Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard Nieuwe Fender '62 Hot Rod Stratocaster........

    Op 3 maart dit jaar heb ik bij Soundslive een nieuwe Fender '57 Hot Rod Stratocaster gekocht. Een zalige strat! Maar vanaf het begin had ik steeds problemen met statische elektriciteit. Dat was zo erg dat er niet op te spelen was. Ik heb hem zelf geshieldt maar dat hielp niet. Toen ben ik naar Patrick Koopman gereden en die heeft hem opnieuw geshieldt maar dat hielp ook niet. Ten einde raad ben ik naar forumlid No1Hope gegaan. Van No1Hope weet ik dat het een heel precies mannetje is. Er zijn maar weinig mensen die aan mijn gitaren mogen sleutelen en hem vertrouw ik dat absoluut toe! Na alles doorgemeten te hebben kwam hij erachter dat het midden element niet goed is en waarschijnlijk het brugelement ook niet. Mogelijk was er een draadje in de spoel die ergens contact mee maakte. Dus maar contact opgenomen met Soundslive. Stuur maar op zeiden ze, en dan sturen wij hem door naar Fender. Zo gezegd zo gedaan. Op 5 mei kregen ze de gitaar binnen. Na enkele weken niets gehoord te hebben ben ik zelf maar eens gaan mailen. "We hebben hem doorgemeten en het middelste element deugt niet en we hebben een nieuw middenelement uit de USA besteld". Maar helaas hoorde ik weken weer niets. Ik heb maar weer eens een mailtje gestuurd: "ik ga op 21 juni op vakantie en heb ik de gitaar voor de 21ste weer terug?" vroeg ik, om er maar eens wat druk op te gaan leggen...."ja hoor, hoogst waarschijnlijk wel" was het antwoord. Weer terug van vakantie maar geen gitaar hoor! Maar weer een mail gestuurd met de vraag of er al nieuws was. "Nou ja, wel nieuws maar geen goed nieuws...we hebben een element toegestuurd gekregen waar we ook niet tevreden mee zijn" was het antwoord. Oeps! Hier moest ik maar even over nadenken. Alles op een rijtje zetten: nieuwe gitaar gekocht voor op 3 maart, niet echt een goedkope gitaar, gitaar niet oké,inmiddels is het nu bijna half juli en mogelijk komen er weer een paar maanden bij voordat ik hem weer terug heb....! Ik heb maar de knoop doorgehakt en een mailtje terug gestuurd naar Fender UK met de vraag of er een andere oplossing is en dat ik niet tevreden ben. "Neem maar contact op met Soundslive en vraag of je geld terug of een andere gitaar. Met Soundslive komen wij er wel uit" was het antwoord. Na wat heen en weer gemaild te hebben, heb ik vorige week een nieuwe gitaar besteld en gisteren binnen gekregen. Ik moet zeggen dat alles keurig is opgelost door Fender UK en Soundslive. Eigenlijk hoefden ze het niet te doen omdat de garantie vervalt wanneer je zelf er aan gaat sleutelen dus lof voor Fender UK en Soundslive! Mijn dank is ook groot voor No1Hopes want deze man heeft mij gigantisch geholpen!!! Bedankt Rolf!!! Voor de geïnteresseerden van het probleem deze link:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134412
    Nieuwste aan winst, een '62 Hot Rod!
    Laatst gewijzigd door jutter; 14 juli 2010 om 13:18

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    De '62 HR is wel een heel ander type dan de '57 HR. Maar helaas was '57 niet meer leverbaar en mijn vervelende ervaring met de '57 HR heeft mij besloten om voor de '62 HR te gaan. En ik moet zeggen dat hij erg lekker klinkt! Gisteren om 16:00 uur binnen gekregen en omdat ik gisteravond moest spelen kon ik hem mooi gelijk uitproberen. In de band prikt hij er lekker doorheen. Het is meer een bluesgitaar dan een rockgitaar en dat past mij wel!
    Laatst gewijzigd door jutter; 14 juli 2010 om 11:31

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als ik het goed begrijp heb je dus een NIEUWE Fender USA strat gekocht met gewoon slechte/kapotte elementen. Je moet daarna maandenlang mailen en bellen om de muziekwinkel resp. Fender importeur(s) zover te krijgen dat ze zich aan de garantie houden....

    Bedenkelijk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp heb je dus een NIEUWE Fender USA strat gekocht met gewoon slechte/kapotte elementen. Je moet daarna maandenlang mailen en bellen om de muziekwinkel resp. Fender importeur(s) zover te krijgen dat ze zich aan de garantie houden....

    Bedenkelijk
    Dat klopt, maar vergeet niet dat de garantie vervalt als je er zelf aan gaat sleutelen...In dit geval vind ik het zeer netjes opgelost.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Dat is netjes opgelost, al duurde het misschien wat lang.
    Opnieuw gefeliciteerd met je hernieuwde aanwinst

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Hey Alex te gek man , pracht gitaar en netjes opgelost.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Hey Alex te gek man , pracht gitaar en netjes opgelost.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dat is netjes opgelost, al duurde het misschien wat lang.
    Opnieuw gefeliciteerd met je hernieuwde aanwinst
    Bedankt mannen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Mooie gitaar! Ga je er nog een Tonezone inzetten of ben je nu wel tevreden met de single coil bij de brug?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Mooie gitaar! Ga je er nog een Tonezone inzetten of ben je nu wel tevreden met de single coil bij de brug?
    Thanks! Ik twijfel nog wel of er een Tone Zone S in komt. In mijn andere strat zit er ook al één. Zo heb ik 2 verschillende. Tone Zone is erg goed te gebruiken bij rock en de nieuwe '62er is echt een bluesstrat. Waarschijnlijk laat ik het zo, maar je weet maar nooit....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Thumbs up

    Tis een bjoetie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top