Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard Downgrade silverface

    Zo'n titel is wat pakkender dan "silverface modificatie".

    Mijn Bassman 70 gaat te hard en is te zwaar. Hij zit in een oud eikenhouten Legend cabinet -dat helpt ook niet mee- maar dat cabinet is het uitgangspunt. Sentiment.
    Afijn.
    Een andere amp erin lepelen is nauwelijks een optie. Een deluxe is 3 centimeter te wijd, een Ceriatone lighting kan eventueel wel maar is het niet van alle kanten slimmer om in de Bassman lichtere OT en PT's te hangen? Teneinde wat meer richting Deluxe teritory te geraken? Een lichtere speaker heb ik al.

    Ik sta open voor elke suggestie. Een andere/nieuwe amp mits binnen redelijk financiele grenzen is ook goed maar ik heb het idee dat een simpel goedklinkend custom ontwerp een beetje onzin is als er al een Bassman aanwezig is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Denk dat je van een koude kermis thuiskomt.
    Een lichtere OT en PT schelt wat in gewicht, maar zijn nog steeds aardig in het gewicht. Een lagere spanning betekent ook dat de rest van de amp aangepast moet worden om nog enigzins redelijk te werken.
    Dus voor het vermogen kun je wat improviseren (6V6 buizen). Voor het gewicht gaat het weinig opleveren ben ik bang.
    Als je het niet zelf kunt doen, kun je denk ik beter die amp verkopen en iets anders zoeken (arbeidsloon).
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Denk dat Nico gelijk heeft, een set trafos vliegt snel richting 250 euro als je niet gelijk het goedkoopste wil gebruiken

    Dan nog er inzetten nieuwe set eindbuizen arbeidsloon

    En niet te vergeten dat vreselijke sentiment van je das al 10 kilo ;-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Goed, dan valt die optie af.
    Het is zonde want de Bassman heb ik net helemaal laten servicen met elco's en buizen.
    Maar goed, dan ga ik eens om me heen kijken naar een alternatief.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top