Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2008
    Locatie
    Herentals ( België )
    Berichten
    373

    Standaard Klasse gitaar met ballen gezocht!

    Ik zou binnenkort mijn gitaar (Ibanez ARX500) mss willen verkopen omdat de hals niet echt mijn ding is en ik toch iets hevigere muziek wil spelen.
    Daarom zou ik graag voor een nieuwe gitaar gaan zoeken.

    Ik zou liefst een gitaar hebben met ballen zeg maar, maar die toch nog klasse uitstraalt. Ik kwam zelf bij de Gibson firebird. Nu zag ik wel dat er 2 verschillende in verkoop zijn: de firebird V en de firebird studio.
    Maar ik weet niet goed wat het verschil is, want ik vind niets over die studio op de site van Gibson.

    Ik speel veel verschillende stijlen van muziek: Bon Jovi, Foo Fighters, Guns 'n Roses, Queen, Black Sabbath, ACDC, maar ook wat 'softer'.

    Daarom zou ik graag van jullie weten welke gitaar jullie in aanmerking zien komen, en dan eventuele bedenkingen bij die firebirds.
    Ik ga normaal binnen 2 weken naar een gitaarwinkel testen, daarom weet ik nu graag welke ik zeker moet testen.

    Alvast bedankt!
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik weet niet of rickert zijn Firebird nog te koop heeft staan, maar dat is écht een goed ding. Tijdje terug zag ik 'm op martplaats.nl staan. Da's de reis vanuit België waard kan ik je zeggen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    ee n ARX 500 verkopen, zonde, krijg je spijt van, deze zijn in Europa niet meer te krijgen, fantastische plank voor het geld trouwens.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2008
    Locatie
    Herentals ( België )
    Berichten
    373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
    ee n ARX 500 verkopen, zonde, krijg je spijt van, deze zijn in Europa niet meer te krijgen, fantastische plank voor het geld trouwens.
    Daarom dat ik ook aan het twijfelen ben om ze te verkopen. Het is een fantastische gitaar en prachtig. Maar ik vind de nek niet echt aangenaam, die is vrij dik en breed.

    Ik weet ook dat die niet meer in Europa te krijgen zijn (voor de rest nog wel dan?). Mss stijgen die nog in waarde, dat weet ik niet.

    Ik wil gewoon mijn opties wat afwegen. Ik weet ook niet voor hoeveel die zouden verkopen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.983

    Standaard

    mod-edit: slechte grap verwijderd. Graag ontopic blijven!

  6. #6

    Standaard

    Persoonlijk vind ik een witte Les Paul Studio met goud hardware wel klasse hebben en het zal ook geschikt zijn voor je muziekstijlen


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2008
    Locatie
    Herentals ( België )
    Berichten
    373

    Standaard

    Dat is inderdaad een knappe gitaar! En ik heb een zwak voor witte gitaren. ( maar ik ben niet de enige blijkbaar ).

    Andere voorstellen zijn nog steeds welkom.
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Als "heavy" de richting wordt dan is een firebird met zijn mini humbuckers niet de meest voor de hand liggende keuze?
    Kwa uitstraling gaat er weinig boven een rode firebird 7 met gouden hardware, da's waar. Niet de budget studio versie, da's dan weer vlees noch vis.

    Maar als je voor origineel, power en uitstraling gaat dan is een Gretsch Powerjet de joker uit de mouw.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2008
    Locatie
    Herentals ( België )
    Berichten
    373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als "heavy" de richting wordt dan is een firebird met zijn mini humbuckers niet de meest voor de hand liggende keuze?
    Kwa uitstraling gaat er weinig boven een rode firebird 7 met gouden hardware, da's waar. Niet de budget studio versie, da's dan weer vlees noch vis.

    Maar als je voor origineel, power en uitstraling gaat dan is een Gretsch Powerjet de joker uit de mouw.
    Echt "heavy" is niet de bedoeling, maar het moet toch wel kunnen.
    En bij mijn weten speelt/speelde Dave Grohl van 'The Foo Fighters' toch ook soms op een Gibson Firebird Studio en ook de gitarist van Lynyrd Skynyrd (naam ontglipt me even) speelt/speelde op een firebird.

    Maar mss heb je wel gelijk op dat vlak.
    Die Gretch is inderdaad een gitaar die power en uitstraling heeft.
    Ik heb deze nog niet getest, maar al wel enkele anderen. En die lagen mij niet zo om eerlijk te zijn. Maar als ik hem zie hangen zal ik hem zeker eens testen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja, je hebt gelijk wat Grohl betreft, ik herinner me nog een foto van een tour setup waar hij een stuk of 6 exacte dezelfde firebird studio's in een rek had staan.

    Maar ik snap het, Foo Fighter's heavy en klasse.
    Dan is de keuze groot maar het zijn klassieke modellen:Firebird, Powerjet en Dan Armstrong Plexi... dat werk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top