Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard ENGL SE -> Storing in digitale circuit?

    Hoi,

    ik heb sinds een jaar ongeveer een ENGL Special Edition waar ik nog steeds erg blij mee ben. Echter merk ik dat hij af en toe wat storing heeft in het digitale circuit.

    Als ik hem aan zet, en vervolgens de standby switch omzet, dan zie ik dat de lampjes van de presets af en toe een beetje knipperen. Soms gebeurt het dat tijdens het omzetten van de standby switch de eindtrap ineens switcht van master a naar b, of dat de low/high power setting omschakelt, of een van de andere instellingen. Het is me live 1 keer gebeurd dat hij ineens geen geluid meer gaf na het schakelen van de standby knop. Nu las ik in de handleiding dat er een master mute functie in zit, dus misschien dat die toen aan de beurt was om random mee te schakelen.

    Mijn volgende vraag is vast overbodig en vragen naar de bekende weg, maar is dit normaal? (naar mijn mening niet )

    hebben hier meer mensen last van en is dit eenvoudig op te lossen?

    Ook heb ik het gevoel dat hij ook random midi messages uitstuurt via de midi out/through. Mijn digitech gsp1101 reageert ook af en toe raar namelijk.

    Iemand een idee?

  2. #2

    Standaard

    Heeft Orpheo deze amp ook niet ? Die had em laatst opgestuurd naar ENGL en beter terug gekregen. Misschien eens PM'en.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik had precies hetzelfde. Ik heb m op kunnen sturen naar engl VIA de winkel waar ik m kocht, en toen heeft engl m gerepareerd . Engl zegt dat t n rotte eindbuis is, die dit probleem veroorzaakt . Engl heeft als cadeautje ook nog eens de tonestack verbetert.

  4. #4

    Standaard

    hmm dus met een nieuwe eindbuis zou het probleem opgelost moeten zijn volgens ENGL? dat zou me beter uitkomen dan opsturen, hij zit namelijk nogal vast aan mn fx rack, en ik kan hem ook niet zo lang missen

    ik zal es een EL34 aanschaffen en wat experimenteren thnx voor de tip!

    ohja, kun je ook zien/meten of zo'n buis rot is?

    *edit* mooie gelegenheid om er 6L6 in te gooien trouwens.. daar was ik sowieso al benieuwd naar
    Laatst gewijzigd door wizzie1982; 22 mei 2010 om 20:08

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik had precies hetzelfde. Ik heb m op kunnen sturen naar engl VIA de winkel waar ik m kocht, en toen heeft engl m gerepareerd . Engl zegt dat t n rotte eindbuis is, die dit probleem veroorzaakt . Engl heeft als cadeautje ook nog eens de tonestack verbetert.
    Tonestack verbeterd?

    Zoals in NOG BETER!?!

    Welke versie heb jij? De EL34 of de 6L6


    Met die van mij nooit echt problemen gehad. Wel dat hij soms op mute gaat wanneer je dingen in de verkeerde volgorde aansluit/aanzet. Bijvoorbeeld eerst de SE aan en dan de kabel pas in de footcontroller (GC Pro)

    En ik heb het idee dat hij nogal buizen vreet. Maar moet ook wel zeggen dat hij toen heel erg veel aanstond. Thuis gebruiken voor het oefenen van toonladders e.d.!!

  6. #6

    Standaard

    ik heb de EL34 versie. Ik wou graag de 6L6, maar de importeur zei dat ik beter de EL34 kon nemen omdat die schakelbaar was naar 6L6 en andersom niet. Vandaar dat ik nu mooi ff kan proberen

    weet iemand overigens wat het verschil in sound zal zijn tussen EL34 en 6L6? Ik heb me laten vertellen dat de 6L6 wat meer metal klinkt (wat mij wel zou bevallen ) maar kweet niet hoe mijn SE erop zal reageren..

    Of ie buizen vreet weet ik niet eigenlijk. Ik heb hem zelf nu 2 jaar (ja ik zei 1, maar nu ik ff terugreken klopt dat niet ) en de preamp buizen zijn volgens mij nog prima.. Heeft wel regelmatig aan gestaan, maar lijkt me toch dat ze nog wel goed moeten zijn nu

    *edit* dat mute verhaal komt mij ook bekend voor. Wel ff iets om te onthouden idd, de volgorde van aansluiten.

    Overigens, ik heb voor mijn Roland FC300 een Phantom power kabel gemaakt. Gewoon een standaard midi kabel, waarvan de buitenste twee aders stroomvoorziening leveren, net zoals de FCB1010 hack. Deze wordt na de aansluiting aan de ENGL toegevoegd, en vlak voor hij de FC300 in gaat weer afgetapt. Ik heb de apparaten zelf dus niet aangepast.
    Omdat ik vermoedde dat dit die storing zou kunnen veroorzaken heb ik dit nu weer afgesloten en gebruik ik tijdelijk weer een losse adapter. Weet iemand of zo'n phantom voeding storing kan veroorzaken in het midi signaal?
    Laatst gewijzigd door wizzie1982; 22 mei 2010 om 21:48

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wizzie1982 Bekijk bericht
    Overigens, ik heb voor mijn Roland FC300 een Phantom power kabel gemaakt. Gewoon een standaard midi kabel, waarvan de buitenste twee aders stroomvoorziening leveren, net zoals de FCB1010 hack. Deze wordt na de aansluiting aan de ENGL toegevoegd, en vlak voor hij de FC300 in gaat weer afgetapt. Ik heb de apparaten zelf dus niet aangepast.
    Omdat ik vermoedde dat dit die storing zou kunnen veroorzaken heb ik dit nu weer afgesloten en gebruik ik tijdelijk weer een losse adapter. Weet iemand of zo'n phantom voeding storing kan veroorzaken in het midi signaal?
    Even kijken of je begrijp..

    De phantom power gaat dus niet OOK NAAR de SE toe? Alleen naar de FC300?

    Anders zou je de SE een spanning geven op twee van de vijf pinnen van de midi aansluiting waar die het niet verwacht en waarschijnlijk ook niet kan hebben. Maar lijkt mij dat je dat niet hebt gedaan.


    En de phantom power functie op de SE, die staat uit?

    Waarschijnlijk gewoon even na laten kijken, of naar ENGL laten sturen.
    Ja ik weet het, een SE wil je niet een maand of langer kwijt zijn...

  8. #8

    Standaard

    nee hoor, er staat inderdaad geen stroom op de midi poort van de SE zelf. Die stroom loopt alleen door de midi kabel, zodat ik maar 1 kabel op het podium heb.. hij wordt NA de engl toegevoegd en VOOR de FC300 alweer afgetapt. Hij loopt dus alleen door de kabel, en niet door een van de apparaten.

    De originele Phantom power op de SE staat uit.. (als die trouwens toevallig ook 9v is kan ik die ook gebruiken.. ff uitzoeken )
    Die zou ook geen storing mogen veroorzaken in de engl zelf lijkt me..

    Ja even opsturen is makkelijker gezegd dan gedaan ik heb hem bijna wekelijks nodig voor shows en heb niet ff een backup SE staan naja valt wel wat voor te regelen als het echt nodig is, maar ik ga eerst ff kijken of het probleem met nieuwe buizen verholpen is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Tonestack verbeterd?

    Zoals in NOG BETER!?!

    Welke versie heb jij? De EL34 of de 6L6


    Met die van mij nooit echt problemen gehad. Wel dat hij soms op mute gaat wanneer je dingen in de verkeerde volgorde aansluit/aanzet. Bijvoorbeeld eerst de SE aan en dan de kabel pas in de footcontroller (GC Pro)

    En ik heb het idee dat hij nogal buizen vreet. Maar moet ook wel zeggen dat hij toen heel erg veel aanstond. Thuis gebruiken voor het oefenen van toonladders e.d.!!
    de tonestack is veranderd van passief naar actief. vind ik een flinke verandering het effect is echt ENORM, maar dat lijkt me logisch.

    ik heb de el34 variant overigens.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wizzie1982 Bekijk bericht
    ik zal es een EL34 aanschaffen en wat experimenteren thnx voor de tip!
    Misschien een overbodige toevoeging maar voor de zekerheid; 1 nieuwe buis zal niet gaan werken, dan moet je allemaal nieuwe buizen nemen en biasen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top