Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45

Discussie: gitaar liedjes

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleight Bekijk bericht
    -als ik gitaar wil leren spelen moet ik zowiezo niks, als ik een sologitarist wil worden kan dat gewoon, niks geen barre akkoorden voor nodig
    Ik zie een kleine misvatting...

    Maar neem zoveel tijd je wilt natuurlijk om lekker te leren spelen hoor!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    En zelfs een matig gitarist als ik kan ze spelen!
    Waarom pak je die A zo moeilijk en niet gewoon 1e positie A of 1e positie G, capo 2? Zo kun je nooit een bas run spelen.
    Daardoor krijgt het dan een hoog djengedjeng-gehalte (over alle 6 snaren heen en weer raggen).
    Die ontkoppeling van on- en offbeat heb je nodig als je je eigen begeleiding speelt.
    Want dat is volgens mij (correct me if I'm wrong) waar de T.S. naar op zoek is.
    Hoe meer open snaren hoe beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Waarom pak je die A zo moeilijk en niet gewoon 1e positie A of 1e positie G, capo 2? Zo kun je nooit een bas run spelen.
    Daardoor krijgt het dan een hoog djengedjeng-gehalte (over alle 6 snaren heen en weer raggen).
    Die ontkoppeling van on- en offbeat heb je nodig als je je eigen begeleiding speelt.
    Want dat is volgens mij (correct me if I'm wrong) waar de T.S. naar op zoek is.
    Hoe meer open snaren hoe beter.
    De positie van de A zal altijd afhangen van meerdere factoren. In mijn geval is dat zowel waar ik in het nummer vandaan kwam en waar ik naartoe moet, of dat er alleen een simpele A verwacht wordt of dat er nog een bas run (want ik kan hem zo inderdaad niet spelen, maar ging ik er ook een spelen?) en natuurlijk ook van wat de rest van de band op dat moment aan het doen was.

    Een echt duidelijk antwoord heb ik dus niet, want ik weet niet meer welk nummer we speelden driekwart jaar geleden ongeveer toen deze foto werd gemaakt...

    Voor de TS, zeker zolang hij in zijn eentje speelt, zal ie lekker zelf moeten weten of ie een barree speelt of niet. Ik zou hem wel sterk aanbevelen er regelmatig eens mee te oefenen, want hoe rottig ze ook zijn in het begin, ze zijn soms zo verrekte handig

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Voor de TS, zeker zolang hij in zijn eentje speelt, zal ie lekker zelf moeten weten of ie een barree speelt of niet. Ik zou hem wel sterk aanbevelen er regelmatig eens mee te oefenen, want hoe rottig ze ook zijn in het begin, ze zijn soms zo verrekte handig
    Wij zijn het helemaal eens!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Grouphug!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Grouphug!
    Kan dat? Ik heb namelijk wel een banjo omhangen.... (da's pas heavey metal )

  7. #17

    Standaard

    Gewoon 2 dagen barreakorden oefenen dan kenje die ook weer als je ooit een goeie gitaarist wil woorden moet je ze toch kenne of je nou alleen solo's speelt of niet.
    A wise man once said: sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar! But if you stick with it, you're gonna be rewarded.

  8. #18

    Standaard

    jullie hebben wel gelijk over barre akkoorden ja, ik moet die inderdaad ooit eens leren en ik weet dat het wel mogelijk is om die geleerd te krijgen
    ik heb alleen geen les, en zal dus eens goed moeten gaan zoeken op youtube hoe ik die akkoorden precies moet spelen, als ik het fout aanleer kost het me straks weer veel moeite om het weer goed aan te leren
    maar ik moet eigenlijk ook nog legato style leren spelen, alternate picking leren, een zooi coole riffs erbij kunnen spelen en verschillende technieken zoals pickslides en harmonics leren
    (mijn 1e gitaar is dus ook elektrisch he )
    aangezien ik dat liever doe dan die barrees leren, focus ik dus meer op die dingen
    ik ben begonnen met een beetje spelen op basgitaar van me broer en dat ik weinig met akkoorden heb zit wss daarin
    heb nooit veel om akkoorden gegeven, liever gewoon distortion aan en powerchords

    maar nu heb ik dus een akoestische gitaar en wou ik daarop wat rustigere muziek leren, dus van dat soort akkoorden schemas
    aangezien ik nog niet denderend goed ben ik open akkoorden lijkt barre akkoorden mij zowiezo ook nog niet goed om daaraan te beginnen
    zo, nu snapt iedereen hopelijk waarom ik liever nog geen barres wil leren xD

    voor de rest, bedankt iedereen voor de liedjes, ik ga er dus maar eens een zooi beluisteren en leren

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    veel plezier ermee

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Aha, je gaat voor de show

    Veel tappen met 2 handen, vindt iedereen je cool

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top