Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Hoe doe je dat dan? alle drummics op 1 kanaal ofzo?

  2. #52

    Standaard

    Laat ik het anders even uitleggen wat ik 'nodig heb' aan kanalen:

    1. drum
    2. drum
    3. toetsen
    4. toetsen
    5. zang
    6. zang

    eventueel:
    7. gitaar
    8. bas
    9. zang

    Misschien dat jullie me nu iets beter kunnen helpen

  3. #53

    Standaard

    hm, dan zou je onderhand aan losse hoog- en laagboxen moeten gaan denken.... Dan ontkom je er ook niet aan om er een flinke bus bij te nemen....

  4. #54

    Standaard

    Als je werkt met een elektrisch drumstel moet je er rekening mee houden dat er dus geen drumgeluid van het podium af komt. Alle drumherrie moet dus uit de speakers komen en dan heb je serieus vermogen nodig. De JBL Eons en Mackie 450 speakers zou ik hanteren als ondergrens, tenzij je voor een systeem met losse subs en topjes gaat.

    Tweedehands lijkt me nog je beste optie. Peavy is doorgaans een veilige keuze: gaat hard en is degelijk. Het klinkt alleen niet echt mooi.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #55

    Standaard

    He Niels, als je nog zoekt naar monitoren:

    Je vind de Theatre series van Laney (jaren 90) vrij veel, 12" aktieve monitor voor plm. 100 euro per stuk en is onverwoestbaar. Klinkt behoorlijk en luid, zeker met het budget in mind. Als ik zelf monitoren zou moeten aanschaffen op laag budget zou ik eerst een paar van deze dingen op de kop tikken, dan heb je een redelijke set. Kun je iets meer uitgeven voor een stevige zangset, en later evt. je monitoren upgraden. Ik heb zelf ook nog steeds een 12" aktieve TM300P en een passieve 12" liggen, handig om achter de hand te hebben bij van alles.

    Dit is dat type:
    http://link.marktplaats.nl/378483879

  6. #56

    Standaard

    2e hands was sowieso de insteek.
    Zolang wij met z'n allen nog studeren denk ik simpelweg niet dat een setje Mackie's erin zit. Beetje marktplaats levert mij dat een duo SRM 450's 800 euro moet gaan kosten. ..

    Bovendien: Het is alleen voor kleinere gelegenheden, bij de grotere gelegenheden is meerstal wel iets geregeld. Danwel dat er een huisinstallatie is, danwel dat er een PA bedrijf geregeld wordt.


    Met dat in het achterhoofd is de post van Eric nog wel de meest nuttige voor ons

  7. #57

    Standaard

    Qua zangset zou ik ook goed nadenken over de situatie waar je wordt gevraagd zelf geluid mee te nemen als band. Vaak zijn dit dermate kleine kroegen dat je daar echt geen gitaar of basgitaar hoeft uit te versterken. Wordt het iets groter heeft een opdrachtgever vaak ook wel door dat er een budget/extern bedrijf voor geluid moet komen.

    In de meeste gevallen kun je dan wel af met forse tops (15") en een gewoon goed afgesteld podiumgeluid. Dit is een leuk voorbeeld van een degelijke set als je het mij vraagt:

    http://link.marktplaats.nl/374890552
    Laatst gewijzigd door Mr.Bluesbreaker; 1 oktober 2010 om 13:50

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    maar is het fair dat een gitarist/bassist een paar ruggen op het podium heeft staan en de zang het af kan met 1 microfoon+statief?
    Dit slaat toch op niets? Iedereen betaalt toch zijn eigen materiaal, als je zanger bent moet je toch ook gewoon zien dat je een fatsoenlijke installatie hebt staan.


    edit: wacht he , zanginstallatie = pa set???? dan heb je wel gelijk
    Laatst gewijzigd door soup; 1 oktober 2010 om 17:52
    it's better to burn out than to fade away

  9. #59

    Standaard

    Zo,

    gisteravond hebben we twee Laney TM200P + passieve monitor combinaties gekocht.
    Klinkt allemaal goed, en de combinaties hebben altijd in een flightcase gezeten, en dat is wel te zien.
    Nu nog een setje zaalspeakers en wij zijn compleet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top