Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Locatie
    Volendam NH
    Berichten
    518

    Standaard

    Ik vind het een beetje moeder therese praktijken maar ik vind 't wel echt leuk dat je het probeert.
    Ik denk dat je misschien de lol wel gaat verliezen in het lesgeven als je jezelf zo veel verplichtingen oplegt. Snaren, plectrums, standaards, gitaren, ik vind het allemaal wat veel, je kan beter gewoon je prijs laag houden en mensen zelf een gitaar laten kopen.
    Gear: Paul Reed Smith CU-22 + Fender Stratocaster '57 customshop relic + Fender telecaster -->
    EQD dirt transmitter --> Boss Tu3 --> Fulltone OCD --> Timmy --> Xotic RC booster --> Diamond memory lane jr. --> Boss dd6 --> Fender Supersonic 22.

  2. #22

    Standaard

    ik denk dat je het goed bedoelt, maar ik krijg toch wat Beun de Haas-associaties. Je bent als gitaarleraar goedkoper dan iemand die (ongeschoold uiteraard) het toilet schoonmaakt.
    Je zult maar jaren hebben gestudeerd op het conservatorium om een boterham te verdienen met lesgeven....

  3. #23

    Standaard

    Ik ga het gewoon gratis doen. Net als vrijwilligerswerk, dan heb je opeens ook minder papieren nodig. Ik laat de leerlingen zelf alles aanschaffen en doe alleen de lessen. Na een half jaar ofzo maak ik dan de balans op en ga het bij succes dit serieus doen voor geld WIT! Of als het een aanfluiting is dan ga ik WC's schoonmaken op vrijwilligersbasis!

  4. #24

    Standaard

    voor wc's schoonmaken zou ik zeker geld vragen!!

  5. #25

    Standaard

    In principe vindt ik het een goede gedachte om ook mensen welke het financieel niet breed hebben een kans te geven het gitaarspel te leren. Ben geen leraar verre van dat en kan mij ook wel vinden in de (tegen)argumenten, maar geef het een kans.
    Wat ik zelf wel wil zeggen is dat ik ooit ruim 10/12 jr terug gitaarles heb gehad van een afgestudeerde(conservatorium) gitaarleraar die dit al een lange tijd deed en nog steeds doet. Ik ben er na enkele maanden (3) mee gestopt omdat deze ervaren afgestudeerde leraar teveel kletste (ja over alle onzin dingen) niet luisterde als ik aangaf dat ik het niet begreep en te snel door de stof ging. Dankzij deze deceptie had ik mijn gitaar voor een zeer lange tijd weggezet..
    Wat ik hier maar mee wil zeggen is dat ook al ben je afgestudeerd en kun je goed spelen, wil dat nog niet zeggen dat je ook LES kunt geven..en misschien is Gitaargod iemand die niet is afgestudeerd maar kan hij goed spelen en kan hij les geven.
    Mocht hij het niet kunnen dan zal hij dit gauw genoeg merken aan het feit dat zijn leerlingen weglopen en hopelijk zijn conclusie trekken..
    Laatst gewijzigd door jazzie1; 11 juni 2010 om 21:15 Reden: Guitargod foutje...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Tja goedbedoeld enzo, maar al eerder gezegd, lesgeven is een vak. Als je ongeschoold gratis les gaat geven ben je niet alleen een beunhaas maar vervuil je ook nog es de markt.
    Tja, dat heb je met vrije beroepen, het is niet anders.....
    Mwa...

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Tja goedbedoeld enzo, maar al eerder gezegd, lesgeven is een vak. Als je ongeschoold gratis les gaat geven ben je niet alleen een beunhaas maar vervuil je ook nog es de markt.
    Tja, dat heb je met vrije beroepen, het is niet anders.....
    Is een markt met 80% ongeschikte geschoolde docenten dan geen vervuiling?

    Mijn insteek is gewoon: ik heb tijd, mogelijkheden, motivatie, voldoende kennis, naar mijn inziens ook lesvaardigheden, ik doe het misschien wel gratis of voor weinig, ik heb plezier, leerling heeft plezier en geld over voor een mooie gitaar.

    De docenten kunnen toch ook de verzorging in gaan ofzo en daarnaast nog muziek gaan maken??

    Ik heb zoveel verschillende opleidingen gedaan en beroepen geleerd en dat geeft mij toch ook niet het alleenrecht op een bepaald soort handigheid? "Mijn werk" wordt nu ook gedaan door jonge mensen met "minder" talent. Who cares! Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

    Lang leve de vrije markteconomie.
    Laatst gewijzigd door gitaargod; 12 juni 2010 om 10:26 Reden: schrijffout

  8. #28

    Standaard

    Ik ben het eens dat er inderdaad weinig goede gitaar docenten in nederland zijn en als ze er zijn vragen de meeste zo ongeloofelijk veel geld dat het gewoonweg niet te betalen is.

    dus ik sta achter je idee

    wat je wel moet bedenken is het risico wat je neemt als je alles gratis gaat weggeven, Ik denk dat als je de mensen zelf een gitaar laat kopen en als je dan de snaren geeft, ok. dat is niet zoveel risico, maar wat als je nou gitaren gaat kopen voor leerlingen, die het helemaal afraggen, of die na een paar lessen niet meer komen.

    dan loop je aardig risico,
    Ik zou zeggen als je dit wilt doen, probeer je eigen kosten zo laag mogelijk te houden, en daarnaast de prijs net hoog genoeg dat je geen verlies draait.

    als je wilt stuur me maar een PM met alle gegevens die je hebt (alle uitgaven(zoals: wat wil je per leerling uitgeven, drukkosten van je boek, verslijting van je eigen gitaar/snaren, evt rijkosten(benzine, afschrijving) en je verwachtte markt(aantal leerlingen) en ik bereken voor je wat je per leerling zou moeten vragen, (of wat je evt gesponsord zou moeten worden) om geen verlies te maken(zodat je het werk dus kan blijven doen en het niet afhankelijk is van je eigen financiële situatie)

  9. #29

    Standaard

    Beruk : Is het niet zo dat een geschoolde leraar welke geen les kan geven de markt ook vervuild? Ik bedoel maar te zeggen dat zij n.a.w. de reden zijn dat a) men dan maar genoegen neemt met een leraar welke niet conservatorium geschoold is (en het mes snijdt aan twee kanten) hierdoor tevens goedkoper is - b) door hun optreden (duur, slechte lessen enz.) hun eigen vakgroep in een "verkeerd" daglicht zetten, het is algemeen bekend dat men algauw een hele doelgroep door toedoen van een enkele over een kam scheert..
    Ik heb ook liever een gediplomeerde leraar maar de keus is gauw gemaakt als ik een ongeschoolde leraar kan krijgen welke (uiteraard) ook goed les kan geven en goedkoper is. Je kunt zeggen kwaliteit daar hangt een prijskaartje aan ok maar geef dan ook die kwaliteit maar verlies de marktwerking niet uit het oog.
    En zoals in elke beroepsgroep de "goede uitgezonderd".

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik bekijk het van de principiële kan eigenlijk. Met markt vervuilen bedoel ik dat je onder de reguliere prijs gaat zitten die geschoolde gitaar leraren voeren.
    (Je kunt het ook concurrentie noemen.)
    Mijn auto laat ik door geschoold, vakbekwame mensen onderhouden. Mocht ik ooit les nemen (of mijn kinderen) dan wil ik een docent met een vak diploma.
    Gekwalificeerd zijn is nog geen garantie voor vakbekwaamheid, dat ben ik met jullie eens.
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top