Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66

Discussie: #1 Les Paul bouw

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Misschien dat je er beter eerst een sealer onder had gespoten; het is niet mijn eigen ervaring maar ik zag het bij Charlotte. Ik kan me niet zo voorstellen dat het hout nog 'werkt'; wel dat het op ene plaats meer lak opzuigt dan op de andere. Zoals gebruikers, als ik, van afvalhout wel merken op de 'end grain'.
    idd, sealer. of gewoon meer lagen lak maar meer schuurwerk. Ik wil je geen hartaanval bezorgen maar stel dat je nu je lak es helemaal terug opschuurt tot alles dof en egaal is. En dan een zestal lagen opnieuw spuit, daar krijg je later geen spijt van. maar daar ga je nu enorm om vloeken, dat wel

  2. #62

    Standaard

    hehe, dat heb ik dus al gedaan in het lakopbouw proces. Er zit lak op tot hij helemaal verzadigd was, met soms enkele lagen per dag, en soms even tijd om wat hard te worden, dan geschuurd om de boel strak te houden, en zo doorgegaan tot het hout niet meer zoog. En dat kostte veel te veel lagen(6 bussen in zon 18 tot 20 lagen... stupido)maar toen kon ik tenminste spuiten dat het strak bleef, en geen putjes meer had.
    Toen heb ik hem een weekje laten drogen, hem helemaal strak geschuurd, nog even laten hangen, en vlak voor het spuiten nog even fijn geschuurd.
    3 lagen er overheen, en tot een week geleden laten hangen. Dus veeel langer dan die paar weken die de meesten hier aanhouden, want die verf was dus nog niet hard genoeg hierzo, kon met mijn nagel hem erg lang induwen. Nu kan ik er nog net een beschadiging mee maken. Ook redelijk aangstaanjagend vind ik, na zo lang uitharden. Denk niet dat ik gauw nog naar de spuitbus grijp.
    Het is meer dat mijn compressor stuk was, anders had ik hem in de veel hardere 2k gezet.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TijmenSarneel Bekijk bericht
    hehe, dat heb ik dus al gedaan in het lakopbouw proces. Er zit lak op tot hij helemaal verzadigd was, met soms enkele lagen per dag, en soms even tijd om wat hard te worden, dan geschuurd om de boel strak te houden, en zo doorgegaan tot het hout niet meer zoog. En dat kostte veel te veel lagen(6 bussen in zon 18 tot 20 lagen... stupido)maar toen kon ik tenminste spuiten dat het strak bleef, en geen putjes meer had.
    Toen heb ik hem een weekje laten drogen, hem helemaal strak geschuurd, nog even laten hangen, en vlak voor het spuiten nog even fijn geschuurd.
    3 lagen er overheen, en tot een week geleden laten hangen. Dus veeel langer dan die paar weken die de meesten hier aanhouden, want die verf was dus nog niet hard genoeg hierzo, kon met mijn nagel hem erg lang induwen. Nu kan ik er nog net een beschadiging mee maken. Ook redelijk aangstaanjagend vind ik, na zo lang uitharden. Denk niet dat ik gauw nog naar de spuitbus grijp.
    Het is meer dat mijn compressor stuk was, anders had ik hem in de veel hardere 2k gezet.
    je hoeft mij niet te overtuigen dat je je stinkende best hebt gedaan: ik ben nl nog steeds stichtend lid /voorzitter van de ik-haat-lakken-club hier op het forum ... sinds ik geleerd heb geweldig goed te porieenvullen en sealen gaat het met mij iets beter maar nog steeds lichte braakneigingen als ik het woord lakken hoor

  4. #64

    Standaard

    hehe ik wil niet in die club hoor

  5. #65

    Standaard

    Nou, schrijf mij maar bij als clublid, hoor. Hoe Fred dat doet, voor de lol gitaarbodies finishen, dat zal ik nooit echt snappen. Ik vind het resultaat prachtig, en best leuk om eens een keer te doen, maar het is echt mijn minst favoriet onderdeel van de gitaarbouw. Laat mij maar bodies en halzen bouwen...

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    yep, het rotte aan lakken is: het gebeurt in de laatste honderd meter van een lastige bergetappe en kan toch een perfecte rit verkl*ten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top