Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard Fender HSS Strat. Verbouwen (elementvraag)

    Hey allemaal..

    Omdat ik hier allemaal van die geweldige zelfbouw projecten zie, en zelf ook wel eens een gitaar wil bouwen, had ik een idee.
    Ik heb thuis een Fender HSS Stratocaster black:


    Zou ik alles wat in deze gitaar zit uit de gitaar kunnen halen, en er nieuwe elementen, knoppen en slagplaat op zetten?
    En welke elementen zou ik kunnen gebruiken? (het moet 1 humbucker en 2 enkelspoels elementen) De muziek wat is speel, is meer de stijl van de Canadese band 'Billy Talent', maar ik weet niet precies wat dat is, maar de meesten zeggen emo, punk en rock.

    Mijn idee is een zwarte body en slagplaat, de nek laat ik dezelfde kleur, en de tremolo, volume/tone knoppen, Straplocks en pickups goud kleurig.

    De reden dat ik zelf geen body en/of hals ga maken, is dat ik een ramp ben met zagen en schuren.
    als ik al een klein plankje recht moet doorzagen, gaat alles al helemaal scheef.
    En ik heb een budget tussen de €600 en €700 voor elementen, knoppen enz. enz.

    Grtz. From Ijselrobo 07
    Laatst gewijzigd door Ijselrobo 07; 20 juli 2010 om 19:35 Reden: Spelfoutje, foute plaatje
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  2. #2

    Standaard

    Voor het geluid hoef je er niets aan te veranderen. Ik zie Ian D'Sa ook veel op een strat spelen, al dan niet met humbucker in de brugpositie. Hier bijvoorbeeld.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Voor het geluid hoef je er niets aan te veranderen. Ik zie Ian D'Sa ook veel op een strat spelen, al dan niet met humbucker in de brugpositie. Hier bijvoorbeeld.
    Dus ik hoef eigenlijk alleenmaar een kapje wat met een andere kleur te kopen voor de elementen?
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2002
    Locatie
    South of Heaven
    Berichten
    404

    Standaard

    Tsja, dat is wat je zelf wilt... voor een stratocaster zijn veruit het gemakkelijkst en de meeste onderdelen te verkrijgen via internet en muziekzaken. Dus leef je uit en maak er wat moois van!!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Als het gaat om elementkapjes, een slagplaat knoppen vervangen, dan heeft het toch werkelijk niets meer te maken met zelfbouw.

    Iemand die een goede reden heeft waarom ik dit onderwerp hier moet laten staan? Nee? Dan gooi ik hem naar electrische gitaren.

  6. #6

    Standaard

    Tja, dan zou hij op z'n minst de body een andere kleur moeten geven oid. Het geluid van Ian zit meer in zijn versterker, zijn apparaatjes (ZVex oa) en uiteraard zijn Leepu-vingers.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #7

    Standaard

    Ik vond nog een interessant filmpje waarin Ian de apparatuur van Billy Talent laat zien, inclusief zijn gitaren, versterkers en pedal board. Kort maar informatief

    Ik ken de band nog helemaal niet zo lang; eigenlijk doordat een leerling er eens een paar nummers van wilde leren een tijdje terug. Begin het steeds leuker te vinden, zeker de gitaarpartijen.

    Natuurlijk mag ook niet ontbreken hoe Ian zijn haar doet
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Ik ken het filmpje ja, (waarom denk je dat ik ooit deze gitaar heb gekocht?? Omdat ik hetzelfde geluid als hem wilde hebben!! )

    Maar als je nummers van hun wilt leren, kan ik je hun tab boeken (uitgegeven door Hal Leonard) aanbevelen.
    Ik heb de boeken die uit zijn, dus van album 1 en 2 (3 is er nog niet) en ik kan er alles uit spelen
    en als je dat eens vergelijkt met de tabs op internet, kun je je ogen bijna niet geloven.

    Maar die gitaar van hem, de American Deluxe Stratocaster, welke elementen zitten daarop?

    Grtz. From Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  9. #9

    Standaard

    Geen idee welke elementen dat zijn, maar het zou zomaar het standaard spul kunnen zijn. Hij vertelde nl. wel dat hij zelf de slagplaat had vervangen; ik neem aan dat hij een bijzonder element dan ook wel zou vermelden.

    Nummers uitzoeken doe ik al een hele tijd vnl. op het gehoor; ik weet hoe beroerd tabs kunnen zijn en ik vind het ook nog eens een klote notatiesysteem.

    Ik vind die kleurcombinatie zwarte body/rode slagplaat van hem erg mooi; jouw gitaar zou er in een handomdraai ook zo uit kunnen zien.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Mod:

    Oke, dit heeft dus niets met zelfbouw meer te maken. Welke elementen een of andere knakker in zijn strat heeft zitten, daar krijg je bij electrische gitaren waarschijnlijk sneller een antwoord op, aangezien het publiek daar 100x groter is. Ik verhuis hem.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top