Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 140

Discussie: Ceriatone 18W TMB

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Het valt me op dat er onlangs een wijziging is aangebracht in het schema, er zijn twee diodes erbij komen te staan, aan de hoogspanning op de gelijkrichterbuis. Extra gelijkrichting?
    Heb je het schema of kun je zeggen hoe de diodes in de schakeling zijn aangesloten?

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard layout

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Kijk, daar hebben we wat aan al is het geen schema maar een bouwplan. De diode's zitten in serie met de diodes gevormt door de buis. Zou niet weten wat de reden is. Het enige wat ik kan bedenken is een extra stukje veiligheid mocht de EZ sluiting maken. Je ziet trouwens bij vintage amps wel vaker twee diodes in serie in de brug. Reden kan ook zijn dat de reverse spanning te hoog is voor de diodes maar dat is bij de buis niet het geval denk ik. Iemand nog een andere mening?

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14

    Standaard

    Zou het niet weten, misschien om de bouwer te inspireren een schakelbare gelijkrichter te maken (buis/diodes).
    Ik las een tijdje mee op 18watt.com, daar zijn veel bouwers die diodes prefereren in de 18W EL84 amp.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #15
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Als je dat bouwplan ziet lijkt het net alsof je dat zo in elkaar kan draaien. Gelukkig heb ik een soldeerverbod...
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Het eerste deel van je post snap ik.
    Evt. gloeidraadbrom op de kathodes wordt gecancelled door tegenfase.
    Maar het tweede deel?
    Je hebt helemaal gelijk als je stelt, dat de meeste buizenamp-fabrikanten triode 678 als eerste triode zien en 123 als 2de.
    Ik heb mij daar altijd al over verbaasd; wat is het verschil?
    Dat heeft te maken met de constructie van de buis en wordt in de datasheets geadviseerd door de fabriekant.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kijk, daar hebben we wat aan al is het geen schema maar een bouwplan. De diode's zitten in serie met de diodes gevormt door de buis. Zou niet weten wat de reden is. Het enige wat ik kan bedenken is een extra stukje veiligheid mocht de EZ sluiting maken. Je ziet trouwens bij vintage amps wel vaker twee diodes in serie in de brug. Reden kan ook zijn dat de reverse spanning te hoog is voor de diodes maar dat is bij de buis niet het geval denk ik. Iemand nog een andere mening?

    Frans.
    Die diodes werken als beveiliging mocht de gelijkrichtbuis kaduuk gaan. De diodes nemen dan de gelijkrichting over. De B+ is dan wel ietsje hoger maar niet zo absurd hoog als in bepaalde gevallen van defecte gelijkrichtbuizen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Dat heeft te maken met de constructie van de buis en wordt in de datasheets geadviseerd door de fabriekant.
    Adviseerd de Hyundai dealer ook om er een volkswagentje bij te houden als backup ?


    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Adviseerd de Hyundai dealer ook om er een volkswagentje bij te houden als backup ?


    Frans.
    Huh? Dit ging niet over de extra diodes Frans, maar over reductie van fillament brom.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kijk, daar hebben we wat aan al is het geen schema maar een bouwplan. De diode's zitten in serie met de diodes gevormt door de buis. Zou niet weten wat de reden is. Het enige wat ik kan bedenken is een extra stukje veiligheid mocht de EZ sluiting maken. Je ziet trouwens bij vintage amps wel vaker twee diodes in serie in de brug. Reden kan ook zijn dat de reverse spanning te hoog is voor de diodes maar dat is bij de buis niet het geval denk ik. Iemand nog een andere mening?

    Frans.
    Die diodes werken als beveiliging mocht de gelijkrichtbuis kaduuk gaan. De diodes nemen dan de gelijkrichting over. De B+ is dan wel ietsje hoger maar niet zo absurd hoog als in bepaalde gevallen van defecte gelijkrichtbuizen.
    Tja.......lijkt toch wel een goede reden.

    Chris, heb jij dan meegemaakt dat door een kapotte gelijkrichtbuis de voeding absurd hoog werd?

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top