Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57
  1. #21

    Standaard

    Wie heeft er ervaring met de Exinores om ze te gebruiken met live muziek (als toeschouwer).

    En een vraag voor MusicXtra (en andere geluidstechnici), als je aan het werk bent (FOH, monitor, etc) heb je dan ook gehoorbescherming in?

  2. #22

    Standaard

    Achter de mengtafel sta ik meestal zonder oordoppen, gelukkig ben ik daar ook degene die het volume in de hand heeft.
    Op het moment dat het volume hoger moet dan ik voor mezelf verantwoord (90 dB bij de FOH) vind gaan bij mij de oordoppen in, de mindere mix is dan jammer maar helaas voor de opdrachtgever, het is het mij niet waard om mijn gehoor te verzieken omdat ik gedwongen wordt harder te gaan dan goed voor me is.
    Vroeger, toen ik ook zo nu en dan achter de monitor tafel stond had ik otoplastieken waar ik speakertjes van een walkman op gemonteerd had. De voorloper van in-ears zeg maar, dit werkte eigenlijk heel aardig, geen overmatige belasting van mijn gehoor en toch precies kunnen beluisteren wat er naar iedere monitor groep ging.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik heb ze altijd bij me als de kans groot is dat ik een bandje te horen krijg. Meestal heb ik de -25dB variant bij me. Alleen als ik weet dat ik naar een tent ga waarvan ik weet dat ze wat normaler omgaan met volume, dan gaan de -15dB's mee.
    Uitlaten als 't lawaai meevalt kan immers altijd.

    Maar je wilt niet weten hoe vaak ik héél blij ben dat ik de -25dB doppen bij me heb.

    Ze schelen ook een flink stuk als iemand op 2cm van je oor recht in je oor denkt te moeten SCHREEUWEN om verstaanbaar te zijn .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Ik heb mijn Elacin 25dB ook altijd bij me als ik naar een kroeg of concert ga. Als ik moet mixen heb ik ze meestal uit, tenzij het volume -zonder dat ik er invloed op kan uitvoeren- te hoog is. Denk aan een klein kroegje met de mengtafel op 2 meter van de drummer en dat soort gevallen.
    De doppen doe ik op momenten dat het nodig is met veel plezier in, omdat het kleine ongemak niet opweegt tegen de bescherming van mijn gehoor, en ze ook nog eens gewoon goed klinken.

    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik heb -15dB en dat is eigenlijk altijd genoeg vind ik. Als het echt te erg is (slechts 1 keer meegemaakt) heb ik -27dB doppen, niet op maat gemaakt, maarja, als t zo hard gaat is de geluidskwaliteit imho toch ver te zoeken.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Wie heeft er ervaring met de Exinores om ze te gebruiken met live muziek (als toeschouwer)
    Ik heb -15db exinores. Ik gebruik ze met de band, maar ook als ik bandjes ga kijken, en dat bevalt prima.

    Heel af en toe merk je dat -15 eigenlijk niet genoeg is. Als je met een groepje net iets te dicht bij de feesttent speaker staat bijvoorbeeld. Maar om daar nou extra filters voor aan te schaffen vind ik te ver gaan.

  7. #27

    Standaard

    Ik had Exinore ER (15db), maar ben afgelopen zaterdag mijn 2e setje kwijtgeraakt. Morgen laat ik dus maar weer een nieuw setje aanmeten.

    Omdat ik iets nodig had voor de komende 2 a 3 weken even gezocht en Exinore ER is er ook in universele oordop. Zoiets als die van Alpine, maar dan een vlakkere demping voor betere geluidsweergave. Misschien leuk voor diegenen die nog niet zeker weten wat ze willen.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Ik had Exinore ER (15db), maar ben afgelopen zaterdag mijn 2e setje kwijtgeraakt. Morgen laat ik dus maar weer een nieuw setje aanmeten.

    Omdat ik iets nodig had voor de komende 2 a 3 weken even gezocht en Exinore ER is er ook in universele oordop. Zoiets als die van Alpine, maar dan een vlakkere demping voor betere geluidsweergave. Misschien leuk voor diegenen die nog niet zeker weten wat ze willen.
    Dat is de ER20 als ik het goed heb, die steken echter wel echt heel erg uit je oor, ik denk dat ik ook maar voor op maat gemaakte ga, de Alpine Music Pro's bevallen toch niet echt meer.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #29

    Standaard

    Op dit moment heb ik de Alpine MusicSafe Pro, ik heb meestal de gouden filters in (die filteren 20 tot 25db) als ik naar concerten ga. Maar ik heb het gevoel dat ik gewoon enorm veel mis (vooral qua gitaar).

    Wat ik van oordopjes wil: het totale volume gewoon omlaag naar een niveau waarop je geen gehoorbeschadiging krijgt maar waarop ik nog wel alles fatsoenlijk kan horen. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als bezoeker bij concerten (en af en toe als technicus).

    Ik zit zelf te denken aan de Exinores -15db. De -15db hebben ook nog de vlakste frequentie demping: http://www.exinore.nl/pdf/dempingsk_ExinoreER_downl.pdf
    De -25db versie lijkt me net iets teveel, en ik heb de Alpine Musicsafe Pro nog als het nog zachter moet.

    Wat denken jullie hiervan?

    Edit: Ik zie net de Exinores een korting hebben van 165 naar 125 euro.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Op dit moment heb ik de Alpine MusicSafe Pro, ik heb meestal de gouden filters in (die filteren 20 tot 25db) als ik naar concerten ga. Maar ik heb het gevoel dat ik gewoon enorm veel mis (vooral qua gitaar).

    Wat ik van oordopjes wil: het totale volume gewoon omlaag naar een niveau waarop je geen gehoorbeschadiging krijgt maar waarop ik nog wel alles fatsoenlijk kan horen. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als bezoeker bij concerten (en af en toe als technicus).

    Ik zit zelf te denken aan de Exinores -15db. De -15db hebben ook nog de vlakste frequentie demping: http://www.exinore.nl/pdf/dempingsk_ExinoreER_downl.pdf
    De -25db versie lijkt me net iets teveel, en ik heb de Alpine Musicsafe Pro nog als het nog zachter moet.

    Wat denken jullie hiervan?

    Edit: Ik zie net de Exinores een korting hebben van 165 naar 125 euro.
    Ik twijfel ook nog over -15 of -25, ik heb nu ook de zwaarste filters in de Alpine music pro en dat vind ik een fijne mate van demping, dus ik denk dan toch eerder aan -25.

    En voor die korting moet je wel een loveland ticket hebben he......
    Laatst gewijzigd door interessander; 23 augustus 2010 om 17:07
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top