Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Het is klein, maar ook dat is te verhelpen. Wat vooral heel veel van belang is, is dat je zgn "basstraps" (of eigenlijk low-end-absorbers) gaat maken.
    De hoeken van je kamer zijn de punten waar laag frq zich concentreert, doordat enigszins op te vangen verander je de akoestiek in positieve zin.

    Op dit forum heb ik al dingen uitgelegd. Ook de eerder geposte link naar realtraps is een must-read. Check die site voor veel goede info en je zult begrijpen wat ik met bovenstaande alinea bedoel!

    Lees, leer en ontwerp. Kom met je (specifieke) vragen hier terug en wij/ik zullen ons best doen deze te beantwoorden.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Roman, hoe zit het met basstraps/corner-absorpers bij gedeeltelijke schuine hoeken, zoals op een zolderkamer?

    Aangezien de reflectie van de schuine wand niet snel voor een staande golf kan zorgen, kan ik me zo voorstellen dat akoestische aanpassingen dan misschien iets minder van belang zijn dan bij verticale muren. Of niet?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Even een bumpje, want ik zit met dezelfde vraag als die van Speeddemon. Ik heb een zolderkamer en ik wil de akoestiek gaan verbeten om beter te kunnen opnemen (voornamelijk elektrische en akoestische gitaar).
    Het probleem is dat mijn kamer een vreemde vorm heeft en ik dus niet weet waar ik moet beginnen.


    Ik dacht zelf een stevig kleed op de grond en van die steenwol 'kisten' zelf maken en aan de schuine muren hangen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Bring
    Up
    My
    Post

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Roman, hoe zit het met basstraps/corner-absorpers bij gedeeltelijke schuine hoeken, zoals op een zolderkamer?

    Aangezien de reflectie van de schuine wand niet snel voor een staande golf kan zorgen, kan ik me zo voorstellen dat akoestische aanpassingen dan misschien iets minder van belang zijn dan bij verticale muren. Of niet?
    Sorry voor de vertraging.

    Reflecties hebben hier eigenlijk niet zo veel mee te maken. Maar je hebt een punt. Hoe groter de hoek, hoe meer "laag" er blijft hangen. Desalnietemin is een hoek nog steeds een hoek. Begin met de 90 graden hoeken, en let ook op de punt van het dak
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  6. #16

    Standaard

    als je nog niets hebt geplanned, gratis en goed te doen:

    Zet met wat tussenruimte +/- 1 cm boekenkasten van alle boeken die je hebt voor de wand naar je buren.

    Meestal heeft elk huis toch wel een aantal kasten met administratie, studieboeken, manuals enz.

    Zo een 20cm dikke laag solide papier voor een muur-naar-de-buur is dus serieus handig als demping.

    Zet je amp op tennisballen en je bent het heertje.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top