Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 1321222324 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 238
  1. #221

    Standaard

    Tja, het zal vast werken, maar ik zou de tonestack direct na het eerste buisje hangen. Het effect van de PAB zal nu zijn dat ie gewoon harder gaat. Ook de mid boost wil je meer naar voren hebben voor een dikkere overdrive toon. (Dumble, Mesa/Boogie) Na de overdrive mid toevoegen heeft alleen het effect dat je geluid erg neuzig gaat klinken (Koch).

  2. #222
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Tja, het zal vast werken, maar ik zou de tonestack direct na het eerste buisje hangen. Het effect van de PAB zal nu zijn dat ie gewoon harder gaat. Ook de mid boost wil je meer naar voren hebben voor een dikkere overdrive toon. (Dumble, Mesa/Boogie) Na de overdrive mid toevoegen heeft alleen het effect dat je geluid erg neuzig gaat klinken (Koch).

    bedankt. Ga ik naar kijken. Verder denk ik dat de buizengelijkrichter in de problemen komt en kan ik denk ik beter de eerste voedingselko verwijderen. Mee eens?

  3. #223
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Guitarnijboer, kan ik dan gewoon de kabels aan de anodes en de kabels aan de roosters omdraaien of denk ik dan te simpel.

  4. #224
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Verder denk ik dat de buizengelijkrichter in de problemen komt en kan ik denk ik beter de eerste voedingselko verwijderen. Mee eens?
    Nee.........

    Waarom komt die in de problemen dan?

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #225
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nee.........

    Waarom komt die in de problemen dan?

    Frans.
    ez81 ziet dan toch 47 + 47 wat een beetje hoog is. Die weerstand ertussen doet bijna niets, dus caps staan bijna paralel tegen de max aan wat die buis mag hebben (als ik het goed begrepen heb)

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    ez81 ziet dan toch 47 + 47 wat een beetje hoog is.
    Je hebt het goed begrepen maar in dit geval kan het geen kwaad. De EZ warmt toch gelijkmatig op dus het laden van de elko's gaat in een heel geleidelijk tempo. Ander verhaal wordt het als er een standbyswitch (daar gaan we weer ) tussen zou zitten. Een grotere cap dan 50u heeft niet zoveel zin meer. De load mag niet meer vragen dan 150mA (is Imax voor de EZ) Deze maximale stroom is toch niet in staat een 50uF te ontladen in 10msec, de periodetijd van ontladen.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #227

    Standaard

    Mee eens, mee eens, blijf het raar vinden dat er een standbye op wordt gezet. Mijn AC30 heeft er wel een, maar die heeft een solidstate gelijkrichter.

  8. #228
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    blijf het raar vinden dat er een standbye op wordt gezet.
    maar....maar....er zit helemaal geen standby op

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #229
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    maar....maar....er zit helemaal geen standby op

    Frans.

    in mijn schema zit inderdaad geen standby schakelaar. Het is een aan/uit schakelaar met daarnaast een schakelaar tussen diode en gelijkrichterbuis. De enige "standby" die erin zit is het moment dat je de schakelaar omgooit en tussen buis en diode in zit. Dan hangt alles ff 1/10e van een seconde los.

    Zou dat een probleem kunnen zijn?

  10. #230
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Dan hangt alles ff 1/10e van een seconde los.
    Zou dat een probleem kunnen zijn?
    Welnee, de elko is zoiezo niet gelijk ontladen en zeker niet met zo'n overcapaciteit. De spanning zal een paar procent inkakken tijdens de switsch maar je praat hier over miliseconden. De buis doet niet anders. Namelijk om de 20 msec een stroomstoot aan de elko geven.

    Bovendien is de spanning met diodes hoger dan met de buis. Gevolg is dan dat tijdens overschakelen van buis naar diodes de diodes de klap krijgen (hadden ze maar geen diode moeten worden) Omgekeerd zal de hogere elkospanning eerder hoger zijn dan de buis uitgang waardoor er helemaal geen stroompiek zal optreden. Pas als de elko is gezakt tot het niveau wat de buis levert zal er weer stroom door de buis gaan lopen.

    Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 9 september 2010 om 17:50
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top