Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Hulp gevraagd ?!?

  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd ?!?

    Zoals jullie misschien in eerdere post's hebben gezien, ben ik op zoek naar een akoestische gitaar.

    Nu heb ik er een gevonden, een 2dehands om precies te zijn, het is een gitaar die ik nog nooit ben tegengekomen. Het is een gitaar van amerikaanse makelarij met een ronde plastic? achterkant. Maar nu het vreemdste, de gitaar heeft een stalen/aluminium fretboard, De frets zijn verder nog goed maar stel dat de gitaar ooit een re-fret nodig heft zou dit dan extra problemen opleveren?

    Verder heeft de verkoper geen prijs genoemd, het enige wat hij zei was: het is moeilijk deze gitaar te missen maar voor een schappelijk prijs is het te doen.

    De gitaar speelt verder Heerlijk!!!!!!!

    Dus nu zou dit een goede gitaar zijn? en wat zou ik kunnen bieden?

    ik hooor het graag

    mvg,

    Bernhardus

  2. #2

    Standaard

    Je bent in de winkel geweest, hebt hem bespeeld, weet dat hij Amerikaans is, maar je geeft hier dan niet het merk op. Is dit een raadspelletje of wil je advies hebben? Kom geef dat merk op, dat praat wat makkelijker allemaal.
    Deze ruimte is te huur via SignatureRent Info via SignatureRent@gmail.com

  3. #3

    Standaard

    nee niet in de winkel geweest , Bij een oudere meneer waarbij ik spullen moest ophalen ( ik werk bij een meubel bedrijf) het merk staat niet op de gitaar, anders had ik wel ff gegoogled

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    De ronde plastic achterkant doet me meteen denken aan Ovation maar een metalen fredboard Stond er alleen maar "made in the USA" in, helemaal niets op de kop ofzo?
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5

    Standaard

    jaaaaaaaaaaaa, in akoestische gitaren zit toch zo'n blaadje daar stond in made in the usa en die meneer had het ook over een deelmerk van ovation :S
    Ik vond het stalen fretboard ook een vreemde gedachte, in eerste instantie zag je het ook niet want er was overheen geverfd, maar door de ouderdom of van het spelen zag je plekjes waar je door kon kijken naar het staal

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    ff googlen op ovation metal fretboard leerde me dat Ovation tussen september 1977 en april 1978 de Matrix maakte. Met een alu fretboard. En met een patent. Hier met links naar foto's.

    Geen idee van de waarde. Wat de gek er voor geeft, denk ik. Ik zou niet heel veel bieden, in ieder geval. Wel vind ik dat 'ie fijn speelt en klinkt het belangrijkste bij en gitaar. Het merkje enzo doet me dan minder.
    Laatst gewijzigd door rijsberman; 1 juli 2010 om 23:55
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  7. #7

    Standaard

    wow bulss eye , Dat is hem, Nu de vraag wat zal ik ervoor bieden?

    ps bedankt rijsberman

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top