Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Hoornsterzwaag ( Frielsand )
    Berichten
    578

    Standaard Hoe zit het met de Richwood RD CE series ???

    Hallo leden,

    Dit is waarschijnlijk mijn eerste topic ik die ik hier open,
    Ik heb even een korte vraag aan jullie en ik geloof dat hier wel een aantal kenners zijn die mij kunnen helpen met de volgende vraag.

    Ik speel zelf op een Fender stratocaster en ik wil een nieuwe uitdaging.
    Zelf hb ik een keer in een lollige bui de Richwood RD12 black gekocht, en ik moet zeggen dat hij niet tegen valt kwa geluid aangezien hier nieuw 85 euro kost en ik hem regelmatig nog eens pak.
    Nu speel ik in een country band en onder andere het nummer van Amy mcdonalds: this is the life komt in onze setlist voor.
    Op een 1 of andere mannier mis ik dan toch het akoestische geluid dus wil ik een Semi akoestische gitaar aanschaffen.
    Nu zullen vele kenners mij voor gek verklaren maar ik wil mijn gitaar gewoon uit versterken via mijn blues de vile en ik denk wel dat dit mogelijk is.
    Ook heb ik zo`n rubberen plop voor in de ronding van de klank kast voor feedback tegen te houden.

    Nu weet ik dat vele merken zoals Takamine, Taylor Yamaha, Apx series, gewoon rond uit goed zijn maar het is maar voor een aantal nummertjes dus het moet niet de pan uit stijgen.

    zelf zat ik te denken tussen de volgende gitaren

    Richwood RD 12 CE
    Richwood RD 18 CE
    Richwood RD 22 CE

    De RD 22 kost 249,00 nieuw
    Nu zou je zeggen dat die beter zou zijn maar ik heb ook all eens op een taylor van 400 gespeeld en dan vond ik mijn huidige richwood nog beter.

    boven de 250 wil ik eigenlijk niet uit gaan want het een aardigheidje.

    Ik heb bewust voor richwood gekozen om dat die RD die ik nu heb mij ook wel bevalt

    Alvast bedankt
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

  2. #2

    Standaard

    Richwood.. waar kan ik de specs vinden? De gemm. Richwood-dealer is te lui om er even de specs bij te plaatsen en de richwood site is 'under construction'.
    Het is iig solid top. En Fishman versterkt het ding zo te zien. Twee pluspuntjes.

    Verder heb ik niks met dit merk. Net als Stagg leuk voor de postorderhandel.
    Als het voldoende klinkt gewoon proberen.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Olen (Belgie)
    Berichten
    17

    Standaard

    Ik heb eens op een Richwood gitaar van een vriend gespeeld, was een gitaar uit de goedkoopste serie semi-akk. gitaren van Richwood, maar verder weet ik niet precies welke.
    Op zich was het geen slechte gitaar, hij klonk goed, alleen speelde hij vrij zwaar. Hij heeft hem laten verstellen voor een paar tientjes en toen speelde hij als een trein.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes met het vinden van een goede gitaar :-)

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Alissakh; 24 juni 2010 om 11:06

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    198

    Standaard

    Richwood is (zoals vrij veel andere merken) vrij exemplarisch kwa kwaliteit. Heb laatst op een richwood rd12ce gespeeld, en die klonk voor de 100 euro die hij heeft gekost prima, speelde ook lekker. Heb ook eens op een gypsy jazz model van richwood gespeeld, deze klonk echt erg dood, afwerking was zeer matig. Bekijk en bespeel dus zoveel mogelijk gitaren. Maar zou wel wat breder kijken dan alleen richwood, er zijn heel veel goede merken die voor rond de 250 euro leuke gitaren maken. Probeer bijvoorbeeld eens een lag, erg goed merk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    +1 voor de LAG. En voor Tanglewood.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top