Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4121314
Weergegeven resultaten: 131 t/m 135 van 135
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Interactie bereik je niet door zonder persoon te werken waar je interactie mee wil hebben...
    Zoals fons jansen al zei. Hij doet alles alleen zelfs samenwerken. Je mixt zelf en beklaagd je over de samenwerking met de geluidsman...
    Ik klaag er niet over, maar vind het gewoon jammer dat het nooit lukt met geluidsmannen en onze band. Mijn ervaring met(proffesionele)geluidsmensen is tot nu toe niet zo best. Ik zou liever op het podium staan zonder dat je zelf je geluid doet. Maar tot nu toe hebben we altijd problemen met het geluid gehad. Dus dat alle dynamiek helemaal weg was uit de muziek en je het verschil niet meet hoort tussen de drums, synths, bas en noise.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  2. #132

    Standaard

    Ik moet wel zeggen dat met noise en industrial "acts" een technisch probleem kleeft aan sommige wensen.

    voorbeeld -Ik heb ook techniekklussen op de KABK gedaan. En de wens om een "installatie" voorop het toneel te zetten en te laten staan was dan een beetje in strijd met dingen als "dan kan er iemand uit het publiek dood gaan"
    De installatie hing van 220V kabels met kroonsteentjes aan elkaar met hele stukken koper open en bloot. De eerste de beste langslopende gast die op de rand van het toneel dat ding zou aanraken. Die kon rechtstreeks in de netspanning hangen en sterven. Nodeloos om te zeggen dat ik liever ruzie met de artiesten had...

    -Met de lichtshow wilde 4 verschillende groepen opvallen. Dat deden ze door vooraf een lichtplan in te dienen. "de hele show stroboscopen zo heftig mogelijk laten knipperen in de richting van het publiek". En artistiek als ze waren was dat on-onderhandelbaar. Nodeloos om te zeggen dat kort na de eerste minuten van de tweede "weer zo een k*tstroboact" de zaal leegliep. Artistiek verantwoord. In een gewone zaal kiest een technicus voor een eigen lichtplan. En zal liever ruzie hebben met de act dan met de barman.


    De muziek die jullie spelen op volle dynamiek bij een gemiddelde installatie kan gewoon een paar uitgefikte drivers tot gevolg hebben. Lange reeksen blokgolven laten uitknallen over eletrische drums, feedbackeffecten enz zijn fijn. Maar in het centrum op de hoek met een installatie van tienduizenden euri gaat de knop bij technici niet open op de manier die de bands willen. Omdat na jullie een andere band ook graag nog een werkend systeem wil hebben. De technicus zal erop worden aangekeken. En in jullie ogen dus de dynamiek "teveel begrenzen" om het risico te beperken.

    Dingen die ik bij noisebands tegenkom: "Het effect van een bijna scheurende paper conus zodat de tranen in je ogen staan." "Het knersen van de feedbacktonen, de kraken van een microfoonmembraam die overstressed wordt". Is allemaal prachtig. Maar jij bent misschien een van de weinigen op dit forum die inderdaad daar met conventionele PA mensen niet uit gaat komen. Een tweede constatering is dat apparatuur van anderen ook niet goed is. Je sloopt die. Dus zelf mixen is niet genoeg. Een eigen PA meenemen is beter.

    In de jaren tachtig nog erg veel discussies met noisebands over gehad. Die konden in oefenruimtes soms wel een half uur "tonen aan het zoeken zijn" met de microfoon voor de gehuurde speakers. Net zo lang tot ze stuk waren..
    Of een drumstel op zijn kop neerzetten. Steunend op de toms met de kick omhoog. Interessant experiment waarbij de gewrichten van de steunen van die huurdrums defect raakten. dat wel...

    Ken jij een alternatief (krakers?)bolwerk met een goed werkende PA? Die zijn dus altijd stuk OF kennen een geluidsploeg die grenzen kan stellen aan de wens van de noise/experimentalbands

    En als laatste. noise/art in het algemeen kent hele fanatieke artiesten. En een ...eh...sceptisch publiek. Ik heb nog nooit noisetechniek gedaan zonder oeverloze zeikpartijen van artiesten dat het niet heftig genoeg was" terwijl het publiek en de boeker stonden te zeiken dat het "te hard, te heftig enz" was.


    slecht nieuws dus
    Laatst gewijzigd door showband; 7 januari 2011 om 13:55
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #133

    Standaard

    ik ben geen mod, maar dit topic is wel door mij gestart...
    Het verzoek deze off-topic discussie voort te zetten in DEZE THREAD.
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Laatst een optreden gehad, prachtige sound!!! Petje af!
    Proud Sovtek owner.

  5. #135
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik ben wel mod en vind 't helemaal niet erg dat berolios hier het modgras voor de voeten wegmaait .
    Deze discussie idd graag verder in "ervaringen met geluidsmensen".
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top