Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Post ada mp-2 op mijn mesa 5/25 hoe?

    Hallo mensen,
    Wie kan mij zeggen hoe ik mijn ada op de boogie kan aansluiten om hem gescheiden v/d boogie preamp (en vice-versa )te kunnen gebruiken?
    De boogie heeft een seriele Fx-loop en de ada mp2 heeft 2loops en gebalanceerde outputs.

  2. #2

    Standaard

    Een output van de ada aansluiten op de fx return van je mesa.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Standaard

    Bedankt voor je reactie,
    Maar hoe zit dat dan met de pre-amp v/d boogie?
    Op jouw manier prik ik de gitaar in de ada naar de boogie eindversterker, maar kan dan geen gebruik van de boogie pre-amp maken. Ik wil kunnen kiezen tussen de ada en de boogie.Dus zoiets als een A/B kastje tussen gitaar en de beide pre-amps, maar weet niet of dat zomaar gaat met een seriele loop.

  4. #4

    Standaard

    Voor zo'n setup heb je een switcher nodig zoals de Axess GRX4 of de Voodoolab GRX. Je kan dan de preamp van de Mesa in een loop stoppen en de ada ook. Let wel op aardlussen, want het kan nog wel eens gaan brommen.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Thumbs up

    Bedankt voor je reactie,
    Kort en ''to the point'', en laat er toevallig nog een op marktplaats staan die nog enigzins te betalen is.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/guitar.gif

  6. #6

    Standaard

    Graag gedaan.

    Je hebt wel een midi-controller nodig om de boel aan te kunnen sturen, maar met een Behringer FC200 tweedehands van marktplaats hoeft dat bijna niks te kosten.

    Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Party Michael, bedankt voor je aanbod.

    Ik denk dat ik daar op een later tijdstip vast nog wel op terugkom.Eerst even wachten op de Grx4 die is onderweg en op m'n ada die Marshalmjp voor mij reviseert vanwege enorme ruis.Dus volgende week denk ik het te kunnen aansluiten.
    Strakke Band hoor,klinkt professioneel. (deed mij aan beavis&butthead denken)
    Hoop niet dat ik je daarmee beledig want t'is bedoeld als compliment.hihihi

  8. #8

    Standaard

    Prima! Ik hoor het wel als je vragen hebt.

    Beavis en Butthead! Die heb ik echt nog nooit gehoord. Bedankt voor de complimenten.

    Let er trouwens wel op dat je een Midi-pedaal aansluit op de GRX4, anders werkt hij niet.Het is altijd even klooien om er geluid uit te krijgen als je er voor het eerst mee werkt, maar gewoon doorzetten en niet al te gefrustreerd raken.

    Succes!

  9. #9

    Standaard

    heeft die ada een programmeerbare effectlus?
    Zo ja, dan kun je ook de 4cm (4 kabelmethode) gebruiken.

    gtr -> in ada - send ada -> in mesa send mesa-> return ada->out ada-> return mesa



    per patch kun je dan bepalen welke pad het signaal heeft.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Standaard

    De 4cm heb ik al geprobeerd maar functioneert niet om dat de loop v/d ada na de voorversterker trap zit en je hem niet kunt bypassen.
    Heb nu een axess grx4 waarmee ik dat probleem heb opgelost.Echter heb ik daar geen ervaring mee dus alle tips
    omtrent de materie zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door moscowits; 9 juli 2010 om 01:29

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top