Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 174
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Marshall zou er , denk ik , goed aan doen hun produkten visueel aantrekkelijker te maken. Nu ziet iedere amp er bijna hetzelfde uit. Dezelfde knopjes van een MG zitten ook op een dure amp. Ik , als niet Marshall gebruiker , vind dit er niet uit zien. Als ik meer dan 1500,- ner tik voor een amp wil ik hebben dat het er ook aan af te zien is.
    Bijna ieder combo heeft dezelfde looks. In ieder geval voor mij.
    De handwired series zien er , wat dat betreft , beter uit. Ook de Class 5 doet het stukken beter. Maar waarom daar geen andere knoppen op gezet? Als vergelijk : als je in het halfdonker op je Fender amp kijkt met chickenknobs zie je nog hoe die staan.
    Waarom geen 30 of 50 watt singlechannel combo met een 2 x 12 inch en een goede reverb i.p.v. een galmveer die nergens naar klinkt.
    Een goede zet zou bv de heruitgave kunnen zijn van de amp die SRV gebruikte tijdens z`n vroege periode. Ideeen te over , maar bijna alles gaat over 2 kanaals , 3 kanaals en nog meer kanalen en nog meer highgain.
    Een Gibson vraagt eigenlijk om een Marshall , maar waarom kom ik bijna nooit een Marshall amp tegen die hem clean kan laten klinken zoals een Twinreverb? Incl. de tremelo en reverb om in te verzuipen?
    Natuurlijk ben ik bevooroordeeld. Ik speel met Marble en Fender eigenlijk altijd met dezelfde soort amps. Een geluid waar ik aan gewend ben en mee overweg kan. Ook past het in mijn stijl van spelen. Maar een goede JMP ( met een goede reverb en tremelo) zou er best bij passen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Maar een goede JMP ( met een goede reverb en tremelo) zou er best bij passen.
    Ik zou niet weten wat ik met een reverb en/of tremolo zou moeten doen op mijn Marshall. Als ik zoiets nodig zou hebben zou ik wel een Fender kopen.

    Marshalls moeten scheuren, het liefst zo hard mogelijk. De oudjes doen dat beter dan de nieuwe.

    Als je een oude Marshall met dezelfde specs nu zou moeten maken wordt hij gigantisch duur (€ 2xxx,-) dus da's geen optie, behalve voor de "Marshall Custom Shop", maar die bestaat niet

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.510

    Standaard

    Het zou niet slecht zijn als ze, behalve zich op de onderkant te storten, ook eens zouden denken aan een eigen Vibroking of Super Sonic.
    Ik zag laatst de Dr.Z Monza, de Billy in a box. Mag je raden waar Billy voor staat. Ik dacht gelijk, waarom doet Marshall zoiets niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Dat bedoel ik er mee. Uiteraard is er een groep kopers die probeert een Marshall scheur zo groot mogelijk te maken. Het zou er bij Marshall om moeten gaan de groep geinteresserden groter te maken.
    Bij ome Fender hebben ze van alles en nog wat. Er is een groep kopers die niet naar prijs kijkt ( en die is groter dan je denkt) maar naar kwaliteit. Mijn Marble is een Fenderkloon maar dan voor 2 x zoveel geld. De kwaliteit is echter ook meer dan zo goed.
    Waarom heeft Marshall bv niet zo`n cutknop er op zitten zoals bij ToneKing of bij Dr.Z.
    Hele grote groepen kopers zoeken niet naar een verschrikkelijke metalscheur maar meer naar een geluid zoals Angus Young. Een 20-30 watt kan dat net zo goed , misschien zelfs beter voor in een kroeg. De meesten spelen niet op podia zoals de HMH, meer op het biljart.
    Een piggyback uitvoering is er , naar mijn weten, nooit geweest. Optisch zou dat zeer mooi uit kunnen pakken. Een plexi 20, 30 watt , blauw-grijs uitgevoerd net als de handwired , met een geluid dat staat. Met voldoende bottom-end om een Gretsch uit te laten komen.
    Tiltbacklegs!!! misschien kunnen ze bij Marshall eens een Fender kopen om te zien hoe je dat maakt.
    Het zou wat kunnen worden.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.510

    Standaard

    Ja, er staat iemand ontzettend te slapen daar. Teveel vertrouwen op hun oude imago van Hendrix, Deep Purple en Iron Maiden. Maar de concurentie is allang met Blackmore er vandoor gegaan en de Hendrix en de eighties zijn dood.
    Dat ze nooit Gibbons hebben geclaimed, die hele bluesrock scene hebben genegeerd.. daar zit DR.Z nou flink in te roeren. Onbegrijpelijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Maar marshall heeft toch Kerry King & Slash!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Talking

    ik heb ook al geen marshall meer

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    En Zakk Wylde!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Als je een oude Marshall met dezelfde specs nu zou moeten maken wordt hij gigantisch duur (€ 2xxx,-) dus da's geen optie, behalve voor de "Marshall Custom Shop", maar die bestaat niet
    Misschien dat Marshall dat maar es serieus moet gaan overwegen, want ik geloof best dat daar een markt voor is. Ik bedoel als Fender het kan, waarom Marshall niet?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Als je het zo bekijkt eigenlijk wel logisch dat een aantal ex Marshall medewerkers voor zichzelf zijn betrokken (Blackstar). Die lijken wat meer in te spelen op wat gitaristen wensen. Ik wil de twee niet op geluid en kwaliteit gaan vergelijken, maar qua specs hebben ze de boel gewoon beter voor mekaar dan Marshall. Blackstar heeft instap spul (HT5), middenklasse spul (HT-venue), hogere klasse (series One) en topklasse (Artisan). Ik mis bij Marshall dergelijke duidelijke onderverdeling. Misschien is het gewoon het marketingaspect wat niet klopt, maar als ik jullie zo hoor lijkt het dat Marshall ook het assortiment niet goed voor mekaar heeft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top