Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Pricecheck

  1. #1

    Standaard Pricecheck

    Hallo allemaal,

    Ik heb totaal géén verstand van gitaren.
    Deze gitaar wil een kameraad van me verkopen:



    Geen van ons beide weet hoeveelste hands deze gitaar is.
    Heeft iemand enig idee wat het waard kan zijn?

    Met vriendelijke groeten,
    Rudy

  2. #2

    Standaard

    Excuses voor de veels te grote afbeeldingen.. Het is de eerste keer dat ik een afbeelding op een forum plaats. :P

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    ligt er een beetje aan hoe die speelt. Tweede hands productiegitaren in het klassieke soort zijn eigenlijk nooit duur. Als je hem lekker vindt klinken en spelen en hij is verder goed, dan geef je hem toch 50 euro.
    Iedereen blij.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor uw reactie.
    De nieuwprijs is 200 dollar, ik heb geen idee of hij lekker speelt/klinkt of niet omdat ik nog maar net gitaar speel. 50 Euro zou dus een mooie prijs zijn?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Die Yamaha's zijn over het algemeen zeer degelijk gebouwde instrumenten. Als hij goed klinkt kan hij best zijn nieuwprijs nu nog steeds waard zijn.

    Ik zou er een koffer bijkopen.

    Haal er een muzikant bij. Als die het een fijn ding vind dan is 50 euro een mooi bedrag. Koop er dan meteen een goede koffer bij (75 euro ongeveer). Dan blijft hij zo netjes en is hij vast over een paar jaar weer voor 200 euro van de hand te doen (incl die koffer dan).

    Als deze 4 jaar of ouder is dan zou 200 dollar hier 400 euro zijn... Qua prijs van deze gitaar. Dus dan is de Yamaha een middenklasse gitaar. En dus als hij lekker speelt al een serieuze gitaar.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6

    Standaard

    Zaten de stalen snaren er al op? Is niet goed voor de hals van een klassieke gitaar, en ook niet voor het bovenblad en de brugbevestiging...

    Dit is een gitaar waar nylon snaren op moeten. Goed checken of de hals nog recht is, halshoek klopt, brug goed vastzit en of het bovenblad niet is gaan buiken. (en weer nylon erop) Misschien toch iemand met wat meer ervaring met klassieke gitaren even naar laten kijken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Wat Harold zegt idd.
    Ik had ze niet eens gezien. Maar ik ga er ook niet vanuit dat idioten die dat doen bestaan.
    Als ze er lang op zitten zal het wel funest zijn ben ik bang.

    Als je trouwens lessen volgt, dan kan je leraar/es je wellicht helpen...
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Ik schrok ook meteen van die stalen snaren, ben bang dat dit gitaartje dat niet kan hebben.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top