Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: GregsGuitars

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Hij is toch een handelaar?

    Leuke gitaren maar vind er absoluut niets aan, altijd hetzelfde gejengel.

    Hij is in Duitsland een topmuzikant, die ook nog eens in topspullen handeld. Heeft ruim 800 uploads. Doe het maar eens.

    Ben erg benieuwd naar jouw spel, een linkje naar een van je filmpjes misschien

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik las ergens bij één van z'n filpjes dat hij een microfoon voor z'n versterker heeft en die inplugt in een mengtafeltje en vandaar in de line-in van z'n camera en dan alles in één keer opneemt. Goed concept, lekker eenvoudig! En dan heb je tenminste een goede microfoon en een goede sound. Ik erger me altijd dood aan alle YouTube-filmpjes met geluid van de ingebouwde rammel-microfoontjes.....
    Je krijgt idd perfect te horen wat de gitaar in kwestie biedt aan verschillende geluiden: hij speelt hard én zacht, met én zonder overdrive op een heel heldere versterker en switcht (is dit een woord?) continue tussen elementen...

  3. #13

    Standaard

    Filmpje of niet, je kan wel een indicatie van het geluid krijgen, meer niet. Filmpjes zeggen geen ruk over het echte geluid. Dat hij filmpjes maakt is leuk, meer niet.

    Ik heb als reactie weleens op zijn filmpje gezien:,, Hey Greg, what compressor are you using?'' Hij antwoorde:,, geen''

    Op het filmpje was een aardige compressie te horen. Geluid kan ook gecomprimeerd worden door geluidsopname. Zo zie je maar dat dit geen maatstaf kan zijn. Verder zijn gitaren erg afhankelijk van bespeelbaarheid. Iets wat niet te zien, of te horen is.

    Dat hij een hele vette collectie heeft is duidelijk. Qua speelstijl is het niet mijn smaak. Echter is het niet zijn bedoeling volgens mij om te laten zien wat ie kan. Eerder welke klanken er te produceren zijn. In alle filmpjes vind ik hem houterig spelen, zeker niet vloeiend. Ik wacht altijd op dat moment dat hij helemaal los gaat. Dat doet ie echter nooit. Ik denk om bovenstaande reden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het gaat niet zozeer om de gitaar maar om een relatie. Het gaat om vertrouwen en sympathie.

    Het is een kwestie van tijd. Fender laat tegenwoordig wel eens een custombuilder een nieuwe gitaar presenteren maar het staat nog in de kinderschoenen. Het is de toekomst , een 1 op 1 relatie van produkt en consument.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Je moet eens zien hoe snel hij die gitaren meestal verkoopt na het maken van een paar filmpjes. Ik mis alleen nog wat meer filmpjes van versterkers die hij verkoopt (zou hij kunnen maken door de hele tijd dezelfde Telecaster en Les Paul te gebruiken b.v.)

    In wezen is Greg de rustige nuchtere Duitse variant van die gekke Amerikaanse muzikant Phil X die gitaren voor Fretted Americana (ook een hit op youtube) verkoopt aan het publiek. Beide winkels verkopen hun spullen over de hele wereld... Youtube is dan ideaal. Dankzij Greg ben ik gekomen aan Faber hardware en mijn Okko Diablo, spullen waarmee ik zelden zo blij ben geweest... twee dagen na het overmaken van het geld al de spullen binnen, bravo. Kunnen toch veel Nederlandse winkels een puntje aan zuigen...

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    MaxGuitar is overigens ook al steeds meer YT filmpjes aan het maken, die snapt dat wel. Gregor Hilden maakt m.i. prima filmpjes. Het is ook mijn smaak niet helemaal maar het is wel degelijk en een zeer ruim assortiment aan gitaren. Leuk naslagwerk...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Je moet eens zien hoe snel hij die gitaren meestal verkoopt na het maken van een paar filmpjes. Ik mis alleen nog wat meer filmpjes van versterkers die hij verkoopt (zou hij kunnen maken door de hele tijd dezelfde Telecaster en Les Paul te gebruiken b.v.)

    In wezen is Greg de rustige nuchtere Duitse variant van die gekke Amerikaanse muzikant Phil X die gitaren voor Fretted Americana (ook een hit op youtube) verkoopt aan het publiek. Beide winkels verkopen hun spullen over de hele wereld... Youtube is dan ideaal. Dankzij Greg ben ik gekomen aan Faber hardware en mijn Okko Diablo, spullen waarmee ik zelden zo blij ben geweest... twee dagen na het overmaken van het geld al de spullen binnen, bravo. Kunnen toch veel Nederlandse winkels een puntje aan zuigen...

    Moet je ook eens kijken naar de gitaren die hij verkoopt... natuurlijk zijn zulke exclusieve gitaren redelijk snel verkocht. Zeker als je het zo aanpakt, site up to date houden en deze filmpjes.
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top