Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 142
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Misschien kun je er wel een heel duidelijk U van maken zodat er duidelijk Gibsun op staat....
    hahaha, inderdaad wel een grappig idee maar,........... nee, toch maar niet..
    Toooooooooooooooone!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Gezien jouw reacties op Chinese Nep Gibsun's ben je daartoe eigenlijk wel verplicht vind ik.... Toch?



    --------------------------------------------------------------------------------

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.



    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door gitaarfreakz
    de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

    Vervalsing van geschriften / fraude... dus verboden! en jij maakt deel uit van dit strafbare feit!

    Hoelang staan wij nog toe dat dergelijke wanpractijken hier gewoon getolereerd worden? want eigenlijk,... kan dit helemaal niet.

    eigenlijk hetzelfde als hier op het forum een topic openen en daarin trots vertellen dat je een gestolen auto hebt gekocht en dat de verkoper tegen je verteld heeft "ik heb het chassisnummer voor je aangepast"
    En dat we allemaal blij zijn voor hem met zijn nieuwe auto en vragen hoe hij nu rijdt etc.
    __________________

    Aldus Lindstrom...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Gezien jouw reacties op Chinese Nep Gibsun's ben je daartoe eigenlijk wel verplicht vind ik.... Toch?



    --------------------------------------------------------------------------------

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.



    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door gitaarfreakz
    de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

    Vervalsing van geschriften / fraude... dus verboden! en jij maakt deel uit van dit strafbare feit!

    Hoelang staan wij nog toe dat dergelijke wanpractijken hier gewoon getolereerd worden? want eigenlijk,... kan dit helemaal niet.

    eigenlijk hetzelfde als hier op het forum een topic openen en daarin trots vertellen dat je een gestolen auto hebt gekocht en dat de verkoper tegen je verteld heeft "ik heb het chassisnummer voor je aangepast"
    En dat we allemaal blij zijn voor hem met zijn nieuwe auto en vragen hoe hij nu rijdt etc.
    __________________

    Aldus Lindstrom...
    Heel scherp Jan, echter heb ik voor geen cent bijgedragen aan het importeren van deze gitaar en bega ik hierom dus geen strafbaar feit, het was me bekend dat het hier om een nep gibson ging. De verkoper heeft deze gitaar ook niet geimporteerd dus ben ik ook geen heler.
    Ik heb ook geen enkele intensie om er op welke manier dan ook winst uit te halen of dergelijke wanpractijken.

    Ik ben gewoon blij met deze gitaar omdat het, naar mijn ervaring, een prima gitaar is (natuurlijk niet zo goed als een echte) het is dan ook geen echte, daar ben en blijf ik natuurlijk heel eerlijk over.

    dus wat is nou eigenlijk het probleem?
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Dus als een gitaar twee eigenaren geleden nog illegaal was is -ie dat na twee verkopen niet meer? Een soort witwassen dus? Lijkt me in jouw geval wel handig, kun je veel makkelijker die gouden verf erop gooien!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    dus wat is nou eigenlijk het probleem?
    Dat het hypocriet is. Puur omdat je niet de 2e eigenaar maar de 3e bent is het geen heling? Hou je de vraag/markt niet in stand met het kopen van een illegale kopie? Ben je nou niet je illegale kopie aan het verheerlijken? Denk je niet dat omdat jij hier zegt dat het een ideale backup is voor weinig dat anderen nu ook illegale kopieën illegaal gaan importeren?

    Oftewel: hypocriet en getuigt van bar weinig moraal/ruggegraat.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 7 juni 2010 om 11:28

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Daarom lijkt mij het ook een goeie actie om er wel heel duidelijk een GibsUn van te maken, ook al zal het misschien een erg lekker back-up gitaartje worden...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dus als een gitaar twee eigenaren geleden nog illegaal was is -ie dat na twee verkopen niet meer? Een soort witwassen dus? Lijkt me in jouw geval wel handig, kun je veel makkelijker die gouden verf erop gooien!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat het hypocriet is. Puur omdat je niet de 2e eigenaar maar de 3e bent is het geen heling? Hou je de vraag/markt niet in stand met het kopen van een illegale kopie? Ben je nou niet je illegale kopie aan het verheerlijken? Denk je niet dat omdat jij hier zegt dat het een ideale backup is voor weinig dat anderen nu ook illegale kopieën illegaal gaan importeren?

    Oftewel: hypocriet en getuigd van bar weinig moraal/ruggegraat.
    Ik verkoop hem niet meer door en haal hem hiermee van de markt af, eigenlijk iets heel positiefs..

    Ik ben inderdaad fel tegen het importeren en produceren van dergelijke gitaren maar als er een op mijn pad komt vind ik het stiekem wel geinig, ik zal er echter niet actief naar opzoek gaan.
    Het importeren van dergelijke gitaren is een strafbaar feit. het verkopen met winstoogmerk van dergelijke gitaren is een strafbaar feit.
    Het overnemen van een dergelijke gitaar van iemand die er niet veel mee doet is niet strafbaar en zal de markt van dergelijke gitaren niet stimuleren, vandaar dat ik dit voor me zelf kan rechtvaardigen.

    Je kunt het hypocriet noemen, ik zie het zelf gewoon anders.
    Toooooooooooooooone!!!

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ik ben inderdaad fel tegen het importeren en produceren van dergelijke gitaren maar als er een op mijn pad komt vind ik het stiekem wel geinig, ik zal er echter niet actief naar opzoek gaan.
    Het importeren van dergelijke gitaren is een strafbaar feit. het verkopen met winstoogmerk van dergelijke gitaren is een strafbaar feit.
    Het overnemen van een dergelijke gitaar van iemand die er niet veel mee doet is niet strafbaar en zal de markt van dergelijke gitaren niet stimuleren, vandaar dat ik dit voor me zelf kan rechtvaardigen.

    Je kunt het hypocriet noemen, ik zie het zelf gewoon anders.
    Serieus gast, lees je post nou nog eens. Je spreekt jezelf keihard tegen.

    En ja, het is een knutselgitaar en wordt later een back-up gitaar maar dan is het toch wel een prettige bijkomstigheid als er Gibson op de headstock staat. Blijkbaar vind je het zelf heel oké, maar het heeft er de schijn van dat je gewoon voor de goedkoopste weg gaat en dan ineens alles prima vindt. Dat wordt dus bedoeld met 'hypocriet'.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    En ja, het is een knutselgitaar en wordt later een back-up gitaar maar dan is het toch wel een prettige bijkomstigheid als er Gibson op de headstock staat. Blijkbaar vind je het zelf heel oké
    sterker nog, ik vind dat best wel geinig, tof en leuk ja.. is zeker geen leugen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    maar het heeft er de schijn van dat je gewoon voor de goedkoopste weg gaat en dan ineens alles prima vindt. Dat wordt dus bedoeld met 'hypocriet'.
    Prima joh, als jij dat zo vind.. gelukkig is er niks hypocriet aan mijn main axe

    En als ik ooit de financien vind om een backup gibsOn te kopen dan zaag ik een stuk van de neppert af en hang ik hem aan de muur alsof hij uit de muur komt zetten hij zal sowieso niet meer op de markt komen.
    Laatst gewijzigd door lindstrom; 7 juni 2010 om 11:46
    Toooooooooooooooone!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ik verkoop hem niet meer door en haal hem hiermee van de markt af, eigenlijk iets heel positiefs..
    Dus als ik er 1 importeer en niet verkoop haal ik 'm van de (Chinese) markt af dus dat is positief?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top