Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58

Discussie: "Gevorderd"

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Wellicht vind je er eerder eentje als het bij jullie ook gezellig zou zijn.


    Als het geen leuke groep is, pieker ik er niet over om mee te doen, ik doe het namelijk voor m'n lol en niet omdat ik zonodig deplanken op moet....dat heb ik echt 5 jaar te lang gedaan 3 a 4 keer per week.
    Muziek maken doe ik met mijn vrienden en de basis speelt nu zo'n 15 jaar samen.
    Hier sluit ik mij volledig bij aan.

  2. #22

    Standaard

    liever getalenteerd en een klik dan een arrogante bierbuik die alle jazz standaards kan spelen
    stel je voor dat je een nieuwe jimi geen kans geeft

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KvD Bekijk bericht
    Waar ik van walg zijn die bands die "gezelligheid" en "In de groep passen" belangrijk vinden, als ik dat zoek zet ik wel een contact advertentie....
    Hoe wil je in hemelsnaam (leuk) op een publiek overkomen als je die gitarist niet kan uitstaan en het een asociale zak is.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Je weet niet wat gevorderd is totdat je die persoon vraagt wat hij ermee bedoeld. "Gevorderd" is een subjectief begrip. Voor een totale beginner ben je gevorderd als je Nothing else matters kunt spelen. Mark Knofler zal daar toch weer iets anders over denken.
    Tis maar wie het zegt...


    @arvoitus: Acteren heet dat. Goed optreden hoeft niet met vrienden. Een band (met ambitie) met vrienden is een voorbode voor einde vriendschap. Je kunt niet eerlijk tegen elkaar zijn, zonder een ander boos te maken. Bandleden die het willen maken moeten op proffesioneel niveau samenwerken. Elkaar niet mogen is idd niet bevorderlijk, elkaar in de r@#t neuken zou ik persoonlijk dan ook niet zo snel aan beginnen. Als volwassenen en respect met elkaar omgaan is wel een vereiste.
    Laatst gewijzigd door Fenderfan; 24 juni 2010 om 11:47
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Daar heb je wel gelijk in. Ik ken zat bands waar muzikanten gewoon ingehuurd worden door 1 of 2 initiatiefnemers. Dan gaat het er niet om of je elkaar heel graag mag, het is werk. In de jazz is dit eerder regel dan uitzondering. Echter... er is toch echt een toevoegde waarde als de onderlinge chemie van een band heel goed is, zeker ook bij improvisatie. Het is een verschil of je professioneel oplettend staat te begeleiden of dat je het echt oprecht enorm kicken vindt om je medebandlid door de jaren heen te zien groeien en hem voor een enthousiast publiek zichzelf ziet overtreffen. Dan is er een vonk op het podium, bijna een telepathie. Of je elkaar ook belt om over je huwelijksproblemen te ouwehoeren, dat is een tweede. Eerlijk gezegd vind ik het samen delen van een passie als muziekmaken ook een veel leuker soort vriendschap dan elke week met de vrouwen erbij uit eten en over werk en kinderen praten.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Je weet niet wat gevorderd is totdat je die persoon vraagt wat hij ermee bedoeld. "Gevorderd" is een subjectief begrip. Voor een totale beginner ben je gevorderd als je Nothing else matters kunt spelen. Mark Knofler zal daar toch weer iets anders over denken.
    Tis maar wie het zegt...


    @arvoitus: Acteren heet dat. Goed optreden hoeft niet met vrienden. Een band (met ambitie) met vrienden is een voorbode voor einde vriendschap. Je kunt niet eerlijk tegen elkaar zijn, zonder een ander boos te maken. Bandleden die het willen maken moeten op proffesioneel niveau samenwerken. Elkaar niet mogen is idd niet bevorderlijk, elkaar in de r@#t neuken zou ik persoonlijk dan ook niet zo snel aan beginnen. Als volwassenen en respect met elkaar omgaan is wel een vereiste.
    En toch denk ik dat je de chemie van een vriendschap niet goed kunt imiteren. Dat wil overigens niet zeggen dat je geen chemie kunt hebben zonder vriendschap.

    Maar je maakt wel een foutje. Je kunt namelijk wel degelijk professioneel werken met vrienden. Ik ben vrienden met mijn bandleden, en toch zijn we eerlijk tegen elkaar. En ja, dan is het weleens niet leuk om te horen dat ze een nieuw riff ofzo niet zo boeiend vinden. En ja, er is ook weleens ruzie, maar ik heb ook weleens in mijn band gezeten waar ik persoonlijk helemaal geen klik had met mijn medemuzikanten. En dan merk ik wel gewoon dat het muzikaal ook nergens over gaat, gewoon omdat ik me daar niet op mijn plek voel.

    Aan de andere kant, ik heb ook weleens gespeeld in een combo dat een koor begeleidde. Ik kende de meeste wel, een paar ervan waren al vrienden. Maar de drummer, bassist en toetsenist waren niet meer dan kennissen, bovendien toch een jaar of 20 ouder dan ik. In zulke gevallen maakt vriendschap weinig uit.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 24 juni 2010 om 13:27

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Kan ook wel werken Frusciantino. Het verschil tussen , lukt wel , of lukt niet zit vaak in de mate van ambitie.
    Als je gezellig wat wil spelen en een beetje optreden met vrienden kan prima. Maar wat als het doel is: binnen drie jaar op lowlands staan?
    Als jij dan tegen je maat zegt: We willen je eruit hebben want je zingt niet goed genoeg, dan kan het wel eens een tijdje duren voordat je weer een pint met hem drinkt. Snap je?
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2010
    Locatie
    - Voorhout
    Berichten
    18

    Standaard

    Zoals mijn wijze gitaardocent mij ooit uitlegde: Er zijn 4 leerfasen. Met alles wat je probeert te leren. Niet alleen in het gitaarspel maar met alles van autorijles tot koken, van toonladders tot speedpicking.

    Onbewust onbekwaam.
    Je weet nog niet wat voor mogelijkheden er zijn in bijv. het gitaar spelen.
    Echter beheers je het nog niet helemaal.

    Bewust onbekwaam.
    Je weet de mogelijkheden die je geboden worden maar je beheerst deze nog niet genoeg.

    Bewust bekwaam.
    Je weet wat de mogelijkheden zijn en je beheerst deze aardig tot zeer goed.

    Onbewust bekwaam.
    Je weet wat de mogelijkheden zijn en je beheerst deze zonder dat je nog maar ergens over hoeft na te denken.


    In mijn mening ben je een gevorderde band gitarist als je de basis vaardigheden Onbewust bekwaam beheerst, en lastige dingen zoals speedpicken, shredden, tappen of blues arpeggios/improvisatie bewust bekwaam beheerst.

    Toch 'gevorderde' blijft een subjectief onderwerp. Vergeleken met mijn vader was ik al een gevorderde leerling toen ik vader jacob kan spelen. Maar zet je iemand naast slash dan zijn velen een amateur.
    “Music doesn't lie. If there is something to be changed in this world, then it can only happen through music.” - Jimi Hendrix

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Kan ook wel werken Frusciantino. Het verschil tussen , lukt wel , of lukt niet zit vaak in de mate van ambitie.
    Als je gezellig wat wil spelen en een beetje optreden met vrienden kan prima. Maar wat als het doel is: binnen drie jaar op lowlands staan?
    Als jij dan tegen je maat zegt: We willen je eruit hebben want je zingt niet goed genoeg, dan kan het wel eens een tijdje duren voordat je weer een pint met hem drinkt. Snap je?
    Ik vond het mooi. Ik keek gister een docu over Pearl Jam en één van de bandleden zei juist dat het het beste werkt als je in een band zit met goede vrienden...

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Kan ook wel werken Frusciantino. Het verschil tussen , lukt wel , of lukt niet zit vaak in de mate van ambitie.
    Als je gezellig wat wil spelen en een beetje optreden met vrienden kan prima. Maar wat als het doel is: binnen drie jaar op lowlands staan?
    Als jij dan tegen je maat zegt: We willen je eruit hebben want je zingt niet goed genoeg, dan kan het wel eens een tijdje duren voordat je weer een pint met hem drinkt. Snap je?
    Precies!
    Als je het als werk beschouwt hoef je echt geen vrienden te zijn hoor. Ben ik met mijn collega's op het werk ook niet, en toch maken we mooie dingen samen.

    Is het een hobbyband? Dan ligt het anders natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top