Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard beetje ten einde raad

    hee mensen,

    ik heb 2 maanden geleden mijn 120 euro dean gitaartje vervangen door een gibson LP, sindsdien heel veel meer gespeeld dan eerst maar nu steekt er opeens een probleem de kop op waar ik echt geen raad mee weet...

    toen ik 2 weken geleden terugkwam van vakantie waren opeens de snaren vanaf de kam tot de brug helemaal roodbruin van de roest. vanaf de stemknoppen tot de kam glommen ze nog en vanaf de brug ook weer, maar ertussen dus helemaal verroest. snaren vervangen ("nee sorry gibson heb ik niet meer hier heb je d'addario" kreeg ik te horen-.-) afijn ik weekje gespeeld, afgelopen week in de ardennen geweest en kom gisteren terug, weer precies hetzelfde, snaren tussen de kam en de brug roodbruin en verder glanzend... nooit eerder last van gehad met d'addario

    ik ga hier niet op spelen dan verknal ik m'n fretten maar ik heb ook geen zin om elke week snaren te vervangen...

    moet erbij zeggen dat ik de laatste uit de voorraad had (lucky me) maar dat was dus t showmodel, was verder niets mis mee hing er ook pas een maand dus het is 2.5 maand goed gegaan met die snaren. (naar mijn weten waren t de originele snaren)

    kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik verkeerd doe? ik word hier namelijk een beetje moe van, ik kan niet spelen zo hoop dat jullie me kunnen helpen

    grtz

    ps mocht dit n veel te lang bericht zijn, ik ben nieuw op t forum dus k doe ook maar wat...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Snaren kunnen gaan roesten , het ene merk sneller dan de andere , probeer gewoon eens een ander merk . De Gibson gaat er echt niet minder van worden hoor.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Het ligt gelukkig niet aan de gitaar zelf dat de snaren zo snel roesten!
    Even met een doekje over de snaren na het spelen, en ze gaan veel langer mee.
    Ik gebruik Elixir nanoweb snaren. Die gaan een stuk langer mee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.695

    Standaard

    Nooit last van gehad met d'addario (speel ik toch al ruim 4 jaar mee).
    Zijn naar mijn mening de meest betrouwbare snaren. Elixer op electrische gitaar was bij mij 2x over geen succes. Na 3 weken begonnen de snaren het te begeven/knappen.

    Ik neem aan dat je gitaar goed droog staat, misschien komt het door zweet van de vingers?

  5. #5

    Standaard

    Elke keer na het spelen met een doekje de snaren schoon maken wil ook helpen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Nooit last van gehad met d'addario (speel ik toch al ruim 4 jaar mee).
    Zijn naar mijn mening de meest betrouwbare snaren. Elixer op electrische gitaar was bij mij 2x over geen succes. Na 3 weken begonnen de snaren het te begeven/knappen.

    Ik neem aan dat je gitaar goed droog staat, misschien komt het door zweet van de vingers?
    En dergelijke ervaringen hebben mij er heel lang van weerhouden om Elixir uit te proberen, maar bij mij werken ze uitzonderlijk goed. Zeker als roest een probleem is, zou ik dat zeker aanraden.

    Sowieso is het de laatste tijd redelijk warm, dus zweet je veel. Ik heb laatst nieuwe snaren op een akoestische gitaar gezet, 2 dagen heerlijk erop gespeeld, en daarna zaten ze onder de roest en het vuil. Dan betalen die gecoate snaren zich wel terug.

  7. #7

    Standaard

    +1 na gebruik afnemen.

    het vuil/vocht/zweet/vet in je handen is heel erg corrosief. bij sommige mensen is dat extreem.

    Dat afnemen helpt.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Het kan zijn dat jouw zweet iets zwaarder voor de snaren is dan dat van een ander. Even schoonmaken na het spelen kan helpen, ook het fretboard schoonmaken wanneer je de snaren vervangt is belangrijk.
    Verder neem ik aan dat de gitaar niet op een vochtige plek staat?

    Als je dan nog ontevreden bent kan ik Elixirs aanraden, ik versleet ernie ball slinkys in 3 weken, daddarios in 6, en deze gaan al lekker 4 maanden mee!! Ze voelen ook nog eens heerlijk (nadat je even een weekje gewend bent natuurlijk .
    Elixirs hebben een speciale coating (nanoweb) die vet en zuur vanuit je handen en het hout tegengaat, en zo roest en slijtage voorkomt.
    De verhalen van Riky over het knappen of begeven van de Elixirs kan ik niet onderschrijven, maar misschien ligt dat aan de speelstijl en de snaardikte (ik heb 010 op 25"scale)

    Dus:
    - Snaren schoon houden
    - Fretboard onderhouden wanneer je je snaren vervangt (ontvetten met een klein beetje wasbenzine, daarna insmeren met een beetje fretboardolie/hardhoutolie/lemonoil)
    - Als dat niet werkt, probeer een keer een setje Elixirs
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Net besteld bij Lord Of The Strings, de volgende dag binnen, 40 euro inclusief VZK: 10 pack D'Addario XL110. Dus 4 euro per setje. Als je je een GLP kan veroorloven...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    misschien, omdat het in de zomer vochtig is, en je de gitaar misschien in een vochtige ruimte hebt staan, gaan de snaren roesten?

    Aan de snaren kan het niet liggen denk ik zo,
    ik speel al 10 jaar gitaar, en heb altijd D'addario snaren op mijn gitaar liggen, en nog nooit problemen mee gehad.

    Grtz. From ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top