Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Discussie: "Gevorderd"

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard "Gevorderd"

    Als bandjes een gitarist zoeken, wordt er vaak gevraagd naar een "gevorderd" gitarist....maar, wanneer ben je gevorderd? Als je o.b.v. een akkoordenschema een nummer meteen mee kunt spelen? Als je zonder akkoordenschema een nummer meteen mee kunt spelen? Moet je vingervlugge VanHalennotenpoeper zijn?

    Ik weet het niet? Ik vind mezelf wel een gevorderd gitarist, maar die snelle solo's, arpeggio's etc etc die trek ik echt niet. Heb ik een verkeerd beeld van mijn niveau?

    Vraag: Wat is in jullie ogen een "gevorderd gitarist"?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2006
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    568

    Standaard

    iemand die vergeten is hoe zijn eerste liedje gaat
    grunge/noise-hippie

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SEAL Bekijk bericht
    iemand die vergeten is hoe zijn eerste liedje gaat
    Dan was ik na een kwartier al gevorderd ...

    (of heel zat, dat kan ook)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Dat moet je aan de zoekende vragen denk ik. Het verschilt vaak nogal per band.
    Bij blues lead is het denk ik bijvoorbeeld belangrijker dat je over bepaald akkoorden schema wat kunt improviseren enzo en beetje lekkere feel erin kan leggen. Terwijl in metalbands (zeker bij de wat jongere mensen) het vaak alleen draaid om snellere solo lickjes voor de lead gitaar. En rete strakke riffs.

    Maar het ligt er ook aan wat ze zoeken. Of ze 1e of 2e gitarist zoeken. Of ze iemand zoeken die letterlijk na kan spelen wat de andere gitarist schrijft of dat hij zelf ook inbreng moet hebben en riffs moet kunnen schrijven.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5

    Standaard

    Hangt echt van de band af waar je auditie voor doet, neem even contact op met het contactpersoon, en vraag het gewoon.

    Een coverband die de eerste drie jaar volgeboekt staat zal meer eisen stellen aan apparatuur, vervoer, en vrije tijd. Snel nummers in kunnen studeren is altijd mooi meegenomen, en vaak word eigen inbreng op prijs gesteld.

    Bij mijn bands betekend gevorderd:

    Eigen apparatuur en vervoer, riante podium ervaring, geduld, geduld, en een beetje geduld, en je moet tegen kritiek kunnen. Verder gaan wij er van uit dat je thuis de nummers instudeert, bij de repetities zetten we enkel de puntjes op de i. Voorts moet je moeiteloos een tweede en/of een derde stem neer kunnen zetten.

    Waar ik van walg zijn die bands die "gezelligheid" en "In de groep passen" belangrijk vinden, als ik dat zoek zet ik wel een contact advertentie....

    Needless to say dat we al een jaar aan het zoeken zijn naar een goeie gitarist...
    Laatst gewijzigd door KvD; 18 juni 2010 om 21:42

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KvD Bekijk bericht
    Hangt echt van de band af waar je auditie voor doet, neem even contact op met het contactpersoon, en vraag het gewoon.

    Een coverband die de eerste drie jaar volgeboekt staat zal meer eisen stellen aan apparatuur, vervoer, en vrije tijd. Snel nummers in kunnen studeren is altijd mooi meegenomen, en vaak word eigen inbreng op prijs gesteld.

    Bij mijn bands betekend gevorderd:

    Eigen apparatuur en vervoer, riante podium ervaring, geduld, geduld, en een beetje geduld, en je moet tegen kritiek kunnen. Verder gaan wij er van uit dat je thuis de nummers instudeert, bij de repetities zetten we enkel de puntjes op de i. Voorts moet je moeiteloos een tweede en/of een derde stem neer kunnen zetten.

    Waar ik van walg zijn die bands die "gezelligheid" en "In de groep passen" belangrijk vinden, als ik dat zoek zet ik wel een contact advertentie....

    Needless to say dat we al een jaar aan het zoeken zijn naar een goeie gitarist...
    Ik vind gezelligheid wel belangrijk. Het moet wel een klik hebben met de bandleden vind ik. Anders gaat het toch wel een keer fout denk ik. Je moet wel gezellige avond kunnen ehbben met zijn alle na een optreden vind ik.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KvD Bekijk bericht
    Hangt echt van de band af waar je auditie voor doet, neem even contact op met het contactpersoon, en vraag het gewoon.

    Een coverband die de eerste drie jaar volgeboekt staat zal meer eisen stellen aan apparatuur, vervoer, en vrije tijd. Snel nummers in kunnen studeren is altijd mooi meegenomen, en vaak word eigen inbreng op prijs gesteld.

    Bij mijn bands betekend gevorderd:

    Eigen apparatuur en vervoer, riante podium ervaring, geduld, geduld, en een beetje geduld, en je moet tegen kritiek kunnen. Verder gaan wij er van uit dat je thuis de nummers instudeert, bij de repetities zetten we enkel de puntjes op de i. Voorts moet je moeiteloos een tweede en/of een derde stem neer kunnen zetten.

    Waar ik van walg zijn die bands die "gezelligheid" en "In de groep passen" belangrijk vinden, als ik dat zoek zet ik wel een contact advertentie....

    Needless to say dat we al een jaar aan het zoeken zijn naar een goeie gitarist...

    Wellicht vind je er eerder eentje als het bij jullie ook gezellig zou zijn.


    Als het geen leuke groep is, pieker ik er niet over om mee te doen, ik doe het namelijk voor m'n lol en niet omdat ik zonodig deplanken op moet....dat heb ik echt 5 jaar te lang gedaan 3 a 4 keer per week.
    Muziek maken doe ik met mijn vrienden en de basis speelt nu zo'n 15 jaar samen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #8

    Standaard

    Even ter verduidelijking:

    "Bij mijn bands betekend gevorderd......etc."
    Gezelligheid geef ik geen ruk om, enkel resultaat, en de rest van de band denkt er ook zo over.

    Geef alleen maar het verschil aan van band tot band.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KvD Bekijk bericht
    Even ter verduidelijking:



    Gezelligheid geef ik geen ruk om, enkel resultaat, en de rest van de band denkt er ook zo over.

    Geef alleen maar het verschil aan van band tot band.
    zoals je het nu neerzet is het bij jouw bands dus niet belangrijk als je een arrogante hufter bent zolang je maar doet wat jullie van een gitarist verlangen?
    ik kan me haast niet voorstellen dat dit is wat je bedoeld. er zal toch een klik moeten zijn? als ik bij een nieuwe band auditie doe en ik heb na een half uur nog geen klik, weet ik genoeg: niet aan beginnen!

    of heet je stiekem Anouk?

    groeten Pasqual.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KvD Bekijk bericht
    Even ter verduidelijking:



    Gezelligheid geef ik geen ruk om, enkel resultaat, en de rest van de band denkt er ook zo over.

    Geef alleen maar het verschil aan van band tot band.

    Dan ben ik oprecht benieuwd naar je band.
    Heb je iets om te laten horen of zien misschien?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top