Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door altheka Bekijk bericht
    Ik heb een par nette doppen, op maat gemaakt, en ik gebruik ze gewoon niet.
    Zingen met die krengen in werkt niet.
    Sinds deze week in-ear, geloof me voor in een band is dat het.
    Ik heb de Exinore (Elacine) -15 dB. Op zich is de demping wel goed en vrij vlak (alle frequenties ongeveer dezelfde demping), ideaal voor concertbezoen. Zelf mee spelen vind ik lastig en minder prettig. Ik voel me minder betrokken met de muziek en band, al moet ik zeggen dat na 2u spelen het wat vlotter gaat. De laatste tijd heb ik meer last van mijn linker oor en daarom steek ik deze kant altijd de dop. Rechts probeer ik er zo veel mogelijk in te houden, maar bij nieuwe nummers en bij solo's trek ik de rechterkant uit.

    Ik overweeg om in-ears te kopen. Probleem is dat we niet altijd over PA spelen, toch niet bij repetities. Hoe doe jij dat? speelt de band dan ook over ganse PA? Welk type in-ears heb je? Is dat veilig voor de oren?

  2. #52

    Standaard

    Ik heb de doppen opnieuw moeten laten gieten. Na 20/30 minuten begonnen ze een vervelend gevoel te geven, en na een uur zaten de dopjes niet meer fijn en was mijn hele oor gevoelig en enorm pijnlijk.

    Morgen kan ik mijn nieuwe oordopjes weer ophalen en kan ik ze meteen vrijdagavond en zondagavond bij Fear Factory uitproberen

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb er geen last van maar af en toe als ik gaap of een keer goed met m'n kaak beweeg dan lekken mijn Exinore's...

    Teruggaan of kan daar niets aan gedaan worden?

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2006
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    568

    Standaard

    kan niets aan gedaan worden... als je gaapt vervormt je gehoorgang, met als gevolg dat de vorm tijdelijk niet meer past. Waarom zou je gapen tijdens het spelen? over het algemeen is het leuk
    grunge/noise-hippie

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    Elacin ER25 (-25dB)

    Klinkt prima. Hele frequentiespectrum wordt vrij vlak gedempt. Het geluid wordt dus zachter, maar niet echt anders (doffer).

    -25dB is echt geen overbodige luxe, aangezien in veel gevallen de geluidsdruk van een band de 100dB (vaak zelfs ruimschoots) overstijgt.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

  6. #56

    Standaard

    Ik vind -25 db wel overbodige luxe. Om nog een klein beetje contact met de band te houden zweer ik bij -15.

    @heavy-metal-thunder
    Er is eigenlijk maar 1 oplossing voor jouw "probleem". Namelijk ALTIJD met die doppen in spelen. Op een gegeven moment weet je dan niet beter. Zelf ben ik er ook helemaal aan gewend. Sterker nog, als ik ze een keer een momentje uit heb denk ik: Man wat een teringherrie!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    Mooi is dan weer dat je de filters kunt verwisselen. Als de situatie het toelaat gebruik je 15.Zo niet, dan gebruik je 25
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top