Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Gat in klankkast

  1. #1

    Standaard Gat in klankkast

    Hallo!
    Ik leen nu een Spaanse gitaar van de buren (de buren hadden de gitaar weer gekregen van goede vrienden), gister speelde ik buiten, maar plotseling schopte iemand een bal tegen de klankkast van de gitaar aan. Nu zit er een gat in van ongeveer 10-14 cm... Het gat is nog dicht, maar moet ik de gitaar laten maken (hoe duur is dat ongeveer en is het wel mogelijk?), of moet ik een nieuwe gitaar kopen?
    Gr. CookieMonster
    Laatst gewijzigd door CookieMonster; 28 juni 2010 om 14:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Het ligt er erg aan wat voor een gitaar het is. Als het een of ander duur instrument is dan is laten maken wel de moeite. Als het een el-cheapo is dan zijn de kosten van een mogelijke reparatie waarschijnlijk hoger dan een nieuwe aan schaffen. Ik zou er even naar laten kijken door iemand met verstand van zaken.
    Wel dikke pech trouwens!
    Succes ermee.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Ik hoop dat je nog weet wie die bal trapte. Hij zal vast verzekerd zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #4

    Standaard

    Balen! (met enkel l ) idd verhalen op de schutter. Maar of het loont om te repareren hangt van de gitaar en de beschadiging af natuurlijk.

    Er zitten hier best wat mensen die daar wat zinnigs over kunnen zeggen, maar dan zul je meer info moeten geven. Begint met wat voor een gitaar, en wat goede foto's van de beschadiging. In hoeverre de beschadiging alleen functioneel of ook visueel mooi gerepareerd moet worden kan nog uitmaken voor de prijs.

  5. #5

    Standaard

    Het is een Spaanse gitaar van het merk Maral.
    Hier wat pics:





    Het liefst zou ik de klank weer terug willen hebben, alleen weet ik niet wat de buurvrouw wilt (het blijft immers een gitaar van haar vriendin), dat moet ik nog vragen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Ai, das een lelijke beschadiging. Het merk zegt me zo niets maar gezien de aard van de schade lijkt het me in ieder geval een instrument van gelamineerd hout. Het zal niet meevallen dat weer voor een redelijk bedrag netjes te krijgen. De boel terug op z`n plek duwen en verlijmen kan misschien wel maar dan blijf je het in ieder geval altijd zien. Er zal aan de binnenkant met de balkjes ook wel wat schade zijn. Goed nieuws is er ook, de top van het instrument is het belangrijkst voor de klank dus wat dat betreft kan het reuze meevallen.
    Maar nogmaals, ga ermee naar een vakman en die kan het je zo vertellen.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  7. #7

    Standaard

    Een nulfret zou ik op een duurdere klassieke gitaar niet verwachten, dus ws. is reparatie al snel duurder dan het instrument waard is. Maar idd. ga ermee langs bij een bouwer/reparateur.

  8. #8

    Standaard

    Ok, ik zal wel langs gaan. Je hoort niet veel verschil (wel een beetje), maar de laatste (18e) fret werkt niet meer. Dus daar komt geen geluid uit. Ik laat wel een bericht achter over wat de vakman zei!

  9. #9

    Standaard

    Die kerel heeft die bal wel hard geschopt zeg, ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2009
    Locatie
    Nederweert (Limburg)
    Berichten
    118

    Standaard

    Ik was al bang, na het lezen van de topictitel, dat het ging om iemand die niet wist waar het klankgat van de gitaar voor diende. Maar dit is toch wel even wat anders... Een behoorlijke scheur, zeg!

    M
    - Blueridge BR-60 CE
    - '57 Fender JP E-series Stratocaster (bouwjaar '87)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top