Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Nieuwe staalsnarige

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    etten-leur
    Berichten
    116

    Standaard Nieuwe staalsnarige

    Hallo allemaal, ik ben van plan om binnenkort een staalnarige acoustische gitaar aan te schaffen als ik een van mijn elektrische gitaren (Mayones Setius GTM) heb verkocht.

    Ik speel niet echt een bepaalde stijl. Ik zit in een post hardcore band en we zijn bezig met een nieuwe stevige EP waar we ook een rustig en meeslepend acoustisch nummertje op willen zetten.

    Mijn vraag dus aan jullie, wat zouden jullie doen in mijn plaats? Mijn budget ligt rond de 900 euro. Verder wil ik graag dat hij te versterken is.

    Bedankt

  2. #2

    Standaard

    Voor die som kom je al een heel eind ; ga eens kijken bij (eventueel tweedehandse ) Takamine's of Eastman gitaren, Yamaha Compass serie is ook nog een mogelijkheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joelvereycken Bekijk bericht
    Mijn vraag dus aan jullie, wat zouden jullie doen in mijn plaats? Mijn budget ligt rond de 900 euro. Verder wil ik graag dat hij te versterken is.

    Bedankt
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

  3. #3

    Standaard

    Furch/Stonebridge heeft vast wel wat voor je. Pick-ups zijn echter optioneel, dus die optie moet je erbij tellen.
    Verder +1 voor Eastman (AC522CE) en Yamaha (LJX6C).
    En dan is er nog de Walden G3030CEQ.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    etten-leur
    Berichten
    116

  5. #5

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joelvereycken Bekijk bericht
    Niet verkeerd, maar dit is een van de "low" budget Taylors : je betaalt natuurlijk ook flink voor de merknaam.
    Voor die prijs vind je zeker beter, ga eens op avontuur bij de omliggende muziekwinkels en vertrouw op je oren en je buikgevoel, dan komt het wel in orde!
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

  6. #6

    Standaard

    Aan die Taylor heb je in principe (want smaken verschillen nu eenmaal) een prima gitaar . Uitproberen zou ik zeggen !

  7. #7

    Standaard

    Kijk ook eens naar de duurdere Seagulls. Klinken uitversterkt prachtig en je bent voor minder dan 900 euro klaar!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2009
    Locatie
    somewhere over the rainbow
    Berichten
    790

    Standaard

    ovation? klinkt in mijn oren meestal wel goed (versterkt/on-versterkt)
    takamine en martin's klinken ook altijd wel lekker en spelen ook comfortabel.
    taylor heeft ook wel een assortiment voor dat budget.

    zelfs spelen en oordelen is altijd het beste. is misschien erg cliché maar zo ist nou eenmaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    We're talkin' TETTEN here, maaaaaaan!

  9. #9

    Standaard

    Ik ben persoonlijk een grote fan van hoe Taylors spelen. De halzen spelen erg snel, perfecte actie.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    etten-leur
    Berichten
    116

    Standaard

    Ik heb toevallig gister op een Taylor 114ce kunnen spelen. En hij speelde heerlijk, en hij klonk naar mijn idee ook echt geweldig. Ik weet alleen niet wat het ES-T elementensysteem zal gaan doen.

    Verder heb ik ook nog niet echt op veel andere gitaren gespeeld. Maar de satin finish van deze taylor sprak mij erg aan, zowel op het gebied van de actie em de looks. Het is naar mijn idee een prachtige gitaar.

    Zijn er nog alternatieven waarbij een kijkje nemen het waard is?

    Alvast bedankt allemaal voor de suggesties!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top