Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1

    Standaard Hook el34 (from the inside)

    Zelf vind ik sommige versterkers van binnen een waar kunstwerk. Zoals sommige oude fenders dumble etc. Toen ik twee weken geleden nieuwe eindbuizen erin liet zetten heeft Cluseau meteen (nog bedankt voor alles!) een paar foto's geschoten. Hier komen er een aantal:










  2. #2

    Standaard

    En nog twee:




  3. #3

    Standaard

    Ziet er netjes uit!
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  4. #4

    Standaard

    Interresant! Netjes gedaan.
    Mercury Magnetics vervangers voor Fender blackface powertrafo en Plexi uitgangstrafo. Voor een particulier schreeuwend duur.
    Relatief veel carbon film weerstanden,
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Interresant! Netjes gedaan.
    Mercury Magnetics vervangers voor Fender blackface powertrafo en Plexi uitgangstrafo. Voor een particulier schreeuwend duur.
    Relatief veel carbon film weerstanden,
    Is dat niet vanwege de harmonische boventoon die carbon heeft? Tenminste dat heb ik wel eens gelezen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Is dat niet vanwege de harmonische boventoon die carbon heeft? Tenminste dat heb ik wel eens gelezen.
    Die wordt meestal toegeschreven aan carbon composiet; dit is carbon film. Dat maakt de toon in de signaalketen iets ronder dan de ultrastille metaalfilm weerstanden(die er overigens ook in zitten).
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  7. #7

    Standaard

    Zijn je foto's ook in een hogere resolutie te zien ? En ik ben benieuwd naar het voedingsgedeelte. Kun je daar ook een foto van laten zien ?

    Alf

  8. #8

    Standaard

    Nee dit zijn, op een paar foto's van de voorkant na dan, alle foto's. Ik heb ze wel in zeer hoge resolutie. Maar die zijn erg groot.

  9. #9

    Standaard

    Deze heb ik nog wel:




  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Die wordt meestal toegeschreven aan carbon composiet; dit is carbon film. Dat maakt de toon in de signaalketen iets ronder dan de ultrastille metaalfilm weerstanden(die er overigens ook in zitten).
    Klopt vrij aardig: carbon heeft een hogere capiciteit en filtert dus (zeer subtiel) hoge frequenties. In de voeding van de amp (dus niet direct in de signaalketen) zitten metaalfilm weerstanden omdat die een stuk minder ruisen. Zeer goed compromis dat bij high-gain versterkers bijna onvermijdelijk is.

    Inderdaad een mooi ding van binnen trouwens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top