b-stock hebben... Of gaat dat spul weer gewoon in de doos door naar de volgende???
    En kan ik dus de conclusie trekken dat de kans groot is dat mijn nieuwe gitaar die ik daar zou bestellen al bij iemand anders thuis is geweest en dat hij dus niet meer nieuw is!

    Ik ben benieuwd wat iedereen hier van denkt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Goed punt, ben ook wel benieuwd eigenlijk.

    Het enige wat ik erover weet is dat ik een B-stock SG heb gehad, een gitaar met schade. dus geen "teruggestuurde" gitaar dus..

    Maar inderdaad, hoe zit dat?
    Toooooooooooooooone!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x.a.d Bekijk bericht
    Een vriend van me had een Ltd bij thomann besteld en na 3 weken had hij weer gas op een andere gitaar. Natuurlijk wou hij gebruik maken van zijn 30 dagen geld terug recht. Dat was geen probleem. Weer een ander besteld en deze beviel hem beter. Nu was ik benieuwd of deze gitaar als b-stock voorbij zou komen... En nu na een dikke maand.... Geen b-stock Ltd in dat model. Wat ik me nu af vraag..... Als thomann zo groot is, en het bijna niet anders kan als dat veel mensen iets terug sturen. Dan moeten ze een ENORME hoeveelheid b-stock hebben... Of gaat dat spul weer gewoon in de doos door naar de volgende???
    En kan ik dus de conclusie trekken dat de kans groot is dat mijn nieuwe gitaar die ik daar zou bestellen al bij iemand anders thuis is geweest en dat hij dus niet meer nieuw is!

    Ik ben benieuwd wat iedereen hier van denkt.
    Of hij nou een keer verstuurd is en bij iemand thuis is geweest, of hij heeft een half jaar in een winkel gehangen en als testmodel gefungeerd, beide keren worden ze als nieuw verkocht. Ik zie het probleem niet. Kun je zien dat iemand hem thuis heeft gehad? Zo niet, is ie gewoon nog nieuw. Zo ja, gaat ie als B-stock de deur uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    En natuurlijk is de site niet altijd up to date. Ik denk dat er maar een fractie van de daadwerkelijke voorraad b-stock op staat.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    als oud verkoper in de electronica kan ik jullie verzekeren dat zolang het er prima uitziet, gewoon als nieuw wordt verkocht

    Meneer Thomann moet er ook van leven!

    En nou moet je je niet genaaid voelen, zo werkt dat in deze wereld en daar is niets mis mee

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Sorry hoor, maar dat is wel het ultieme "ik heb er recht op" gezeur. Je wil een nieuwe gitaar, dus heb je er ook recht op dat -ie gloednieuw uit de doos komt. Volgens mij ben je dan teveel een verwende consument die voor de laagste prijs het allerbeste wil en geen gitarist die van een goed instrument houdt.
    Maar goed, als je lukraak bij een winkel een gitaar bestelt zijn je eisen en wensen waarschijnlijk toch al heel anders.

    B stock is voorraad waar iets aan mankeert. Da's alles.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ach heb het in mijn tijd als verkoper zo vaak meegemaakt dat Meneer X een order kwam retourneren voor iets waar Meneer Y specifiek om vroeg. Als het eruit ziet als nieuw, geen echte mankementen heeft, dan verkoop je het gewoon als nieuw. Heeft het echt mankementen dan is het natuurlijk een ander verhaal. Daarnaast, vind ik het niet slim om welk instrument dan ook blind te kopen. Dan vraag je om problemen in mijn ogen (of oren). Moeten je natuurlijk niet met rotzooi opschepen omdat je via internet koopt, maar zou een Thomann dat nu daadwerkelijk doen. Dan zou de reputatie van hem zo snel naar beneden gaan met fora zoals deze dat hij dat waarschijnlijk echt zou terug zien in de omzet.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 31 juli 2010 om 23:01

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Even insectencopuleren hoor: fora's ?!?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Even insectencopuleren hoor: fora's ?!?
    Het meervoud van forum, maar dan in het kwadraat
    (Aangepast inmiddels, maar doe jezelf een plezier begin niet aan het verbeteren van mijn werkwoorden etc, daar heb je een dagtaak aan. Deze was echter zelfs voor mijn doen, bijzonder.)

  10. #10

    Standaard

    Misschien terug naar de importeur?
    Controle, poetsbeurt, nieuwe snaren, nieuwe verpakking..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    En niets zo charmant als een gitaar aan de wand.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top