Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59
  1. #11

    Standaard

    wij hebben het anders gedaan; ik heb het mengpaneel, powered boxen, kabels en statieven betaald en krijg daar een klein bedrag extra voor. Meestal 50 euro per optreden, dat is het minimum.

    Verder hebben we alle 4 een powered monitor gekocht en zelf betaald, dit omdat ik vond dat degenen die monitoring nodig hebben dit ook zelf mochten betalen.

    (nog een tip als je meer wilt weten over apparatuur, ga naar Paul van Feedback Eindhoven, die vent is echt goed)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ja, daar zit ik ook aan te denken, om samen met mijn broer een PA-set te kopen, en deze door de band te laten "huren". Zo doet onze oude zanger dat ook, en dat werkt wel heel goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13

    Standaard

    Ik zit zelf een beetje te slapen, volgens mij.
    Onze drummer heeft namelijk een electrische kit aangeschaft, dus die moet er ook over, denk ik. Verder is het wel de bedoeling om de backingvocals uit te breiden, maar hoe en of dit gaat lukken moet nog even blijken

    Maar, wellicht is het inderdaad geen slecht plan om de toetsenist op een keyboard versterker te wijzen.

    Dat stuk van showband is in ieder geval interessant leesvoer!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Bij mijn beide bands betaal ik "contributie". Iedere maand gaan daar de repetitiekosten vanaf en wat er over blijft kunnen we gebruiken voor dit soort uitgaves.

    Natuurlijk storten we ook alles wat we met optredens verdienen op dezelfde rekening.

  5. #15

    Standaard

    Het maakt heel veel uit of er alleen zang over gaat of dat er meer instrumenten bijkomen. Zang heeft weinig lage tonen, je kan dan volstaan met kleine boxen. Als er ook keyboard en drums bijkomen, dan heb je echt PA boxen nodig, met zwaardere versterkers. Je hebt veel meer laag, en je hebt een goeie kans dat de bassdrum de zang weg gaat slaan. Veel duurdere oplossing dus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #16

    Standaard

    een goede versterker voor toetsen is duur. Een instap gitaarverterkertje is <100 euro. En toetsending wat mee kan komen met alleen al zo een gitaarding kost zeker het 8 voudige.

    de roland/peavey/lanely toetsenversterkers klinken amper beter dan een zanginstallatie. Die IS uiteindelijk vrijwel altijd te vinden. Dus dan gebruik je hem natuurlijk.

    En als die niet meer toereikend zijn staat er meestal toch een PA, die per se wil dat je een DI van hun gebruikt en niet een keyboardamp met microfoon.

    Oftewel waarom zouden ze een keyboardamp kopen? Zij worden trouwens vaak geacht best veel en dure keyboards te kopen. Die bij tweedehands verkoop vrijwel al hun waarde kwijt zijn. Dus echt goedkoop zijn ze meestal niet uit. Als jij je tweedehands gitaar na een aantal jaren tweedehands doorverkoopt krijg je er nog best een hoop voor terug. Die 10 jaar oude synth is vrijwel onverkoopbaar.

    Overigens als toetsenist is de tip: Koop een powered monitor (bv JBL eon) en nooit een keyboardamp.
    Laatst gewijzigd door showband; 9 juni 2010 om 14:31
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Overigens als toetsenist is de tip: Koop een powered monitor (bv JBL eon) en nooit een keyboardamp.
    Of gewoon een basversterker (met 10" speaker(s))...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik had een actieve PA-speaker (15" woofer en hoorntweeter, bij elkaar 450 watt aan versterkervermogen) bij mijn keyboard staan, ooit op de kop getikt voor 100 euro of zo. Ding ging echt snoeihard en klonk te gek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19

    Standaard

    Ik wou maar zeggen, zo doe je dat. En als de drummer dan ook zoiets neerzet, dan kan je volstaan met een bescheiden zangset.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #20

    Standaard

    zanger koopt alles, keyboard alleen zn eigen stuff, mic enzo
    das handiger voor als de band ooit nog uit elkaar mocht gaan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top