Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    ideetje Beste flamenco gitaar tussen 750 en 1250 euro

    Beste leden,

    ik heb een paar giaren waar ik aan zit te denken om te kopen. Het gaat om de volgende merken:

    Loriente - Carmen
    Hnos. Sanchis Lopez - 2F opvolger van de Hnos. Sanchis Lopez - 2F05
    Amalio Burguet - 2F
    Alhambra - 7FC
    Alhambra - 10FC
    Valeriano Bernal - Prodigio
    Prudencio Saez - G36
    Raimundo - 145
    Francisco Navarro - Blanca Estudio

    Kan iemand mij vertellen wat het beste bij me past. Speel op dit moment 3 jaar flamenco. Welk merk is volgens jullie het beste van deze gitaren?
    Alvast bedankt voor de informatie!

    Groetjes Mike

  2. #2

    Standaard

    Met dat budget plak je er toch een dagje Amsterdam aan vast:

    http://www.guitarrabuena.nl/index

    LA GUITARRA BUENA
    Reestraat 14
    1016 DN Amsterdam
    TEL. +31 (0)20 627 16 82

    Reuze fijne winkel, groot assortiment, en deskundig personeel!

    Helaas zijn ze momenteel wel op vakantie....

    KvD

  3. #3

    vraagje

    Niemand ervaring met 1 van deze gitaren dan?
    En bedankt KvD voor je reactie!

    Gr. Mike


  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Of naar Casa Benelli in Den Haag, maar ik heb ook geen persoonlijke ervaring met deze specifieke gitaren, zij het dat ik wel een andere Prudencio Saez heb, een 146, die een vrij droog geluid heeft.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2005
    Locatie
    Leuven - Belgium
    Berichten
    108

    Thumbs up

    ik ben zelf grote fan van de Bernal gitaren en heb op de prodigio en sueno gespeeld.
    Hangt er allemaal een beetje van af wat je verkiest : de ene heeft liever een drogere klank, de andere liever een groetere bespeelbaarheid, nog iemand anders liever meer projectie, ...
    Over smaken en kleuren valt niet te twisten. dagje uittrekken en gaan proberen maar lijkt me iig het beste.

    EL TORO

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ligt er een beetje aan, wil je versterkt of onversterkt spelen, als je onversterkt wilt spelen vallen de cutaway modellen sowiezo af omdat de cutaway afbreuk doet aan je akoestische sound.
    Ik speel zelf alhambra en dat bevalt me prima, de 7F en 10F zijn prima gitaren met de andere merken heb ik geen ervaring maar ik sluit me bij de vorige reakties aan, ga naar La Guitarra Buena of Casa Benelly en ga proberen, luisteren en nogmaals proberen, vergelijken en ga niet over één nacht ijs tenzij je de gitaar tegenkomt die het helemaal heeft voor je.
    Probeer ook de nog duurdere uitvoeringen en luister naar de verschillen als ze er al zijn.
    Ik weet natuurlijk niet wat je nu speelt, maar neem je eigen gitaar ook mee om te vergelijken, je zou zomaar tot de konklusie kunnen komen dat het niet of weinig verschil maakt, terwijl een veel duurdere gitaar dat wel maakt, in dat geval, spaar nog even door tot je kunt kopen wat je werkelijk hebben wilt.
    Mijn alhambra 3F voldoet prima en zal dat de komende jaren ook nog wel doen.
    Mvgr. Dirk Jan

  7. #7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Ehmmm... Topic is inmiddels bijna twee jaar oud, ik denk dat-ie wel een keuze gemaakt heeft inmiddels.

    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Leuk dat flamencomike dan ook even heeft laten weten wat hij uiteindelijk besloten heeft, het zou goed kunnen dat hij helemaal geen flamenco meer speelt natuurlijk, maar netjes is het niet.
    Niet iedereen let namelijk op de datum boven een bericht en reageren in dit geval met de beste bedoelingen.
    Mvgr. Dirk Jan

  10. #10

    Standaard

    Hoi Dirk Jan,

    Je hebt helemaal gelijk dat het niet netjes van mij is geweest.
    Maar speel nog steeds flamenco ;-)
    Heb toen gekozen voor de Amalio Burguet - 1FB maar wil binnenkort weer over stappen op een andere gitaar.
    De link van Gerardo afficionado is wel interessant maar denk toch dat ik dit keer voor een 2e hands ga.

    Groetjes Mike

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top