Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard draadstrippen (katoenen mantel)

    Beetje vreemde vraag, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet uit.

    Ik heb een PT liggen met dik koperdraad aan de primaire kant. Aan de secundaire kant lekker dikke 6.3v draden, maar de draden van de HT (ten minste, dat denk ik, moet de boel nog doormeten, zijn heel erg dun.

    Het zijn 3 draden met echt een haardunne kern uit een paar draden. De mantel lijkt wel katoen, en daarbinnen lijkt nog een witte katoenen mantel te zitten. Strippen met een mesjes zorgt ervoor de de aders breken, en ik heb maar een beperkte lengte om eindeloos me te proberen. Wat is de beste manier? Ik kan nog maar 1 of twee poginen doen en dan is het op, dan zit in IN de trafo.

    Please... Help, want dit is echt een hele vette trafo die ik MOET gebruiken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Beetje vreemde vraag, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet uit.

    Ik heb een PT liggen met dik koperdraad aan de primaire kant. Aan de secundaire kant lekker dikke 6.3v draden, maar de draden van de HT (ten minste, dat denk ik, moet de boel nog doormeten, zijn heel erg dun.

    Het zijn 3 draden met echt een haardunne kern uit een paar draden. De mantel lijkt wel katoen, en daarbinnen lijkt nog een witte katoenen mantel te zitten. Strippen met een mesjes zorgt ervoor de de aders breken, en ik heb maar een beperkte lengte om eindeloos me te proberen. Wat is de beste manier? Ik kan nog maar 1 of twee poginen doen en dan is het op, dan zit in IN de trafo.

    Please... Help, want dit is echt een hele vette trafo die ik MOET gebruiken.
    Met een vlijmscherp punt tangetje rondom losknippen....
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Scalpels komen al eens van pas bij dit soort jobs. Losse blades van chirurgisch staal kun je hier in de apotheek kopen (< 50 cent/stuk). Voordeel t.o.v. gewone breekmesjes is dat je hiermee met heel weinig kracht, dus heel gecontroleerd kan snijden. Het soort mesjes dat ze hier verkopen passen op een x-acto houder die dan weer bij de papierhandel verkrijgbaar is.

    Succes

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Scalpel heb ik liggen. Ga ik proberen. Heb een reststukje met een aansteker verbrand. Dat werkt dus ook prima (weet alleen niet of het safe is voor de kern).

    Ff een mini topicje aangemaakt. Zal niet de enige zijn met dit probleem en zo kom je er meteen met de zoekfuncie.

    Om het compleet te maken... Iemand tips voor andere kabels.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Om het compleet te maken... Iemand tips voor andere kabels.
    Goede stipper kopen... dus geen Gamma oid...
    Nico


  6. #6

    Amp !

    ik ben het met Nico eens, ik denk alleen dat hij kniptangetje bedoelt.
    Een klein puntig knip tangetje, van bv knipex (bij de betere ijzerwaren handel/ gereedschap zaak).

    heb je een foto?
    www.itamps.com
    Repairs, mods, parts, new

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertjepeet Bekijk bericht
    ik ben het met Nico eens, ik denk alleen dat hij kniptangetje bedoelt.
    Een klein puntig knip tangetje, van bv knipex (bij de betere ijzerwaren handel/ gereedschap zaak).

    heb je een foto?
    Voor die trafo inderdaad een fijn puntig kniptangetje. en voor ander PVC draad een goed stripper kopen. Voor PTFE of Teflon moet je zeker een goede stripper hebben als je het veel gebruikt.
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top