Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Semi-akoestische

  1. #1

    Standaard Semi-akoestische

    Hallo,

    Ik heb vandaag een nieuwe (semi-akoestische) gitaar gekocht.
    Nu heb ik echter nog enkele vragen.

    * Ik heb geen versterker, hou het voorlopig op puur akoestisch en zal voor een verjaardag mits bijleggen een versterker kopen. Nu heb ik eens gehoord van een "pod" in het elektrische subforum, bestaat er ook zoiets voor een semi-akoestische gitaar? Zoja, modellen, prijs, is dit in de meeste muziekwinkels aanwezig?

    * Er zit een fishman classic 4 element in en er staat een lampje "batterij" op. Ik heb zelf al bedacht dat dit aan gaat als de batterij bijna op is, maar waar zit de batterij? En wat voor batterij zit hierin? (vast niet oplaadbaar? standaard formaat?) [antwoord al gegeven]

    * Voor hoeveel heb je een fatsoendelijke, ik verwacht geen topkwaliteit maar toch ook geen prul, akoestische versterker? (Om het even met elektrisch te vergelijken kwaliteit roland cube 15 of 20)

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door spykie; 20 juni 2010 om 13:22

  2. #2

    Standaard

    Als je eerst eens vertelt om welk merk, en model het gaat ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Het merk & model heeft helaas niets te maken met de vragen over een versterker, helaas 'Ruudj'

    @ TS: Moet je even denken, is een versterker echt nodig? Zolang je thuis in de kamer speelt, is dat toch volledig overbodig, en spaar je weer geld uit dat je aan andere dingen kan uitgeven. Een akoestische-gitaar versterker is namelijk iets duurder in de meeste gevallen dan een gewone elektrische gitaarversterker. En dan heb ik het over een prijsklasse van 250-300 euro. Denk eerst nog 's goed na over bovenstaande, en als je dan een budget geeft, zullen we je vragen verder beantwoorden. Zonder budget, zijn we natuurlijk helemaal nergens.

  4. #4

    Standaard

    Dankjewel!

    het is inderdaad alleen maar voor thuis, maar ik vond het in de winkel met versterker zo een mooie power had .
    Daarom wil ik er niet te veel geld aan uit geven (niet voor optredens) en vroeg ik me af of er iets bestond voor semi-akoestische waar je gewoon je koptelefoon in kan steken en wat dit ongeveer kost of hoe dit heet. Aangezien ik hier niet zo veel ken, wou ik er nog geen prijs op zeten. Ik hoop in ieder geval dat zoiets voor koptelefoon onder de €100 te krijgen is.

    EDIT: Ik bedoel dus zoiets http://www.voxamps.com/amplug/ voor in een akoestische gitaar, bestaat dat?

    Laatst gewijzigd door spykie; 20 juni 2010 om 11:13

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Het merk & model heeft helaas niets te maken met de vragen over een versterker, helaas 'Ruudj'
    Er staan ook nog gitaarvragen, waaronder:

    ...waar zit de batterij?

    Toch wel handig om dan te weten over welke gitaar het gaat.

    Helaas kenx...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Er staan ook nog gitaarvragen, waaronder:

    ...waar zit de batterij?

    Toch wel handig om dan te weten over welke gitaar het gaat.

    Helaas kenx...
    Cort Mr 710 f

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    84

    Standaard

    Handleiding voor de Fishman Classic 4 is op Internet wel te vinden:
    http://www.guitarrasbros.com/ingles/...User_Guide.pdf

    Daar staat ook hoe je de 9 Volts batterij vervangt.

  8. #8

    Standaard

    Heel fel bedankt!

    Nu is de belangrijkste vraag nog: Bestaat er zoiets http://www.rockpalace.com/product/Vox-AmPlug-Acoustic voor de semi-akoestische gitaar? Dan kan ik met koptelefoon spelen en heb ik geen versterker nodig, leuk als tijdelijke goedkope oplossing! Ik vind dat de gitaar versterkt gewoon iets heeft, lekker veel body zeg maar

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Zoek maar uit, van een paar tientjes tot over de duizend......

    http://www.thomann.de/nl/akoestiek_versterker.html

  10. #10

    Standaard

    Maakt zo'n akoestische versterker veel uit ?
    Ik bedoel qua klank of is het geld geldklopperij ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top