Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Pop nummers op je akoestische gitaar

    hallo!
    weet iemand hoe je popnummers zo ONGEVEER kan spelen op je akoestische gitaar? of een site waarop je dat kan vinden?



    Groetjes

  2. #2

    Standaard

    Gewoon, spelen.

    Wat voor pop bedoel je nu eigenlijk? Je kunt alles wat populair is pop noemen, dus ik heb echt geen idee waar je op doelt.
    Specifieke artiesten, stijlen, nummers?

    Bekijk ook even www.justinguitar.com
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Kom op zeg, wordt luisteren tegenwoordig helemaal niet meer aangeraden?
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    gewoon luisteren !

    Idd ....luister hoe een liedje gespeeld wordt. Dat deed ik ook altijd. Werkt goed. Let vooral op het patroon van aanslag en haal de juiste akkoorden eruit.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  6. #6

    Standaard

    Het kost enige tijd om onder de knie te krijgen, maar je het is vele malen nuttiger dan klakkeloos aannemen wat er in welke tabs dan ook staat.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Zelf ben ik wel blij dat ik met tabs en video-lessons gestart ben. Zelf had ik erg dat ik eerst de bouwstenen van de muziek moest kennen door ze zelf te kunnen spelen voordat ik met deze in muziek kon herkennen en benoemen.

    Toen ik begon kon ik nog geen simpel slagpatroon herkennen.

    Waarschijnlijk heeft niet iedereen het nodig, maar ik was blij met een eerste opstapje. Nu heb ik deze dingen niet meer nodig behalve als ik dingen tegen kom die ik met redeneren en proberen niet kan reproduceren.

    Daarnaast denk ik dat TS de beste tip al gekregen heeft met de link naar justinguitar

  8. #8

    Standaard

    Maar wat bedoel je eigenlijk, unplugged spelen maar min of meer alsof je een elektrische partij speelt
    (bv: http://www.youtube.com/watch?v=Oei5P...eature=related )

    , of stukken voor fingerstyle bewerken (bv: http://www.youtube.com/user/HaraldKo.../5/l7DyKu8XUmI )?

    Allerbelangrijkste is trouwens idd. beginnen met zelf dingen uit te zoeken op gehoor. Dat tegenwoordig alles vrij snel als tab te vinden is is natuurlijk vreselijk handig, maar ook misleidend. De tabs op internet zijn maar zelden helemaal accuraat. Op zich is meestal wel wat te vinden wat redelijk in de buurt komt, maar zeker voor de beginner kost het veel te veel tijd en moeite om die eruit te vissen, en de kompleet misleidende bagger die er ook is links te laten liggen (als het al lukt als je oren niet getraind zijn)

    Voor instrumentale solobewerkingen komt er veel meer bij kijken. Je moet je dan ook echt eens verdiepen in wat die langzame gitarist met te weinig snaren doet, en de meneer die overal op slaat...

    Verder trouwens niets mis met ook stukken van anderen letterlijk naspelen! (maar dat kon OOK al zonder tabs )
    Laatst gewijzigd door Harald; 24 juni 2010 om 16:00

  9. #9

    Standaard

    Het probleem is dat al die site's engels zijn en ik er dus geen ene ... van versta... ik ben pas 11 weetje

  10. #10

    Standaard

    Als je de fingerstyle soloarrangementen optie bedoeld zijn er twee Nederlandse produkten waar je eens naar zou kunnen kijken. De fingerstyle kursus van Eltjo Haselhoff, en wat duurder en erg uitgebreid, de kursus van Harry Sacksioni.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top