Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard HNGD: Epiphone Les Paul bigsby :)

    Ik had hem al een korte tijd maar heb hem zojuist terug met een Bigsby erop

    Vind hem er echt geweldig uitzien en blijft redelijk in stemming zolang ik er maar niet teveel aan hengel

    Fotow:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2008
    Locatie
    Opglabbeek, (limburg)
    Berichten
    282

    Standaard

    cool.
    Met een andere bridge blijft het zaakje wel wat beter in stemming, maar dat is misschien geen vanzelfsprekende mod aangezien die bruggen vast gemaakt zijn op lp's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodgulge2 Bekijk bericht
    cool.
    Met een andere bridge blijft het zaakje wel wat beter in stemming, maar dat is misschien geen vanzelfsprekende mod aangezien die bruggen vast gemaakt zijn op lp's.
    De brug is al vervangen. De brug die er standaard opzat zou snel ontstemmen nu zit er een 'roller' brug op.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2008
    Locatie
    Opglabbeek, (limburg)
    Berichten
    282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ackm Bekijk bericht
    De brug is al vervangen. De brug die er standaard opzat zou snel ontstemmen nu zit er een 'roller' brug op.
    Ah ja dan ben je 'set' he
    Al eens naar de nut gekeken? veel stemmingsproblemen zitten daar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodgulge2 Bekijk bericht
    Ah ja dan ben je 'set' he
    Al eens naar de nut gekeken? veel stemmingsproblemen zitten daar.
    Nee nog niet. Zou ik die ook moeten vervangen? Of kan ik hierbij die methode met het potlood gebruiken? Of is dat weer ergens anders voor?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2008
    Locatie
    Opglabbeek, (limburg)
    Berichten
    282

    Standaard

    Die methode met het potlood is inderdaad daarvoor maar is geen permanente oplossing. Zeker voor tremologebruikers. Ik heb geen idee van de qualiteit van die nuts v epiphone, maar je kan altijd eens een andere nut in laten zetten. In het ergste geval is er geen verschil. Er zijn grafieten nuts (van zelfde materiaal als potlood) die dus continu 'smeren' (lees; glad zijn). Daar hoor je alleen maar goeie dingen van, zeker van les paul eigenaars. Maar dan weet je dat je hem zo stemvast mogelijk hebt gemaakt. De tuners zijn geen boosdoeners denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodgulge2 Bekijk bericht
    Die methode met het potlood is inderdaad daarvoor maar is geen permanente oplossing. Zeker voor tremologebruikers. Ik heb geen idee van de qualiteit van die nuts v epiphone, maar je kan altijd eens een andere nut in laten zetten. In het ergste geval is er geen verschil. Er zijn grafieten nuts (van zelfde materiaal als potlood) die dus continu 'smeren' (lees; glad zijn). Daar hoor je alleen maar goeie dingen van, zeker van les paul eigenaars. Maar dan weet je dat je hem zo stemvast mogelijk hebt gemaakt. De tuners zijn geen boosdoeners denk ik.
    Nee zitten Groovers op dat zijn wel redelijke toch?
    Ik ga het iig ff met het potlood proberen en anders koop ik wel een keer een nut , wat voor een prijs moet ik dan aan denken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2008
    Locatie
    Opglabbeek, (limburg)
    Berichten
    282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ackm Bekijk bericht
    Nee zitten Groovers op dat zijn wel redelijke toch?
    Ik ga het iig ff met het potlood proberen en anders koop ik wel een keer een nut , wat voor een prijs moet ik dan aan denken?
    Die tuners zijn wel in orde. Die nuts heb je voor een goed tientje, plus dan nog kosten van werktijd om hem uit te vijlen voor je snaren. Dat laatste hangt af van waar je het laat doen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook een Epi met een Bigsby en moet zeggen dat de mijne daar weinig last van heeft.

    Vergeleken met een Floyd vind ik de Bigsby weinig doen dus da's altijd hard werken aan die hendel

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soef Bekijk bericht
    Ik heb ook een Epi met een Bigsby en moet zeggen dat de mijne daar weinig last van heeft.

    Vergeleken met een Floyd vind ik de Bigsby weinig doen dus da's altijd hard werken aan die hendel
    Hey,

    Ja ik begin het ook minder te merken als vanmiddag , zitten ook gelijk nieuwe snaren op en die ontstemmen in het begin wel vaker dus misschien is dat het meer.
    Maar ik ben sowieso blij dat ik het gedaan heb , ziet er tof uit en ook heel bruikbaar zolang ik er maar niet teveel aan hengel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top