Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Stanford - iemand ervaring met dit merk?

    Hallo mensen,

    Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een gebalanceerd-klinkende fingerstyle gitaar voor een redelijke prijs. Bovenaan mijn lijst staat Furch, met een G-23-CR of G-24-SR, maar er is ook nog Stanford, wat ik even was vergeten.
    Ik wilde weten of iemand hier een Stanford gitaar heeft (gehad), of iemand er ooit een heeft geprobeerd.
    Ik vond net een model waar ik wel enige interesse in heb, een Stanford PSOM28, massief sitka sparre bovenblad en massief east indian rosewood zij- en achterkant.

    Ik ben benieuwd.

    CZ
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Stanford was vroeger het Engels-klinkende merk van Furch, omdat in hun oude logo het woord Furch makkelijk als Fuck te lezen was. Stanford heeft nog steeds een eigen site en het merk opereert vnl. in de UK. Waarschijnlijk zijn het nog steeds gewoon Furchs. Mooi spul dus.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
    Stanford was vroeger het Engels-klinkende merk van Furch, omdat in hun oude logo het woord Furch makkelijk als Fuck te lezen was. Stanford heeft nog steeds een eigen site en het merk opereert vnl. in de UK. Waarschijnlijk zijn het nog steeds gewoon Furchs. Mooi spul dus.
    Bijna goed.
    De Artist serie modellen komen van Furch, van de andere series weet ik het echter niet, maar een deel ervan wordt in elk geval in China gemaakt. Stanford, staat zover ik weet verder los van Furch, hoewel ze een paar identieke processen gebruiken bij het bouwen van gitaren. Stonebridge is aan de andere kant wel gewoon compleet Furch.

    Trouwens, wie wil er in een Engelstalig land nou een gitaar waarbij er een grote 'F' op de kop staat?
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ik heb zelf voor fingerstyle een Parkwood aangeschaft en ben hier zeer tevreden over, volledig massief boven, zij, en achterkant, prima aktie.
    Dit is de luthierserie van Cort, als ik het goed begrepen heb.
    http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1
    Hier kun je er meer over lezen.
    Mvgr. Dirk Jan
    Laatst gewijzigd door Muzieknono; 26 juni 2010 om 08:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top