Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Probleem met voeding

    Ik ben een flightcase voor m'n pedalen aant maken en om alvast met m'n pedalen te kunnen spelen heb k een voeding gemaakt (4 plugjes die op 1 adapter zitten aangesloten). De adapter zelf geeft 9 volt en kan tot 500 mA hebben.

    Hierdoor krijg je t volgende schema:



    Wanneer ik het op deze manier aansluit krijg ik een enorme brom door mijn geluid heen, maar wanneer ik de uber-metal ertussenuit haal is deze compleet weg. Wanneer ik een ander pedaal weg haal en de uber-metal er weer in zet is diezelfde ruis weer terug. Wanneer ik de uber-metal alleen pak (met de zelfgemaakte adapter) is er geen ruis.

    Het kan toch niet mogelijk zijn dat dat ene pedaaltje voor zo superveel ruis zorgt.

    *Ik kan nu geen geluidsfragment/youtube filmpje maken omdat t beetje laat is. Deze zal ik morgen even maken zodat het waarschijnlijk iets duidelijker wordt.
    Laatst gewijzigd door Myth1c; 21 juli 2010 om 16:56

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myth1c Bekijk bericht
    Wanneer ik het op deze manier aansluit krijg ik een enorme ruis door mijn geluid heen, maar wanneer ik de uber-metal ertussenuit haal is deze compleet weg. Wanneer ik een ander pedaal weg haal en de uber-metal er weer in zet is diezelfde ruis weer terug. Wanneer ik de uber-metal alleen pak (met de zelfgemaakte adapter) is er geen ruis.

    Het kan toch niet mogelijk zijn dat dat ene pedaaltje voor zo superveel ruis zorgt.
    Waarom heb ik het gevoel dat we het hier over brom ipv ruis hebben? Als dat zo is dan vrees ik dat die ene adapter niet voldoende stroom kan leveren voor het bromveroorzakende pedaal. Kijk eerst eens hoeveel stroom de afzonderlijk te voeden apparaten vragen en tel die bij elkaar op. Kom je in de buurt van de 500mA dan is dat waarschijnlijk teveel.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb even de handleidingen open geslagen en het is als volgt:

    Wah Wah - N/A (er staat wel: Most standard 9VDC AC adapters with greater than 20mA current capability will work)
    Uber Metal - 40-100 mADC
    RV5 - 50mA
    DD-7 - 55 mA

    100+50+55 = 205 mA

    Dat zou nog 295 mA overlaten voor de Wah Wah, het lijkt me dus totaal niet logisch als er meer dan 500 mA getrokken wordt.

    Het filmpje wordt geupload op youtube en over ong anderhalf uur issie er (k heb echt een te trage upload snelheid...)

    *Edit

    Foto van de "splitter" heb ik alvast geupload:
    Laatst gewijzigd door Myth1c; 21 juli 2010 om 12:20 Reden: Foto toegevoegd

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myth1c Bekijk bericht
    Dat zou nog 295 mA overlaten voor de Wah Wah, het lijkt me dus totaal niet logisch als er meer dan 500 mA getrokken wordt.
    Dat zou idd geen probleem moeten zijn. e splitter verdient zeker niet de schoonheidsprijs maar daar gaat het nu even niet om. Ik ben bang dat je toch ergens een groundloop veroorzaakt. En hebben we het nu over brom of is het idd ruis. De benadering van het probleem is dan compleet anders.

    edit...probeer de complete setup zoals je die van plan was maar voed de uber metal uit een andere adapter. Is de brom dan weg heb je op zeker een groundloop.

    Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 21 juli 2010 om 12:54
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Je hebt dus zelf een daisychain gemaakt

    Ik ken dit line6 pedaal niet, maar er zijn andere line6 pedalen die bijgeluiden veroorzaken (inderdaad: brom en geen ruis) als ze met andere pedalen een voeding moeten delen. Jouw probleem heb ik bijvoorbeeld gehad met een line6 echopark en ik ken meerdere gebruikers die dat hebben gehad.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myth1c Bekijk bericht
    Oke, dat is dus een duidelijke 100Hz voedingsBROM (geen ruis) veroorzaakt door een groundloop. Het beste kun je de line 6 met een apparte adapter voeden. (Of op een andere positie in de chain zetten maar dat geef ik eigenlijk weinig kans)

    Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 21 juli 2010 om 14:04
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    We hebben er nu een daisy-chain van gemaakt ipv alles op in punt uit te laten komen. Het onderdeel dat vooraf de 'splitter' was, functioneert nu eigenlijk als verlening van de adapterdraad. De brom is er nog steeds, dus ga k toch maar een aparte adapter voor de uber-metal aanschaffen en een slofje in m'n pedalcase leggen (t was eigg de bedoeling dat k alle pedalen gewoon uit 1 voeding zou gaan doen, zodat er dus geen slof in zou hoeven).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myth1c Bekijk bericht
    We hebben er nu een daisy-chain van gemaakt ipv alles op in punt uit te laten komen.
    Het maakt niet uit hoe je het aansluit. De voedingen moeten galvanisch gescheiden zijn wat je alleen bereikt met gescheiden wikkelingen. Daar zijn genoeg topics over geweest en had je deze teleurstelling kunnen voorkomen. Sorry, tis nie anders.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10

    Standaard

    De brom is er wel minder op geworden in ieder geval

    En van dat galvanisch gescheiden dinges, dat zal k eens op m'n gemak gaan bekijken.

    Bedankt voor je hulp!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top