Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57
  1. #11

    Standaard

    Eerste keer gerepeteerd met de exinore ER, wat een verademing!!
    Zeker een aanrader!!

    Bedankt voor jullie advies.

  2. #12

    Standaard

    Ben jij gelijk na 1 keer al tevreden Remco? Ik heb ook de Exinore -15db, maar moet nog steeds wennen aan die dingen. Ook heb ik last van het bepalen van het goede volume waarop ik moet spelen. Soms haal ik de doppen er gewoon even uit om te horen of ik in het totaalgeluid niet te hard of te zacht sta.

    Het heeft bij mij dus echt wel wat aanpassingstijd nodig om ze 'lekker' te kunnen gebruiken. De piep in de oren na de repetities is wel meteen verleden tijd, dat is op zich al een goed resultaat natuurlijk.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb op maat gegoten doppen gehad, en van Alpine, en gewoon gele herriestoppers maar het werkt allemaal niet voor mij. Ik wil gewoon de details in m'n sound kunnen horen! Kent iemand doppen waarmee dat kan?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik heb op maat gegoten doppen gehad, en van Alpine, en gewoon gele herriestoppers maar het werkt allemaal niet voor mij. Ik wil gewoon de details in m'n sound kunnen horen! Kent iemand doppen waarmee dat kan?
    Er is geen perfecte oordop natuurlijk: ik heb 2 soorten op maat gemaakte doppen en verder ook herriestoppers, alpines en kneedbare wassen bolletjes van de kruidvat gehad. De op maat gemaakte exinores bevallen mij tot nu toe het beste. Misschien is een professioneel in-ear systeem de oplossing voor jouw? Heb je in ieder geval meer zelf in de hand.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik heb op maat gegoten doppen gehad, en van Alpine, en gewoon gele herriestoppers maar het werkt allemaal niet voor mij. Ik wil gewoon de details in m'n sound kunnen horen! Kent iemand doppen waarmee dat kan?


    Ik speel al heel lang met variphone. Meld er bij het maken bij dat je muzikant bent, dan gaat er een speciaal muziekfilter in zodat het geen doffe boel wordt...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HenkieKnip Bekijk bericht
    Ben jij gelijk na 1 keer al tevreden Remco? Ik heb ook de Exinore -15db, maar moet nog steeds wennen aan die dingen. Ook heb ik last van het bepalen van het goede volume waarop ik moet spelen. Soms haal ik de doppen er gewoon even uit om te horen of ik in het totaalgeluid niet te hard of te zacht sta.

    Het heeft bij mij dus echt wel wat aanpassingstijd nodig om ze 'lekker' te kunnen gebruiken. De piep in de oren na de repetities is wel meteen verleden tijd, dat is op zich al een goed resultaat natuurlijk.
    Natuurlijk is het wel even wennen.
    Ik stel in eerste instantie het geluid in zonder oordoppen, daarna gewoon knallen met.

    Heb ze afgelopen weekend ook op de zwarte cross in gehad, de muziek wordt er veel duidelijker door.
    De herrie buiten de band om word weg gefilterd.

    Alle tonen blijven duidelijk hoorbaar.
    Wat mij betreft zeker een aanrader!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Ik speel met muziekoordoppen van EarComfoor ofzoiets. In de winkel wisten ze niets van muzikantenoordoppen. Nou ja, ik denk: oordoppen voor muzikant of muziek, beide keren zal het gaan om de frequenties die goed door moeten komen wanneer je naar muziek luistert. Muziekliefhebbers willen ook een goed geluid, dus ik schaf die dingen aan. Doffe boel dus... Ik begrijp niet waarom er een verschil is tussen beide soorten oordoppen en waarom muziekliefhebbers liever naar doffe muziek zouden willen luisteren...

    Binnenkort maar weer eens nieuwe laten gieten: Exinores.
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    ik heb ook last van oorsuizingen en gebruik nu ongeveer een jaar van die voorgevormde muziek earplugs. Filtert het geluid goed, maar als ik ga zingen is dit echt een heel stuk moeilijker dan wanneer ik zonder zing. Ze niet in doen is GEEN optie. Daarom ben ik op zoek naar goede oordoppen waar je ook nog mee kunt zingen en je niet steeds jezelf hoort doorheen je schedel, alsof je je vingers in je oren stopt. Laatst deden we een optreden met de groep en met die vervelende dingen in gaat je zang er toch een stuk op achteruit.

    Ik weet niet of dit beter is met op maat gemaakte doppen? Iemand die advies heeft voor me?

    bedankt in elk geval

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m@rijn Bekijk bericht
    ik heb ook last van oorsuizingen en gebruik nu ongeveer een jaar van die voorgevormde muziek earplugs. Filtert het geluid goed, maar als ik ga zingen is dit echt een heel stuk moeilijker dan wanneer ik zonder zing. Ze niet in doen is GEEN optie. Daarom ben ik op zoek naar goede oordoppen waar je ook nog mee kunt zingen en je niet steeds jezelf hoort doorheen je schedel, alsof je je vingers in je oren stopt. Laatst deden we een optreden met de groep en met die vervelende dingen in gaat je zang er toch een stuk op achteruit.

    Ik weet niet of dit beter is met op maat gemaakte doppen? Iemand die advies heeft voor me?

    bedankt in elk geval
    Je moet leren zingen met oordoppen in. Als je oordoppen indoet dan hoor je sommige dingen een stuk minder en andere dingen een stuk beter.

    Het is gewoon een kwestie van gewenning.

  10. #20

    Standaard

    Zingen met oordoppen in zal nooit wennen, in-ears zijn daar DE oplossing voor en ook dan is het nog steeds niet makkelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top