Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard Hum/brom bij EHX LPB-1

    Eigenlijk spreekt de titel voor zich. De lineair power booster heeft een vervelende hum. Eerst dacht ik dat er niks aan de hand was, omdat ik 'm op het overdrivekanaal gebruikte en dan mag er best wat hum zijn, maar ook op het cleane kanaal en met het pedaal uitgeschakeld (true bypass) blijft de hum aanwezig. Ook zonder de voeding aangesloten en zonder batterij aanwezig.

    Aangezien ik de LPB in België heb gekocht heb ik geen zin om 'm terug te brengen. Is er misschien een voor de hand liggende optie om de boel zelf te repareren?

  2. #2

    Amp !

    Nou dat wordt open slopen, en alle contacten nakijken.
    Maar kijk eerst even of je gitaar het zelf niet is, zegmaar zonder de booster ertussen, rechtstreeks inpluggen.
    Het kan ook je gitaarkabel zijn. of de kabel van booster naar versterker.
    Alles even apart uittesten, desnoods een andere gitaar...
    Heb je ook brom als je niets op de versterker hebt aangesloten (amp aan natuurlijk).

    Als je dat hebt uitgesloten en je weet zeker dat het het pedaal is, dan open halen en de contacten nakijken.

    Gerrit

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    En als je de LPB1 niet aansluit heb je geen hum?
    Als de LPB1 true bypass is en geen aangesloten voeding heeft kan deze in principe geen hum toevoegen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik heb een en ander geprobeerd, het probleem moet wel bij de LPB liggen. Alles van patchkabel tot tuner en versterker en gitaar is uitgesloten.

    Wel heb ik het volgende ontdekt:

    Het probleem onstaat pas zodra er een jack in de input van de LPB zit. Zonder is er geen probleem (met of zonder voeding). Zou dit er op kunnen wijzen dat de inputjack niet goed aansloten is?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Zou kunnen, met die jack wordt ook de spanning aangesloten in het pedaal.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Okay, bij deze twee fotootjes (for what it's worth):

    Voorkant

    Achterkant

    Ik ben verder niet zo super met pedalen en elektronica, maar ik heb wel een meter en een soldeerbout, zijn er dingen die ik simpel kan checken en evt. kan fixen? Het lijkt op het eerste gezicht namelijk alsof alles wel redelijk klopt...

  7. #7

    Standaard

    dan ligt de aarde waarschijnlijk bij ingang los, want dit pedaal bevat geisoleerde jackingangen, zou dus goed kunnen.

  8. #8

    Amp !

    Aha, top foto's, helaas is het alleen op de foto niet te zien of er contacten los zitten.
    Laatst gewijzigd door gertjepeet; 23 juli 2010 om 14:47

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top