Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Gegroet, mensen!

  1. #1

    Standaard Gegroet, mensen!

    Mijn naam is Emiel Vrolijk, ben 18 jaartjes oud, word in september 19.
    Ben geboren in Den Haag, heb daar tot m'n 4de/5de gewoond, vervolgens 10 jaar in Naaldwijk, en nu al ongeveer 4 jaar in het noordoosten van Drenthe, in een klein dorpje in de buurt van Emmen. Ideaal voor het gitaargedoe trouwens, we wonen in een vrijstaand huis in een rijtje van 4, tussen de akkers, en de volgende rijtjes van 4 zijn minstens honderd meter bij ons vandaan, en voor de rest is het alleen maar akker xD

    Ongeveer rond mijn 14de ben ik begonnen met gitaar spelen op een Spaanse gitaar, beetje les gehad van een tekenleraar die toevallig ook gitarist was, waarmee ik na school dan weleens ging jammen. Hij liet me de akkoorden en dergelijke zien, en dan moest ik hem nadoen.

    Toen, na +/- anderhalf jaar, verhuisd naar het dorpje waar ik nu woon. Hier ging ik op gitaarles, bij Gitareon in Emmen. Deze man heeft een geweldig lessysteem ontwikkeld, waarbij je 10 weken lang met een groepje nummers uitpluist, om bepaalde technieken en slagpatronen onder de knie te krijgen. Daarna nog een aantal blokken van 10 weken in de bandbegeleiding gezeten, ook bij Gitareon. Dan worden er een paar gitaristen, een bassist, een drummer en een zanger(-es) bij elkaar gezet, je leert een aantal nummers, en die voer je na de 10 weken op op een open sessie.

    M'n eerste westerngitaar kocht ik toen ik ongeveer een half jaar hier woonde, een jaar later kocht ik een elektrische, en nu een half jaar geleden kocht ik mijn Gibson Les Paul Standard 2008 model, en mijn Marshall MG101fx. Beide zijn super en ze bezorgen me een hoop plezier en een super sound.

    Sinds november 2009 zit ik als sologitarist in een alternative rockband: Disagreement. We hebben afgelopen maand een cd opgenomen in studio Spitsbergen, met een producer die o.a. met Herman Brood en Kane heeft samengewerkt. Hopelijk wordt dit een groot succes.

    Via Disagreement zit ik nog in een ander bandje, een rock-coverbandje, Back Space. Dit is meer hobby en meer om wat bij te verdienen via betaalde optredens. De bassist en drummer van Disagreement zitten ook in Back Space, en de twee andere leden van die band zijn de zussen van de bassist xD

    Nu, in een poging mijn sound te beschrijven: denk aan het nummer Estranged van Guns 'N Roses. Ik gebruik bij haast alle solo's het kanaal met de meeste gain op mijn versterker, met flinke delay. En op mijn Les Paul gebruik ik de neck-pickup met de toonregelaar volledig dicht, zo krijg ik een beetje een viool-achtig geluid en heel veel sustain.

    Naast gitaarspelen heb ik nog wel wat andere hobbies: boeken schrijven (heb 1 fantasy-boek geschreven wat ik nog steeds moet herzien om de fouten en dergelijke eruit te halen, maar ik ben ondertussen al begonnen aan een vervolg), gedichten schrijven in het Engels en af en toe in het Nederlands, slapen, whisky drinken, en talen (ik wil, als ik geslaagd ben voor mijn havo-examens, volgend jaar weer vwo doen en dan Engels en Italiaans gaan studeren aan de universiteit. ook leer ik mezelf wat Scottish Gaelic en Turks en dergelijke)

    Goed, erg uitgebreid dit verhaal, maar ik ben niet zo van de korte berichten xD

    Vriendelijke groeten,

    Emiel Vrolijk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Welkom Emiel!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2008
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    272

    Standaard

    Welkom welkom!
    Check mijn band Some Weird Sin HIER of HIER

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Da's nog 's een mooi intro !!

    Emiel, van harte welkom en veel succes met je band(s).
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Welkom hier!
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top