Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Mijn eerste Gitaar

  1. #1

    Standaard Mijn eerste Gitaar

    Heren,

    Ik ben momenteel zoekende naar een set voor beginners. Dus een gitaar, versterker etc. (wat er zoals nodig is als je begint)

    Ik heb gelezen dat er een aantal merken de moeite waard zijn waaronder squier. Deze heb ik ook in verschillende winkels vast mogen houden en ik moet zeggen dit beviel me wel. Alleen varieren de prijzen sterk qua model. Hoe meer ik zie hoe meer ik ga twijfelen. Dus nu heb ik jullie mening nodig.
    Na zoeken op e-bay ben ik de volgende advertentie tegen gekomen:

    http://cgi.ebay.nl/Fender-Squier-Str...item483b2b2907

    De gitaar heb ik al gehoord maar de versterker heb ik nog niet live gehoord.

    Heeft hier iemand een mening over of kunnen jullie me misschien iets anders adviseren.

    De bedoeling is dat ik als beginner, gitaarles ga nemen, en een leuke gitaar heb voor het begin. Als de hobby dan blijft bevallen dan kan er eventueel uitgebreid of iets anders gekocht worden. De muziekstijl die mij het meeste aanspreekt zijn vooral de nummers van CCR, John Fogerty, en Nirvana.

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    Leuk dat je gaat beginnen met gitaar spelen!
    Ik kan je echter deze startersets niet aanraden, je kan veel beter een gitaar en versterker apart kopen. De versterkers in startersets stellen meestal niets voor.
    Voor gitaren kan je eens kijken naar squier, maar met jouw muziekstijl kan je ook zeker eens een ibanez testen! De goekopere ibanezen zijn veel waar voor hun geld!
    Als versterker kan je kijken naar een roland cube 20x (2dehands eventueel) ... het is wel handig als je even je budget meedeelt!

    Succes!

  3. #3

    Standaard

    Hier nog een toevoeging..... Budget is maximaal €300,- voor alles bij elkaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    wat dacht je van een yamaha pacifica met een vox valvetronix ofzo? (moet voor minder dan 300 wel lukken)

    of toch iets scheurender..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    wat dacht je van een yamaha pacifica met een vox valvetronix ofzo? (moet voor minder dan 300 wel lukken)

    of toch iets scheurender..
    Ik sluit me hier bij aan. Niet de hoofdprijs en een hele gede beginner tot gevordert set. Kun je dus lang plezier van hebben

  6. #6

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door warhammer1976 Bekijk bericht
    De bedoeling is dat ik als beginner, gitaarles ga nemen, en een leuke gitaar heb voor het begin. Als de hobby dan blijft bevallen dan kan er eventueel uitgebreid of iets anders gekocht worden. De muziekstijl die mij het meeste aanspreekt zijn vooral de nummers van CCR, John Fogerty, en Nirvana.
    Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: wil je persé een elektrische gitaar?
    CCR/John Fogerty en ook vele Nirvana nummers kan je namelijk ook gemakkelijk spelen op een akoestische gitaar met stalen snaren. Voor 300 euro heb je dan al een heel behoorlijk model.

    Eerlijk is eerlijk, ben zelf nog maar een jaartje bezig met spelen dus kenners verbeter mij indien nodig
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ik sluit me hier bij aan. Niet de hoofdprijs en een hele gede beginner tot gevordert set. Kun je dus lang plezier van hebben
    Mie toe.

    Yamaha Pacifica + Vox of evt een Cube

    Lekkere sound, degelijk en idd daar kun je nog jaren plezier van hebben.

    Zelf gebruik ik de pacifica nog steeds regelmatig, ook op het podium.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    in plaats van de cube zou ik voor een line6 spider kijken, kosten evenveel en ik heb ze eens vergeleken, en de spiders klinken best wel beter...

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hier ook een Line 6 spider 15 Watt staan. Prima voor een beginner in je slaapkamer/whatever. Zo'n versterkertje kost als ik me niet vergis zo'n €100,- dus dan zou je met jouw budget nog €200,- overhebben voor een gitaar. Ik zou gewoon eens naar een winkel gaan waar je een groot assortiment hebt, en dan alle gitaren die in je prijsklasse zitten proberen. Je kunt er dan eventueel voor kiezen om hem niet gelijk te kopen en op het internet speuren of een gitaar die je hebt gezien ergens anders nog goedkoper te krijgen is, maar ik begrijp ook wel dat je het liefst direct begint met spelen. Ik ben 1,5 jaar geleden ook begonnen met een setje van €300,- en heb daar prima mee kunnen oefenen tot een jaar geleden.

    Voorbeeld van een gitaar die mij goed lijkt voor €200,-:
    http://www.feedback.nl/electrische-g...400-vintage-wc

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Of kijk bijvoorbeeld eens bij verschillende winkels naar aanbiedingen, dan kan bijvoorbeeld een gitaar van €500, €300 worden met zo'n aanbieding...
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top