Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: New features

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard New features

    Dit forum is leuk & aardig maar dreigt een beetje te verouderen zo. Waar de rest van de wereld doet aan insluiten van video's, serieuze bandbreedte, feeds, floating previews en sharing & like features... gitaarnet voegt een paar grappige smiley's toe als update. Hip in 2000 maar internet is 10 jaar verder.

    Ik snap dat er geen budget is (?) en dan houd alles op natuurlijk. Bovendien is gitaarnet geen ding van zichzelf, een merk of entiteit.
    Is er geen visie, business plan of desnoods een idee waar het naar toe moet gaan?
    Het hoeft niet gelijk te concurreren met Facebook maar wordt het geen tijd voor wat handige en hippere dingetjes?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Dat is inderdaad zo....het is dan ook wel wat aan het inkakken het laatste jaar. Misschien een medegevolg daarvan?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik merk bij mezelf een gitaarnet vermoeidheid, er zit geen schot in, het gaat nergens naar toe uiteindelijk omdat je niks terug ziet van al die tijd die je er in steekt.
    Misschien is het persoonlijk en is het slechts een natuurlijk proces, ruimte maken voor de nieuwe lichting.

    Maar ik kan me voorstellen dat voor de nieuwe lichting, gewend aan direct chat, het profileren van jezelf en het delen van voorkeuren dit een ongelooflijk ouderwets ding is waar zelfs een avatar nog uitgevonden moet worden.

    Je zou kunnen beginnen met de profielpage uit te breiden en toegangelijk te maken voor Faceboek, GoogleWave and the likes.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Merk ik ook wel inderdaad. Aan de andere kant is dit een kennisforum en wanneer je verder bent wordt de kennis steeds minder interessant....je weet het al.
    Ik vergelijk het maar met de guitaarbeurs in Ahoy vroeger. De eerste keer keek ik m'n ogen uit, want ik wist niets en had weinig. Gaandeweg werd de beurs voor m'n gevoel alsmaar kleiner, minder merken werden interessant en je ging gerichter op zoek....dan staan er alleen maar een hoop stands in de weg.

    Misschien worden we wel te oud, hahahaha, dat zal het zijn.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #5
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Ik ben het eigenlijk wel een beetje met je eens. Ik zal er eens een topic voor openen in het Modforum. Wij kunnen er ook niks aan veranderen, maar tenminste het doorspelen aan de grote baas.

    GOLDMEMBER

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Volgens mij waren de interessegroepen en de tags die je onderaan een thread kan hangen de laatste grote toevoegingen, maar die zijn allebei prematuur van kant gemaakt Van alle toevoegingen binnen de profielpagina wordt ook niet echt goed gebruik gemaakt, dus misschien is het forum er niet klaar voor.

    Wat ik ook een nette feature vind op andere forums: dat automatisch afbeeldingen verkleinen in threads.

    Er is in ieder geval te weinig liefde voor het forum. Het duurt soms weken voordat er iets voor elkaar is en de voorpagina (je weet wel, die jaren '90 pagina waar je terecht komt als je (per ongeluk) http://www.gitaarnet.nl intypt) negeert het eigenlijk ten volle. Ja er is een link naar het forum, maar daar is ook alles mee gezegd. Waarom er door de voorpagina bijvoorbeeld niet meer gebruik gemaakt wordt van de kennis en informatie op het forum snap ik niet.
    Laatst gewijzigd door Bram+; 8 juli 2010 om 11:23

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Het zou een idee zijn, wat dat betreft, voor een kleine applicatie op de frontpage die automatisch de eerste 30 karakters van de laatste 20 postings laat zien. Dat moet zo in elkaar te draaien zijn. En vervolgens kan je die als widget in je brouwser zetten of als feed aanbieden. De homepage van gitaarnet... enfin..
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ja bijvoorbeeld, en zo'n boxje ook vrij standaard op andere 'community' websites, maar de homepage hier is blijkbaar geen onderdeel van de community Is er bijvoorbeeld de laatste keer dat er een (grootschalige) meeting georganiseerd werd door het forum iets van aandacht aan besteed? Verder niks dan lof voor de beheerders van de website hoor, en ze proberen er ook wel iets van te maken, maar het doet wel een beetje web 1.0 en afstandelijk aan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik neem aan dat dit een open source forum is, PHPBB of zoiets? Misschien updaten met de laatste mods?

    Ergens heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren, kleine revisie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik neem aan dat dit een open source forum is, PHPBB of zoiets? Misschien updaten met de laatste mods?

    Ergens heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren, kleine revisie.
    Niets open source het is vBulletin...
    Wees al blij dat jij het forum systeem niet moet betalen want het kost redelijk wat. (285$ is niet zoveel maar op de duur loopt dat wel op)
    En om zo'n groot aantal bezoekers toe te kunnen laten op het forum mag je zeker ook een serieuze host zoeken die zoveel ruimte ondersteunt.

    Maar een update naar vBulletin 4 kan zeker geen kwaad.
    Of een nieuwe layout zou ook al wonderen doen .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top