Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73

Discussie: Beginnersgitaar

  1. #11

    Standaard

    Meeste mensen zullen hierop zeggen dat het beter klinkt. Een bovenblad moet goed kunnen trillen, aangezien dat het meeste aan de klank, projectie en het volume van de gitaar bijdraagt. Een gelamineerd stuk hout zal wat moeizamer in beweging worden gebracht/gehouden.
    Aan de andere kant, hout is erg vatbaar voor vervorming door temperaturverschillen en luchtvoctigheidsverschillen. Als je gitaar volledig gelamineerd is hoef je je hier vrij weinig zorgen om te maken aangezien het hout erg sterk is als het gelamineerd is. Massief aan de andere kant, zal iets makkelijker vervormen, en er kan wellicht een barst ontstaan wegens droogte.
    Als je voor 130 euro een gitaar zoekt, zou ik zeggen een Fender CD-60, anders tweedehands een Yamaha oid zoeken. Als je het nog 45 euro omhoog kan rekken kan je ook voor de CD-140 gaan.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  2. #12

    Standaard

    oke, ik slaap op zolder, dus zomers is het hier overdag tussen de 25 en de 30 graden en 's nachts koelt het af tot ongeveer 15, 's winters is het hier constant rond de 14 a 15 graden (omdat ik mijn kachel zelden aandoe :s
    dus wat word mij hier dan aanbevolen?

  3. #13

    Standaard

    en ik las net een comment van iemand die een fender had gekocht van 135 euro, en dat daar supergoed geluid uit kwam.
    kan dit kloppen? en welke is dit dan?

  4. #14

    Standaard

    http://www.thomann.de/lu/cort_earth_70_ns.htm

    135 euro, met massief bovenblad en speelt lekker vind ik.

  5. #15
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram9107 Bekijk bericht
    en ik las net een comment van iemand die een fender had gekocht van 135 euro, en dat daar supergoed geluid uit kwam.
    kan dit kloppen? en welke is dit dan?
    Fender is ruk op Akoestisch gebied, de naam doet vooral beginners nogal snel doen overgaan tot een koop. Begin er niet aan, je krijgt er spijt van.

    Yamaha is een veel betere keus om mee te beginnen.


    Gebruik ook even de 5 miljoen topics in dit subforum met dezelfde vraag. (zoekfunctie of sticky's)

    GOLDMEMBER

  6. #16

    Standaard

    ik ben vandaag langs een muziekwinkel geweest in een andere stad, en vroeg daar om wat meer informatie. het was een klein winkeltje dus eerst wees hij mij een gitaar aan van 40 euro (was een spaanse gitaar? ? ) en daarna liet hij mij een western gitaar gezien (200 EURO :S) en hij had er niets tussen in met mijn eisen.

    grrrrr, hij had ook elec gitaren vanaf 60 euro, maar wat ik daar nou weer van moet denken.... :s

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    101

    Standaard

    Elektrische gitaren van 60 euro zijn niks. Ik denk dat je toch nog een beetje verder moet sparen, zoals al eerder gezegd, onder de 200 euro is de kans klein dat je een fatsoenlijke gitaar vindt, akoestisch of elektrisch...

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram9107 Bekijk bericht
    en ik las net een comment van iemand die een fender had gekocht van 135 euro, en dat daar supergoed geluid uit kwam.
    kan dit kloppen? en welke is dit dan?
    Ik denk de cutaway-electric versie van de CD-60. Ik zou 'm best willen als kampvuurgitaar (niet voor ín het kampvuur).
    Maar goed, ik mag eigenlijk niet meepraten want ik heb een beginnersgitaar van €750.
    Deze anders: (klik)
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  9. #19

    Standaard

    welke? (KLIK) werkt niet

  10. #20

    Standaard

    Klikken op de foto van de gitaar, wellicht?
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top