Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 77
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Er zit een gitaarboer in Limburg die single handed de prijzen voor een DS boven de 2000 wil trekken maar vooralsnog zie ik de kopers daar niet in volgen.
    Ik heb de zwarte een tijdje voor 1100 op gitaarmarkt gehad maar nauwelijks animo. Het is een goeie tijd om te verkopen, rond deze tijd komt het vakantiegeld binnen.

    Nog over akoestische gitaren, op zo'n forum kom je snel in haarkloverijen van gitaren die in winkels met elkaar vergeleken worden en dan is er een winaar enzo...
    Da's mooi maar thuis gaat het niet om winnaars. De enige factor die daar geld is of je die gitaar voorbij kan lopen zonder er even een riedel op moeten spelen.

    In feite geldt dat ook voor elektrische gitaren natuurlijk.

    Dat is zo. Vandaar dat ik ook de Gibsons en de Martins noem. Ik heb ooit een schitterende Ibanez gehad. Ik speelde er echter nooit op. En niet zozeer omdat er Ibanez op stond, maar ze 'zat' me gewoon niet lekker.

    Voor wat betreft de DS'jes. Ik wil in gaan zetten op 1200. Ik denk ook dat dit nu de gangbare prijs is, al blijft het lastig om 'm voor dat geld te verkopen. De dealers verkopen ze echter al jaren voor 1600 en dat bedrag is inmiddels gestegen naar 1800 tot (inderdaad - soms) zelfs 2000.
    En verder overweeg ik mijn Gibson Les Paul Standard Lite DC te verkopen. Ik moet nog even zoeken naar de marktwaarde. Er zijn veel vergelijkbare modellen gemaakt. De nieuwprijs toen lag ergens tussen de 1700 en 1800.

    Maar ze zullen beide een leegte achterlaten. Vandaar dat ik de optie open blijf houden om het goedkoper te houden, in de hoop dat ik maar 1 gitaar hoef te verkopen.
    Had ik het geld maar 'gewoon'.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.517

    Standaard

    Een Gibson Hummingbird of J45 zit rond de 1700. Met een beetje geduld kan je zoiets voor 1000 van Ebay vissen, je HOEFT niet nieuw te kopen natuurlijk.
    In dat geval kan je volstaan met afscheid van 1 gitaar.
    Afscheid is vaak erger van te voren dan daarna maar je moet er even doorheen als je wat anders wil.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13

    Standaard

    Ik heb wel eens op een J45 gespeeld, prima gitaartje! Qua fingerstyle zou je met een kleinere Martin ook goed uit de vingers kunnen (dus een OM achtig model ipv een dreadnought) maar als je sowieso al het beeld van die Gibson hebt zou ik ze igg serieus proberen. Als je nieuw koopt ga dan naar een zaak met voldoende keus zodat je ze ook naast elkaar kunt proberen.

    Qua fingerstyle en Martins, waar je een beetje op moet letten is dat de gitaar voor fingerstyle beter niet te boomy is, terwijl dat voor slag juist wel mooi kan zijn. Vandaar dat je meestal de kleinere modellen ziet. Maar goed, alles kan http://www.youtube.com/watch?v=0i3vH...eature=related Als je ook met lagere stemmingen wilt werken kan een grote kast wel een voordeel zijn trouwens.

    Over de invloed van de pickup op het akoestische geluid zou ik me niet druk maken, tenzij je fanatiek genoeg bent om ook voor elke take een nieuw setje snaren op te zetten De invloed van het spelen op de snaren doet aanzienlijk meer met je sound. (net als keuze van plectrum, duimplectrum, nagels/geen nagels)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dank je Harald, duidelijke taal!

    Ik sta al uren op het punt om naar de Max Guitar Store in Nijmegen te gaan (nota bene nog nooit geweest!). Ze hebben daar een vrij ruime collectie Martins en Gibsons, dus ik sta echt te popelen. Maar nu heeft mijn buurman m'n auto geleend en hij is nog steeds niet terug, verdomme. En het is al kwart voor vier!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Dat wordt het niet meer Vulv.....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    En hoe ver is het op de fiets dan?
    ALLES IS VERKOCHT!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    En hoe ver is het op de fiets dan?
    Vijftig minuten, maar met mijn conditie..... anderhalf uur, zoiets?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik wist niet dat Nijmegen zo groot was.
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #19

    Standaard

    I buy guitars mainly to remember something by. If I'm enjoying a place, I will try to find an old guitar in that area, and that will always remind me of when I was there. The way it sounds is the way I sounded when I was there. I've written a lot of songs on a Martin D-18 that I really like, and I stole that out of [manager] Elliot Roberts' office. I always think of Elliot's office whenever I play it. And there are other reasons to buy guitars. You can buy them because they're classics. I collect 'em, so I'll buy an Explorer or a Flying V or a Black Falcon or a White Falcon just because that's what it is. But I got those now, so I don't need those anymore. Material things are becoming less and less relevant to me, so I'm not contingent to buy guitars.
    Neil Young.

    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #20
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    I buy guitars mainly to remember something by. If I'm enjoying a place, I will try to find an old guitar in that area, and that will always remind me of when I was there. The way it sounds is the way I sounded when I was there. I've written a lot of songs on a Martin D-18 that I really like, and I stole that out of [manager] Elliot Roberts' office. I always think of Elliot's office whenever I play it. And there are other reasons to buy guitars. You can buy them because they're classics. I collect 'em, so I'll buy an Explorer or a Flying V or a Black Falcon or a White Falcon just because that's what it is. But I got those now, so I don't need those anymore. Material things are becoming less and less relevant to me, so I'm not contingent to buy guitars.
    Neil Young.

    Tee.
    Lekkere figuur, die Neil Young. Martins uit kantoren stelen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top