Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4121314
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 140

Discussie: Ceriatone 18W TMB

  1. #131

    Standaard

    wat is het voordeel daarvan?

  2. #132

    Standaard

    Hihi, weet ik niet, maar lijkt me wel wat in m'n Vox, in het normal kanaal.

    Feitelijk schakelt ie een andere koppelcondensator, ik denk dat een kleine koppelcondensator in een Vox wel goed uitpakt.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 25 juli 2010 om 19:59

  3. #133

    Standaard

    Damn, nog altijd geen tijd gemaakt voor de scoop. Net gemerkt dat m'n vox VT30 ( 30 watt transistor, op zelfde speaker ) wel een stuk luider gaat dan de Ceriatone. Normaal ? Clean ook een stuk meer headroom. Kan misschien een indicatie geven of er al dan niet iets verkeerd is. Kunnen jullie iets opmaken uit de vergelijking.?

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Net gemerkt dat m'n vox VT30 ( 30 watt transistor, op zelfde speaker ) wel een stuk luider gaat dan de Ceriatone.
    Das niet zo gek, je mag blij zijn als je met de ceriatone tot de helft komt

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #135

    Standaard

    Is dat zo? Dacht dat je van een lampenamp het vermogen niet al te letterlijk mocht nemen t.o.v. een transistoramp. Hoe kom dat dan?

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Is dat zo? Dacht dat je van een lampenamp het vermogen niet al te letterlijk mocht nemen t.o.v. een transistoramp. Hoe kom dat dan?
    Een buizenamp lijkt altijd iets harder te klinken door de vele harmonischen maar 30W is toch ff meer dan 15W, met een beetje geluk iets meer. Logisch dat het verschil hoorbaar is.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #137

    Standaard

    Ahzo ! Dat verklaart veel.. Maar om met zo'n amp live te gaan, heeft ie toch een beetje te weinig ballen denk ik. Vind hem goed voor repetities, en als je thuis eens wilt volluit gaan.

  8. #138

    Standaard

    Zou nu willen kijken voor een goed cabinet. Welk cabinet raden jullie me aan? Weet nog niet echt of 'k een 2x12 of 4x12 wil. Zou graag efficiente speakers hebben, maar dat mag niet ten koste gaan van het geluid dan. Hou wel van de meer vintage sound, hendrix, ac/dc, 80's rock... etc.

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik denk dat je greenbacks of G12-65 speakers wel lekker gaat vinden. Liefst de heritage greenbacks maar beide speakers die ik noem zijn redelijk prijzig.
    Eminence heeft ook een legend speaker die gebasseerd is op greenbacks.

    Er zijn 2x12 cabs van marshall met G12-65 maar die zijn vrij schaars 2e hands.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #140

    Standaard

    Welke type zoek ik dan het best van cab?
    Wat zijn zo de pro's en con's van een 4x12 t.o.v 2x12 ? Uiteraard zoek ik wel een closed back, vind dat nogal veel beter klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top