Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Aria Pro II The Cat

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard Aria Pro II The Cat

    Vandaag langs geweest in een antiekzaak (een ideale plaats voor een goedkope griezelfilm ) ik ging kijken voor een antiek drumstel, maar hij vroeg er 300 euro voor, wat voor mij toch te veel was. ik stuitte er ook op een gitaar, helaas met gebreken: 1 tuner ontbreekt (mocht iemand een zelfde exemplaar op overschot liggen hebben ), en veel roest. ook zijn er op de achterkant van de nek heel wat scheuren, maar ik weet niet of het alleen de lak is of ook het hout, ook ligt de lak bij de skunk stripe hoger (stripe die er uit komt?) . even mijn klein versterkertje gaan halen en er kwam zowaar nog klank uit . het is niet veel, maar dat was de prijs ook niet echt.






    roestige tremelo, er zitten wel drie veren aan (dacht ik vaag door een opening te zien)
    no life without music

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    gewoon lak scheuren of toch meer?


    de (lak)scheur langs de stripe verontrust me wat, maar misschien is dit nergens voor nodig?

    no life without music

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Is moeilijk te beoordelen vanaf fotoos, ik hoop voor je dat het lakscheurtjes zijn. The Cat is een late Matsumoku, kan leuk zijn al heb ik wel eens een foto gezien van een kaal geschurde Cat body, was multiplex.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Zijn gewoon scheuren id de lak. heb ik ook bij meerdere oude jappen gehad.
    Heb het gewoon iets bijgeschuurt en en bijgespoten.
    Wel kut schuren die dikke oude polylak, heb alleen de scheuren en de losbladerende stukken gedaan.

    Die donkere weerplekken moet je maar voor lief nemen want dat krijg je zo goed als niet weg.

    Voor 25,- een leuk knutselding.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saracen Bekijk bericht
    Zijn gewoon scheuren id de lak. heb ik ook bij meerdere oude jappen gehad.
    Heb het gewoon iets bijgeschuurt en en bijgespoten.
    Wel kut schuren die dikke oude polylak, heb alleen de scheuren en de losbladerende stukken gedaan.

    Die donkere weerplekken moet je maar voor lief nemen want dat krijg je zo goed als niet weg.

    Voor 25,- een leuk knutselding.
    oke ik was vooral bang bij de afdekking van de truss rod omdat ik daar precies een hoogteverschil merkte, maar dat zal misschien met het krimpen zijn. jammer van die ene tuner... ik verschoot wel dat er geluid uit kwam, zo roestig als het is


    en ze is uit 86 denk ik: 6082081 is het serienummer
    Laatst gewijzigd door pueblo; 2 juni 2010 om 20:18
    no life without music

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    oke ik was vooral bang bij de afdekking van de truss rod omdat ik daar precies een hoogteverschil merkte, maar dat zal misschien met het krimpen zijn. jammer van die ene tuner... ik verschoot wel dat er geluid uit kwam, zo roestig als het is


    en ze is uit 86 denk ik: 6082081 is het serienummer
    Ach roest zegt niet zo veel. Da's de buitenkant. Met een beetje koperpoets heb je het meeste er wel weer af. Leuk eigenwijs model. Je zou kunnen overwegen om de achterkant van de hals helemaal kaal te maken, dan ben je ook van die scheuren in de lak af.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ja wordt een feest met die lak.


    Op een mats van me heb ik m heel voorzichtig afgebrand met een fohn. Het hoeft niet niet heel warm te worden, die pure poly (hij lostte zelfs niet op in thinner en afbijt) is zo sterk dattie liever aan zichzelf blijft plakken dan aan het hout.

    Was een riskante onderneming aangezien het een swamp ash body betreft. Uiteindelijk is het heel goed gelukt.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Ach roest zegt niet zo veel. Da's de buitenkant. Met een beetje koperpoets heb je het meeste er wel weer af. Leuk eigenwijs model. Je zou kunnen overwegen om de achterkant van de hals helemaal kaal te maken, dan ben je ook van die scheuren in de lak af.
    kaal maken is een optie, maar dan gaat de hals wel snel vuil worden, en voorlopig mis ik een stemmechanie. het roest lijkt ook niet altijd oppervlakkig, maar zolang het zo gaat is het oke voor het moment bij de sol snaar trilt er wel iets mee maar ik denk dat het de stringretainer is, hoewel ik dat niet zeker weet
    no life without music

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Even een oude koe uit de gracht halen.

    Ik heb de broer van mijn gitaar gevonden
    zou een mooi duo kunnen zijn, alleen is de bas veel te goed bewaard gebleven
    https://www.2dehands.be/muziek/muzie...429656739.html

    het kriebelt toch,
    heb ik de bas nodig? nee
    wil ik de bas? mwja

    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top